سرمایه‌گذاری کلان بریتانیا برای توسعه اینترنت ۶G

یکی از کنسرسیوم‌های بریتانیایی در دانشگاه بریستول مبلغ ۱۲ میلیون پوند از وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش دریافت کرده‌ است تا به توسعه و صنعتی‌سازی فناوری برای توسعه شبکه‌های تلفن همراه ۶G بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پروژه جدید بریتانیا برای رونمایی از قابلیت فناوری ۶G، اکوسیستمی از زنجیره تأمین مخابرات شامل سه کمپانی بزرگ ارائه دهنده تجهیزات تلفن همراه یعنی اریکسون، سامسونگ و نوکیا تشکیل خواهد شد تا از فناوری‌ها و رویکردهای آن‌ها برای توسعه شبکه‌های ۶G بهره گرفته شود. مدیران پروژه در نظر دارند یک طرح کلی برای شبکه‌های باز نسل ششم توسعه دهند که در نهایت ایجاد چهارچوبی برای توسعه‌های جدید در سراسر زیرساخت‌های فناوری را به دنبال خواهد داشت. در واقع، قبل و حین پیاده‌سازی پروژه رویکردهایی ارائه خواهد شد که به طور مؤثر شبکه‌های دسترسی با فناوری چندگانه را با یکدیگر تلفیق می‌کند و از این طریق، امکان سازگارسازی عملکرد آن‌ها را با شاخص‌های عملکرد نوظهور و مهم ۶G فراهم می‌آورد.

سرمایه‌گذاری کلان بریتانیا برای توسعه اینترنت ۶G

دانشگاه بریستول، دانشگاه استرثکلاید در گلاسکوی اسکاتلند، دانشگاه کینگز لندن، دانشگاه کوئینز بلفاست در ایرلند شمالی، دانشگاه ساوت‌همپتون در انگلستان، اریکسون، سامسونگ و نوکیا شرکای اصلی این پروژه خواهند بود و هر یک راه‌حل‌های خود را برای توسعه شبکه اینترنت نسل ششم ارائه خواهند داد.

در این رابطه، شرکا مفاهیم جدیدی در زمینه شبکه نسل ششم ارائه خواهند داد و فناوری‌های هوشمند به طور گسترده و با هدف بهره‌گیری از شبکه‌های دسترسی دارای فناوری چندگانه توسعه داده خواهد شد که استخراج اطلاعات و حمایت از موارد استفاده از اینترنت ۶G را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، رویکردهایی پیشرفته برای خودکارسازی لبه شبکه (انتهایی‌ترین سیستم متصل به شبکه) و پهنای شبکه مطرح خواهد شد که تکنینک‌های هوش مصنوعی را برای عملکرد هر چه بهتر در بر می‌گیرد. مدیران پروژه در نظر دارند از طریق ابزارهای ارکستراسیون (هماهنگی) شناختی امکان بهینه‌سازی خدمات پیشرفته را فراهم بیاورند و در نهایت، عملکرد سیستم را برای استفاده در محدوده‌های بیشتر امکان‌پذیر کنند. در این رابطه، عملکرد تمام بخش‌های شبکه به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تا تمام چالش‌های احتمالی پیش از بهره‌برداری نهایی از پروژه برطرف شود.

سرمایه‌گذاری کلان بریتانیا برای توسعه اینترنت ۶G

کد خبر 626817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.