بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱/رفتار نوسانی شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد پنج هزار ۶۲۳ واحدی به سطح یک میلیون ۳۸۹ هزار ۳۶۱ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۴۱۹ واحد در سطح ۴۱۴ هزار ۲۵۰ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با رشد پنج هزار ۶۲۳ واحد توانست تا حدودی ریزش روز گذشته را جبران کند، میدکو همچنان بیشترین تأثیر منفی را بر بازار بورس داشت و نمادهای فملی، شپنا، شتران، شبندر، شتران، فولاد و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند، ارزش معاملات نیز همچنان زیر چهار هزار میلیارد تومان بود، براساس برخی از تحلیل‌ها گفته می‌شود که رشد اندک امروز به خاطر رشد قیمت دلار بازار آزاد و نرخ سامانه نیما به ۳۷ و ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان است.

در بازار فرابورس نیز وضعیت مشابه بود و شاخص فرابورس رشد ۳۲ واحدی را تجربه کرد، نمادهای شاوان، آریا، شراز، فرابورس، بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و زاگرس، غصینو و بپاس بیشترین تأثیر منفی، بازار نیاز دارد که بتواند از سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد عبور کند تا بتواند مجدد به مسیر خود بازگردد تا زمانی که وضعیت ارزش معاملات در این سطوح باقی بماند احتمال بازگشت قیمتی کم است و انتظار عبور از سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد نیز کمی بعید به نظر می‌رسد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد پنج هزار ۶۲۳ واحدی به سطح یک میلیون ۳۸۹ هزار ۳۶۱ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۴۱۹ واحد در سطح ۴۱۴ هزار ۲۵۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۱۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۶۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۳۲ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۴۸۷ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۷ هزار ۱۵۱ و ۲۴ هزار ۵۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۹۵۷ و سه میلیارد ۵۲۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

افران، پالایش، شتران، کمند و کیان.

بیشترین حجم معامله

شتران، خودرو، خساپا، وساپا، وبصادر و شستا.

بیشترین افزایش قیمت

شتران، خکار، غالبر، کبافق، غشان.

بیشترین کاهش قیمت

آسیاتک، میدکو، غدشت، سقاین، خپویش.

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱/رفتار نوسانی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۳۸۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

تحلیل: احتمال رفتار نوسانی بین دو محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد تا ۴۰۰ هزار واحد وجود خواهد داشت.

وضعیت بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری

بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱/رفتار نوسانی شاخص کل

نرخ بهره بین بانکی کاهشی شد

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در این هفته با یک صدم درصد اختلاف نسبت به هفته پیش، به ۲۰.۸۸ درصد کاهش یافت.

واریز سود سهام عدالت به دی ماه موکول شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. پیش‌تر گفته شده بود مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رشد ۳۸۰ درصدی تولید خودروسازان بزرگ

تولید خودرو کامل در دو شرکت ایران خودرو و سایپا از ابتدای امسال تا نهم آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۰ درصد رشد داشت. در هشت ماهه امسال بخش خصوصی ۱۱۳ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو تولید کرد که نسبت به ۴۸ هزار دستگاه در مدت مشابه سال قبل ۲.۳ برابر شده است.

احراز هویت در سامانه سجام ۴۴ درصد رشد کرد

مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: براساس تازه‌ترین ارزیابی‌ها و اطلاعات پالایش شده، در آبان ماه احراز هویت در سامانه سجام با عبور از ۱۰۳ هزار نفر، رشد ۴۳.۹۲ درصدی را در مقایسه با مهر ماه به ثبت رسانده است.

در پایان دومین ماه پاییز، ۱۱۶ هزار و ۷۶۹ نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با ماه قبل با افزایش ۶۶.۲۳ درصدی روبرو شده و این در حالی است که میزان احراز هویت نیز به عدد ۱۰۳ هزار و ۱۲۱ نفر رسیده است.

نقشه بازار

بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱/رفتار نوسانی شاخص کل

کد خبر 625963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.