لایروبی بنادر شمالی کشور با فناوری جدید

عضو هیئت عامل سازمان بنادرودریانوردی از تخصیص ۶میلیون مترمکعب لایروبی و تأمین یک دستگاه لایروب هزارمترمکعبی هاپرساکشن برای بنادر شمالی کشور در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی در جلسه‌ای با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه دریایی بندر امیرآباد که در محل این بندر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی مسئولیت‌های لایروبی بنادر کشور اعم از احداثی، نگهداری و انباشتی جهت انسجام و تأمین ایمنی آبراهه‌ها به معاونت دریایی سازمان بنادر سپرده شده است، از لایروبی ۶ میلیون مترمکعب و اختصاص یک دستگاه لایروب هاپرساکشن هزار مترمکعبی برای عملیات لایروبی بنادر شمالی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته علی‌نازی، ارتقا سطح کیفی آموزش دریانوردان و انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان مجرب دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی امری ضروری است و باید بر همکاری‌های بین‌المللی PSC بنادر ایران با بنادر کشورهای دیگر تمرکز کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به تعدد سامانه‌های دریایی در بنادر اشاره و بر تجمیع این سامانه‌ها در قالب یک نرم افزار واحد با قابلیت ارائه آنالیزهای مؤثر جهت تصمیم‌گیری تاکید کرد.

علی‌نازی همچنین عملکرد بخش نرم‌افزاری امور دریایی بندر امیرآباد را مطلوب ارزیابی و بر تعمیم آن به سایر بنادر کشور تأکید کرد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان از تلاش سازمان بنادر در خصوص اعاده بخش‌های راهنمایی و برج کنترلی به معاونت دریایی و تثبیت حاکمیتی آن خبر داد.

کد خبر 625483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.