ورود جدی و مداوم بنیاد شهید به عرصه‌های هنری

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از آنجا که یکی از سطوح هنر، زبان شعر است باید برای معرفی الگوهای خود و انتقال پیام شهدا باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمحمدصادق هاشمی در مراسم رونمایی از پوستر هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، اظهار کرد: چندین سال است که معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری کنگره‌ای تحت عنوان «کنگره شعر ایثار» را در دستور کار خود قرار می‌دهد. امسال هم این کنگره به میزبانی استان «قزوین» برگزار خواهد شد و امیدواریم که این کنگره یکی از بهترین برنامه‌های سال جاری بنیاد باشد.

وی افزود: ما باید حامی این نوع کنگره‌ها و جلسات باشیم و باید این کنگره‌ها مردمی برگزار شود. سال‌های زیادی است که از طریق شعر انتقال پیام می‌دهیم و برای معرفی و انتقال پیام شهدا باید به خوبی از ظرفیت شعر استفاده کرد. می‌توانیم از مهم‌ترین سطوح هنر که زبان شعر است، استفاده کنیم. ما برای معرفی الگوهای خود و انتقال پیام شهدا باید به خوبی از ظرفیت‌های شعر بهره بگیریم. از دو روش متفاوت می‌توان این ظرفیت را به کار گرفت. نخستین راه، برگزاری چنین جلسات و کنگره‌ها و دومین راه، حمایت جدی از انجمن‌ها و گروه‌هایی است که در این حوزه با جدیت فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سعی داریم بنیاد در این عرصه‌های هنری به صورت جدی‌تر و مداوم ورود پیدا کند. امیدوارم در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمامی شعرا موفق باشند و ما را در این مسیر همراهی کنند.

مصطفی محدثی‌خراسانی، دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در ادامه این مراسم، گفت: با دو حوزه مفهومی و معرفتی در کنگره روبه‌رو هستیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت حاصل زیست عاشقانه و خردمندانه شهدای ما از ابتدای انقلاب اسلامی است. میراث شهدا فرهنگ ایثار و شهادت است. این جریان به شدت پویا و زنده است و هر چه می‌گذرد به ظرفیت‌های آن بیشتر پی می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هویت‌های ما در آئینه شعر برجای مانده است، افزود: در دوران دفاع مقدس شعر سخنگوی کاروان هنر و ادبیات این کشور بوده و اگر بخواهیم آرمان‌های انقلاب را به صورت شفاف داشته باشیم، در آئینه شعر می‌توانیم آن را مشاهده کنیم.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار گفت: تلاش کرده‌ایم حوزه‌های مفهومی کنگره را گسترش دهیم و طیف بیشتری از شاعران را در این کنگره داشته باشیم. امیدواریم امسال با میزبانی استان قزوین، شاهد برگزاری کنگره‌ای باشیم که افق‌های تازه‌ای را در حوزه ادبیات و شعر این فرهنگ باز کند.

کد خبر 626216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.