بادام زمینی چه تاثیری بر میکروبیوم‌های روده دارد؟

نتایج بررسی‎‌های انجام شده نشان می‌دهد که بادام زمینی تاثیر مثبتی بر میکروبیوم‌های روده دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میکروبیوم روده انسان مجموعه‌ای از هزاران میلیارد میکروارگانیزم است که داخل مجرای روده زندگی می‌کنند. باکتری‌های موجود در آن می‌توانند بر همه سیستم‌های بدن مانند متابولیسم و سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند. تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای میکروب‌های مختلف زیادی هستند، نسبت به افرادی که تنوع باکتریایی زیادی ندارند از سلامت و رژیم‌غذایی بهتری برخوردارند.

گروهی از محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به منظور بررسی تأثیر بادام زمینی بر میکروبیوم‌های روده مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اثرات مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی در روز را در مقابل یک میان وعده با کربوهیدرات بالاتر مقایسه کردند. در پایان شش هفته، گروهی از باکتری‌های مرتبط با متابولیسم سالم کبد و عملکرد سیستم ایمنی، به نام Ruminococcaceae، در میان افرادی که بادام زمینی را به عنوان میان‌وعده مصرف کردند، افزایش پیدا کرده بود.

با توجه به نتایج این پژوهش، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت کلی است، تأثیر می‌گذارد. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 625626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.