بازی هلند و آرژانتین در یک چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی هلند و آرژانتین، امروز از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _جمعه هجدهم آذرماه_ در روز اول رقابت‌های یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های هلند و آرژانتین از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هم به میدان می‌روند. هلند در مرحله گروهی صدرنشین گروه A مسابقات بود و به یک‌هشتم صعود کرد و در این مرحله مقابل آمریکا به برتری رسید و آرژانتین نیز با برتری مقابل استرالیا در یک چهارم حضور پیدا کرد.

هلند و آرژانتین در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پخش زنده بازی هلند و آرژانتین در جام جهانی قطر

یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (هلند-آرژانتین) پخش زنده ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی هلند و آرژانتین در یک چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال در هلند

تیم ملی فوتبال هلند، نماینده فوتبال این کشور در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی اداره می‌شود که یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

فدراسیون فوتبال این کشور از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را شروع کرد. لاله‌های نارنجی، نارنجی‌ها و پرنده‌های هلندی از لقب‌های این تیم فوتبال است. تیم ملی فوتبال هلند در سی‌ام آوریل ۱۹۰۵ نخستین بازی بین‌المللی خود را مقابل تیم ملی فوتبال بلژیک در آنتورپ انجام داد.

در این تقابل بازیکنان توسط یک کمیسیون پنج نفره از اتحادیه فوتبال هلند انتخاب شدند. در بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تیم ملی فوتبال هلند، انقلابی بزرگ و تأثیرگذار در فوتبال جهان به پا کرد.

هلند با این انقلاب، قدم‌های بزرگی توسط بازی‌ساز مطرح خود یوهان کرایف و مربی تیم به نام رینوس میشل برای گسترش بیشتر فوتبال در سطح جهان برداشت. در کنار این تأثیرگذاری، تیم‌های باشگاهی آژاکس و فاینورد با احداث مدرسه فوتبال تیمشان کمک زیادی به پیشرفت فوتبال در سطح اروپا و جهان کردند.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال هلند

تیم ملی فوتبال هلند ملقب به «لاله‌های نارنجی» با ارزشی برابر ۴۷۲.۷۵ میلیون یورو با لباس اول نارنجی و دوم آبی، تاکنون در ۱۰ جام جهانی حضور داشته و در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ به نایب‌قهرمانی جام جهانی رسیده‌است.

هلند که در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و در کنار ایتالیا غایب‌های بزرگ جام ۲۰۱۸ لقب گرفت، در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان تیم نخست گروه صعود کرد.

تیم ملی فوتبال هلند در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه G با تیم‌های ترکیه، نروژ، مونته‌نگرو، لتونی و جبل‌الطارق هم‌گروه بود و توانست با کسب ۲۳ امتیاز، هفت برد و دو تساوی و یک شکست به عنوان تیم اول از این گروه به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

«لوئیس فن خال» ۷۱ ساله سرمربی تیم ملی هلند در جام جهانی قطر است. فان خال پیش از این دو بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت؛ او که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، دوباره ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک تیم ملی هلند شد.

تیم ملی فوتبال هلند استادیوم ملی ندارد و بیشتر بازی‌های خود را در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا آمستردام برگزار می‌کند. این ورزشگاه میزبان اولین بازی بین‌المللی هلند در ۲۹ مارس ۱۹۹۷، در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در برابر سان مارینو بود که هلند با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد.

ورزشگاه دکویپ در روتردام با میزبانی دو بازی هلند در یورو ۲۰۰۰ و فینال، ورزشگاه فیلیپس در آیندهوون و ورزشگاه دی گرولش وسته در انسخده دیگر ورزشگاه‌هایی هستند که میزبان بازی‌های بین‌المللی تیم ملی هلند بوده‌اند.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال هلند

  • یک بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸
  • چهار بار مقام سومی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا
  • سه بار نایب قهرمانی جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰
  • یک بار چهارمی جهان در جام جهانی در سال ۱۹۹۸

ترکیب تیم ملی هلند

ترکیب تیم‌ملی هلند:

  • ترکیب هلند: آندریس نوپرت، یورین تیمبر، ویرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، دنزل دامفرایز، مارتین ده‌رون، فرنکی دی‌یونگ، دالی بلیند، دیوی کلاسن، ممفیس دیپای، کودی گاکپو
  • سرمربی: لوئیس فن‌خال

تیم ملی هلند در مرحله گروهی و یک هشتم

تیم ملی هلند با کسب پیروزی مقابل قطر ۷ امتیازی شد و با صدرنشینی گروه A رقابت‌ها به مرحله حذفی جام جهانی رسید. هلند از سه بازی خود موفق به کسب دو پیروزی شده بودند. آن‌ها چهارمین تیمی لقب گرفتند به به مرحله یک هشتم جام رسید. هلند در یک هشتم مقابل آمریکا به پیروزی رسید و راهی یک چهارم شد.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال آرژانتین

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ بازمی‌گردد. فوتبال در آرژانتین‌هم برای نخستین‌بار فوتبال توسط ملوانانی که به ریودولاپلاتا سفر کرده بودند، بین مردم شناخته شد.

ملوانان بریتانیایی در این منطقه مدرسه ساختند و باشگاه‌های فوتبال تشکیل دادند، با گذشت زمان مدارس فوتبال در سراسر کشور آرژانتین گسترش پیدا کرد و مردم به فوتبال علاقه‌مند شدند. بسیاری از مدارس انگلیسی فوتبال که آن زمان تأسیس شده بود مثل مدرسه فوتبال نیولز اولد بویز یا مدرسه فوتبال بانفیلد همچنان در آرژانتین فعال هستند.

نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در سال ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با پیروزی سه بر دو آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تاکنون در ۱۶ جام جهانی حضور داشته و موفق شده در پنج فینال جام جهانی حاضر باشد که حاصل آن دو قهرمانی برای این کشور است.

آرژانتین در جام جهانی فوتبال، در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶ قهرمان شده است. این تیم همراه با برزیل، اسپانیا و آلمان تیم‌هایی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند.

آرژانتین همچنین در مسابقات کوپا آمریکا (۱۴ بار)، المپیک (۲ بار) و جام کنفدراسیون‌ها به قهرمانی رسیده‌است. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال آرژانتین

تیم ملی آرژانتین به ارزش ۶۰۸ میلیون پوند یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های جهان است که دو دوره توانسته مقام قهرمانی جام جهانی را به‌دست آورد. تیم آرژانتین با ۱۷۲۵ امتیاز، جایگاه ششمین تیم برتر جهان را دارد.

لقب‌های تیم ملی فوتبال آرژانتین سفید و آبی‌آسمانی‌ها و آلبی‌سلسته است. لباس اول این تیم سفید و آبی آسمانی و لباس دوم آبی تیره است. رقبای دیرینه آرژانتین در دنیای فوتبال با توجه به رویدادهای تاریخی، آلمان، برزیل، اروگوئه و انگلستان هستند.

این تیم با هدایت لیونل اسکالونی یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود و امید زیادی برای قهرمانی این تیم وجود داد. جام جهانی ۲۰۲۲ احتمالاً آخرین جام جهانی مسی خواهد بود.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی آرژانتین

  • قهرمانی دو دوره جام جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶
  • نایب قهرمان جام جهانی در سه دوره ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴
  • قهرمانی ۱۵ دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • نایب قهرمانی ۱۴ دروه مسابقات کوپا آمریکا
  • مقام سوم پنج دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • قهرمان جام کنفدراسیون‌ها سال ۱۹۹۲
  • نایب قهرمانی دو دوره مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵
  • مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸
  • مدال نقره بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۹۶

ترکیب تیم ملی آرژانتین

  • آرژانتین: امیلیانو مارتینز، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، آن خل دی‌ماریا، مارکوس آکونا، رودریگو دی‌پائول، لیونل مسی، خولین آوارز، الکسیس مک‌آلیستر، انزو فرناندس
  • سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی و صعود به یک هشتم

آرژانتین لهستان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و به رتبه اول گروه صدرنشین شد و به مرحله حذفی یک هشتم نهایی صعود کرد و پس از باخت عجیب مقابل عربستان در بازی نخست، بازگشت خود را تکمیل کرد. آرژانتینی‌ها به عنوان سر گروه از گروه C به مرحله یک هشتم رسیدند. آرژانتین در یک هشتم مقابل استرالیا به پیروزی رسید تا راهی یک چهارم شود.

ورزشگاه دیدار هلند و آرژانتین در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم لوسیل

  • نام عربی: ملعب لوسیل الدولی
  • نام انگلیسی: Lusail Stadium
  • ظرفیت: ۸۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۶ کیلومتر
  • آدرس: شهر لوسیل، قطر
  • تعداد بازی: ده مسابقه از جمله دیدار نهایی

استادیوم «لوسیل» برجسته‌ترین استادیوم قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ بوده و قرار است به مرکز شهری به همین نام تبدیل شود که محل اسکان حدود ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود. لوسیل، شهری است که مخصوص برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده است. این استادیوم ظرفیت میزبانی از ۸۰,۰۰۰ نفر را دارد و یک شرکت معماری انگلیسی با الهام از فانوس‌های قدیمی و کاسه‌هایی از صنایع‌دستی مردم قطر، این ورزشگاه را طراحی کرده است. پس از جام جهانی بیشتر صندلی‌های ورزشگاه لوسیل جدا می‌شود تا به محلی برای فعالیت مدارس، مراکز سلامتی، مغازه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زیر سقف استادیوم تبدیل شود. همچنین بخش بالایی ورزشگاه بالکن خانه‌هایی می‌شود که قرار است ساخته شوند. تماشاگران می‌توانند با استفاده از خط مترو مستقیم از شهر دوحه به استادیوم لوسیل بروند.

کد خبر 625428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.