چه عواملی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد؟

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که ترکیب کلسترول بد و فشار خون بالا خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی عوامل خطر حمله قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، هفت هزار نفر را از سال ۲۰۰۰ تحت نظر گرفتند؛ افراد شرکت‌کننده در مطالعه تقریباً ۱۴ سال پیگیری شدند و مشکلات قلبی عروقی مانند حمله قلبی، ایست قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری عروق کرونا در آن‌ها ردیابی شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی در میان افراد شرکت‌کننده در مطالعه به دلیل فشار خون بالا افزایش یافته است. علاوه بر این، افراد مبتلا به فشار خون بالا با افزایش لیپوپروتئین با خطر قلبی عروقی بالاتری مواجه شده بودند. لیپوپروتئین که از پروتئین و چربی تشکیل شده است، کلسترول را از طریق خون حمل می‌کند. زیرگروه‌های لیپوپروتئین‌ها شامل لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و لیپوپروتئین (A) می‌شود.

کلسترول لیپوپروتئین تقریباً مانند کلسترول LDL ممکن است در دیواره‌های رگ‌های خونی رسوب کند، بنابراین خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش پیدا می‌کند. به گفته پژوهشگران، میزان بالای کلسترول بد LDL ممکن است با ۱۸ تا ۲۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در میان افرادی که فشار خون بالا دارند، همراه باشد. همچنین، به نظر می‌رسد که لیپوپروتئین (A) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در میان مبتلایان به فشار خون بالا که پیش از این هرگز درگیر سکته مغزی یا حمله قلبی نشده‌اند را افزایش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Hypertension منتشر شده است.

کد خبر 627044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.