۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
ربات شیائومی درام می‌نوازد!

شرکت شیائومی یک ربات انسان‌نما به نام "CyberOne" تولید کرده است که قادر است درام بنوازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت شیائومی در آگوست ۲۰۲۲ از یک ربات انسان‌نما به نام "CyberOne" رونمایی کرد؛ این ربات با قد ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن ۵۲ کیلوگرم قادر است حرکاتی مانند حرکات بدن انسان‌ها را انجام دهد. نکته قابل توجه در مورد ربات ذکر شده این است که قادر است درام بنوازد!

ربات انسان‌نمای شیائومی CyberOne برای نواختن درام آموزش دیده است؛ این ربات موفق شد این کار را در سه مرحله انجام دهد. در مرحله اول، ضرب‌ها را به صورت خودکار از یک فایل دیجیتال موسیقی تجزیه کرد تا بتواند یک ملودی بلند هارمونیک تولید کند. در مرحله دوم با استفاده از یک کتابخانه آفلاین از حرکات مختلف و کالیبراسیون آنلاین، یک برنامه حرکتی هماهنگ با ملودی هارمونیک تولید شد. در نهایت بدن ربات برای تکمیل جز به جز حرکات هنگام نواختن درام از طریق کنترل‌کننده کلی بدن ربات، تصحیح شد.

دشوارترین کار ربات CyberOne در نواختن درام، سکانس‌های طولانی ریتم‌ها بود زیرا باید اطمینان حاصل شود که حرکت‌ها پیوسته و بدون مشکل هستند. آزمایشگاه رباتیک شیائومی برای برطرف کردن این مشکل بیت اصلی را استخراج کرد و با ساخت کتابخانه آهنگ، حرکت آفلاین درام بیت آن را بهینه‌سازی کرد. این اقدام به ربات اجازه می‌دهد که هر آهنگی را به صورت پیوسته ایجاد کند. تیم شیائومی در حال تلاش برای بهبود قابلیت‌های حرکت در نسل بعدی این ربات هستند.

کد خبر 626231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.