هلند ۲(۳) _ آرژانتین ۲(۴)/ آرژانتین، فاتح جذاب‌ترین دوئل جام‌ بیست و دو

آرژانتین با غلبه در ضربات پنالتی مقابل هلند، راهی نیمه‌نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هلند و آرژانتین از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه _ هجدهم آذر ماه _ در استادیوم لوسیل مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با کامبک استثنایی لاله‌های نارنجی به وقت‌های اضافی رفت و پس از دو پانزده دقیقه جذاب و پرهیجان، نهایتاً در ضربات پنالتی حکم به صعود مسی و یاران به نیمه نهایی داد.

مرحله یک چهارم نهایی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی هلند و آرژانتین

ورزشگاه: لوسیل، الریان

گل‌ها: مولینا (دقیقه ۳۵، برای آرژانتین) - لیونل مسی (دقیقه ۷۳، از روی نقطه پنالتی برای آرژانتین) - ووگوست (دقیقه ۸۷ و ۱۱+۹۰- برای هلند)

اخطار: تیمبر (دقیقه ۴۳، از هلند) - رومرو (دقیقه ۴۵، از آرژانتین) - مارتینز (دقیقه ۷۶، از آرژانتین) - ممفیس (دقیقه ۷۶، از هلند) - برقیس (دقیقه ۸۷- از هلند) - پارادس (دقیقه ۸۸- از آرژانتین) - مسی (دقیقه ۱۰+۹۰ - از آرژانتین) - مونتیل (دقیقه ۱۰۹، از آرژانتین) - پیزلا (دقیقه ۱۱۲، از آرژانتین)

اخراج: -

تیم ملی هلند: نوپرت، تیمبر، فن دایک، آکه، دومفریز، درون (دقیقه ۴۶- کوپمینر)، فرنکی دیونگ، بلیند (دقیقه ۶۴- دی یونگ)، خاکپو، برخواین (دقیقه ۴۶- استیون برقیس)، دیپای (دقیقه ۷۸ - ووت وگهورست)

سرمربی: لوئیز فن‌خال (هلند)

تیم ملی آرژانتین: امی مارتینز، رومرو (دقیقه ۷۸-پ ی زلا)، اوتامندی، لیساندرو مارتینز، مولینا (دقیقه ۱۰۶- گونزالو مونتیل)، دی پل (دقیقه ۶۶- پارادس)، انزو فرناندز، مک آلیستر، آکونیا (دقیقه ۷۸- نیکولاس تاگلیافیکو)، مسی، آلوارز (لوارتارو مارتینز)

سرمربی: لیونل اسکالونی (آرژانتین)

داور: متئو لاهوز (اسپانیا)

شرح بازی:

دو تیم محتاطانه پا به مسابقه گذاشتند. آرژانتینی‌ها بازی هجومی‌تری را با گذشت زمان ارائه داده و کمتر به نارنجی‌پوشان اجازه حضور در یک سوم دفاعی خود را دادند. با رسیدن به اواسط نیمه نخست شاگردان لوئیز فن‌خال نیز شروع به خلق موقعیت کردند. بازی سرد و بسته پیش می‌رفت تا لیونل مسی با خلاقیت و پاسی تماشایی مولینا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا آلبی سلسته از حریف اروپایی خود پیش بیافتد.

بعد از گل هلندی‌ها نبض بازی را به دست گرفته و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را با ارسال‌های بلند به محوطه آرژانتین ایجاد کردند اما حاصلی را برایشان در بر نداشت تا نیمه اول با برتری مسی و شاگردانش خاتمه یابد.

فن خال برای نیمه دوم تیم خود را با دو تغییر روانه میدان کرد. با این وجود همچنان آرژانتین تیم برتر میدان بود ولی دقت پایین مهاجمان این تیم شانس خلق موقعیت‌های خطرناک را از آن‌ها می‌گرفت. آکونیا با هوشمندی موفق شد لاهوز اسپانیایی را متقاعد به اعلام پنالتی کند. مسی پشت توپ ایستاد و اختلاف را در کمتر از ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی در وقت‌های معمول، به دو گل افزایش داد.

سپس لوئیز فن خال ووت وگهورست بلند قامت را به میدان فرستاد و تنها پنج دقیقه بعد از ورودش به بازی، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا امید در اردو لاله‌های نارنجی زنده بماند. بعد از این گل، خون تازه‌ای در رگ‌های هلند جاری شد و حملات آن‌ها قوت گرفت. در یازدهمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه و در حالی که بازی چند ثانیه‌ای تا دمیده شدن سوت پایان و اعلام صعود آلبی‌سلسته به نیمه نهایی فاصله نداشت، مدافع آرژانتین با خطا پشت محوطه کاشته‌ای را تقدیم نارنجی‌پوشان کرد.

در شرایطی که همه منتظر بودند تا بازیکن هلند ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه شلیک کند، آن‌ها در حرکتی تمرین شده توپ را به وگهورست پاس دادند تا او با گشودن دروازه آرژانتین برای دومین بار به ستاره هلندی‌ها و تعویض طلایی بدل شود. تساوی دو بر دو در عین ناباوری شاگردان اسکالونی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

وقت‌های اضافی معتدل پیش رفت و دو تیم قصد ریسک زیاد نداشتند. با این حال یاران مسی بیشتر در نیمه زمین حریف حضور داشتند و به گردنش توپ می‌پرداختند که البته بی‌اثر بود. در پانزده دقیقه دوم جذابیت بازی به اوج رسید و دو تیم حملات بسیار زیادی را خلق کردند؛ آرژانتین حملات خود را پایه‌ریزی می‌کردی و هلندی‌ها چشم به ضدحملات داشتند. واپسین دقایق هم با موج وحشتناک و یورش بی‌وقفه آلبی سلسته گذشت اما گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی به پنالتی برود.

دو ضربه پنالتی اول هلندی‌ها را مارتینز سیو کرد و در ادامه همه بازیکنان دو تیم به جز فرناندز پنالتی خود را به گل تبدیل کردند تا در نهایت آرژانتین ضیافت پنالتی‌ها را ۴ بر ۳ بردند.

شرح گل:

۱-۰ (مولینا، دقیقه ۳۵) - پاس بی‌نقص و زمینی مسی مولینا را در بین مدافعین پرتعداد هلندی صاحب توپ کرد تا او در موقعیت تک به تک با بغل پا آرژانتین را به گل اول برساند.

۲-۰ (لیونل مسی، دقیقه ۷۳) - مسی پنالتی را به سمت چپ دروازه فرستاد و نوپرت تنها نظاره‌گر دومین گل مسابقه بود.

۲-۱ (ووت وگهورست، دقیقه ۸۳) - ارسال هلندی‌ها از سمت چپ به محوطه روی سر وگورست نشست و مارتینز را مغلوب کرد.

۲-۲ (ووت وگهورست، دقیقه ۱۱+۹۰) - کاشته‌ای که آرژانتینی‌ها در واپسین ثانیه‌های نیمه دوم و چسبیده به محوطه جریمه پیشکش حریف کردند، هلندی‌ها با پاس کوتاه آغاز کردند و وگورست توپ از فاصله چند متری و روی غفلت مدافعین شوک زده آرژانتینی، به تور دروازه چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۰- مسی در بین چند نارنجی‌پوش در محوطه هلند چرخید و به سمت چارچوب شوت خود را روانه کرد که نوپرت به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۶۳- کاشته مسی از فاصله چند قدمی هجده قدم هلند روی تاق دروازه این تیم فرود آمد و به شکلی خطرناک بیرون رفت.

دقیقه ۸۵- شوت محکم و غافل‌گیرانه برقیس به تور بیرونی دروازه آرژانتین خورد.

دقیقه ۱۱۴- ضربه مارتینز روی پاس عرضی هم تیمی‌اش و از فاصله چند متری را فن دایک به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۱۶- شوت فرناندز پس از تغییر مسیر در میانه راه به شکلی خطرناک از بالا دروازه هلند به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱۶- ضربه سر پیزلا روی کرنر ارسالی با فاصله کم از بالا دروازه هلند راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱۹- شوت خارج از محوطه مارتینز را نوپرت دفع کرد.

دقیقه ۱۲۰- مسی هم شانس خود را از بیرون محوطه امتحان کرد که توپ به شکلی خطرناک به کرنر رفت.

دقیقه ۱۲۰- کرنر خطرناک و مستقیم دی ماریا را نوپرت از زیر سقف دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۱+۱۲۰- شوت فرناندز از پشت محوطه به تیرک افقی دروازه هلند برخورد کرد.

ضربات پنالتی:

۰-۰ (فن دایک، هلند) - ضربه فن دایک به گوشه دروازه را مارتینز گرفت.

۱-۰ (مسی، آرژانتین) - مسی توپ را خلاف جهت حرکت گلر هلند به راحتی به تور چسباند.

۱-۰ (، هلند) - مارتینز موفق شد پنالتی دوم را نیز در جهت دیگر سیو کند.

۲-۰ (پارادس، آرزانیتن) - پارادس ضربه خود را پر قدرت به گوشه سمت راست دروازه زد.

۲-۱ (هلند) -

۳-۱ (گونزالو مارتینز) -

۳-۲ (وگهورست، هلند) -

۳-۲ (انزو فرناندز، آرژانتین) - فرناندز توپ را به بیرون از دروازه زد.

۳-۳ (دی یونگ ،  هلند) -

۴-۳( مارتینز، آرژانتین) - مارتینز توپ را بر خلاف مسیر حرکت گلر هلند به تور چسباند.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۷۱ آکونیا قصد گذر از مدافع مستقیم خود را داشت که توسط او نقش بر زمین شد تا لاهوز نقطه پنالتی را به سود آرژانتینی‌ها نشان دهد.

* در اواخر بازی که هیجان به اوج خود رسیده بود، پارادس بعد از انجام خطا به روی بازیکن حریف، توپ را به سمت نیمکت هلند شوت کرد که عصبانیت هلندی‌ها را به دنبال داشت و موجب درگیری بازیکنان دو تیم شد.

کد خبر 625550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.