عاداتی که در رانندگی جان سرنشینان و سلامت خودرو را تهدید می‌کند

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرضا گفت: رعایت نکات فنی خودرو، علاوه بر تامین ایمنی سرنشینان، به سلامت وسیله نقلیه منجر می‌شود.

سرهنگ مصطفی غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر ضرورت رعایت نکات فنی و ایمنی خودرو، اظهار کرد: رعایت این نکات ممکن است در تضاد با عاداتی باشد که رانندگان از گذشته داشته‌اند؛ اما پیشرفت فناوری ثابت کرده است که این عادات نه‌تنها تاثیر مثبتی بر عملکرد خودرو ندارد، بلکه ممکن است موجب ایراد آسیب به سیستم‌های داخلی وسیله نقلیه شود.

وی تصریح کرد: لازم است رانندگان اشتباهات رانندگی رایج را ترک و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با آسودگی خاطر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور شهرضا ادامه داد: جلوگیری از روشن شدن چراغ بنزین، خودداری از ترمز در هوای بارانی یا هنگام عبور از دست‌اندازها، خلاص کردن دنده پشت چراغ قرمز و خودداری از گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو، از نکات فنی‌ای است که رعایت آنها به سلامت وسیله نقلیه کمک می‌کند.

غریبی با بیان اینکه سرعت بیشتر احتمال وقوع تصادف را بیشتر می‌کند، گفت: کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن دکمه آن، نگه داشتن پا روی کلاچ، درجا کار کردن خودرو به مدت طولانی و استفاده از آب لوله‌کشی در شیشه‌شور و رادیاتور، از دیگر مواردی است که رانندگان باید از انجام آن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از گوشی در زمان رانندگی ممنوع است، تاکید کرد: بی‌توجهی به هشدارهای خودرو، تعویض دنده عقب به جلو در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت است، نگه داشتن ترمز در سراشیبی، بالا بردن دور موتور برای گرم کردن خودرو و راندن خودرو تا آخرین قطره سوخت از مواردی است که سلامت خودرو و در بعضی موارد سرنشینان را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس پلیس راهور شهرضا با توصیه به رانندگان برای استفاده مناسب و بجا از چراغ‌های راهنما و خودداری از استفاده از یک دست برای گرفتن فرمان، خاطرنشان کرد: رانندگی در زمان خستگی، استفاده نادرست از چراغ‌های جلو و استفاده نکردن از آینه‌های جانبی، مخاطراتی جدی در زمان رانندگی به همراه دارد.

کد خبر 626935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.