برگزاری نشست نماینده وزارت ورزش با روسای ادارات ورزش‌وجوانان و هیئت‌های ورزشی

نشست مشترک رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان اصفهان با حضور عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس، بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و جمعی از روسای ادارات و هیئت‌های ورزشی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _پنجشنبه هفدهم آذرماه_ نشست مشترک رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان اصفهان با حضور عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونان وی، علی احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن، وحید رجبی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان و جمعی از رؤسای هیئت‌های ورزشی و ادارات شهرستان برگزار شد.

در شش ماه گذشته سعی در ساماندهی هیئت‌های ورزشی و برگزاری مجامع شده است

در ابتدای این نشست جواد محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان با هدف ارائه گزارش عملکرد دوران فعالیت خود اظهار کرد: بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد توفیق بود در خدمت معاون محترم وزیر ورزش باشیم تا با تشکیل این جلسه درجهت مرتفع شدن مشکلات گام برداریم. بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در چهارده ماه گذشته اتفاقات فاخری را در ورزش کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در محورهای مختلف در ورزش اصفهان اتفاقات خوبی را رقم زده‌ایم. این شامل سه محور معاونت توسعه منابع، معاونت ورزش و معاونت امور جوانان و در ادارات حقوقی-املاک، فنی مهندسی و شهرستان‌ها بوده است. در شش ماه گذشته سعی در ساماندهی هیئت‌های ورزشی و برگزاری مجامع شده است. روزی که بنده به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان انتخاب شدم بالغ بر ۱۵ هیئت ورزشی با شرایط سرپرست اداره می‌شد و خداراشاکریم تا امروز هفت هیئت ورزشی بدون ذره‌ای دخالت اداره کل یا فدراسیون رئیسی را با برگزاری مجمع به خود دید.

مدیرکل ورزش ورزش و جوانان تصریح کرد: درادامه فعالیت‌ها المپیاد استعدادهای برتر را شاهد بودیم. اصفهان توانست مقام دوم رقابت‌ها را از آن خود کند. با وجود درگیری جامعه به بحران‌های خاص با درایت وزارت ورزش و پیگیری مقام عالی وزارت المپیادی در بازه سنی نوجوانان که این روزها الویت اصلی مسائل اجتماعی هستند برگزار شد.

وی افزود: بعد از تهران استان اصفهان با میزبانی از حدود سه هزار ورزشکار دختر و پسر در پنج رشته ورزشی بیشترین میزبانی را داشته است و دیگر رشته‌ها را نیز اعزام به مسابقات داشتیم تا خروجی آن المپیک‌های آینده باشد. در حوزه ورزش نقشه راه ما حضور ورزشکاران نام آور در المپیک‌های ۲۰۲۴ فرانسه، ۲۰۲۶ جوانان و ۲۰۲۸ است. از طرفی برگزاری جام پرچم در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بیش از هزار و ۱۰۰ تیم ورزشی در سطح استان حضور پیدا کرده و با امکانات خودمان آن را برگزار کردیم. در مسابقات کشورهای اسلامی نیز مربیان، داوران و ورزشکاران اصفهانی حضوری فعال در این رویداد داشتند.

اعتبار ورزش استان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

محمدی خاطرنشان کرد: در موضوع منابع پیگیری‌هایی خود را انجام دادیم و اعتبار مصوب ورزش ۱۸۰ میلیارد تومان بود که پس از جلسات متعدد و اتفاق نظر در این خصوص اعتبار ورزش استان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. موافقت‌نامه‌ها درحال مبادله است و امور آن درحال پیگیری است تا در توسعه زیر ساخت‌ها که یکی از افق‌های آینده ورزش و جوانان استان بوده به سرانجام برسد. در استان اصفهان حدود ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داریم که حجم سنگینی را دربر می‌گیرد و تمام تلاش ما این است که از تمام طرفیت‌مان برای اتمام و بهره‌برداری این پروژه‌ها استفاده کنیم.

مجمع خیرین استان اصفهان یکی از افتخارات ورزش اصفهان

وی با اشاره به مجمع خیرین استان اصفهان گفت: مجمع خیرین استان اصفهان یکی از افتخارات ورزش اصفهان است. همه خیرین محترم چه در گذشته و درحال چندین پروژه ورزشی در این مدت تحویل گرفته و درحال فعالیت برای آن هستند. امیدوارم هستیم تعدادی از این پروژه‌ها به دهه فجر برسد و بتوانیم آنها را افتتاح کنیم. از طرفی تلاش داشتیم بتوانیم از ظرفیت ماده ۲۷ که قانون آن را فراهم کرده بتوانیم بهترین استفاده را داشته باشیم. به گواه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان از دستگاه‌های فعال و برتر در حوزه ماده ۲۷ اداره کل ورزش و جوانان است. یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و به ویژه شخص استاندار تشکیل شورای سیاست گذاری نقش جهان بوده است که تکمیل این مجموعه باعث رقم خوردن اتفاق خوبی در ورزش کشور می‌شود. درواقع ۳۰۰ هکتار به اماکن ورزشی کشور افزوده می‌شود و حجم بالایی از مسائل ورزشی کشورمان حل و فصل می‌شود. دراصل گره کوری که مدت‌هاست در ورزش استان شاهد آن هستیم و زحمات زیادی برای این مجموعه کشیده شده است درنهایت منجر به خدمات مناسبی می‌شود.

محمدی درخصوص فعالیت‌های امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری جلسات منظم و تقویمی جلسات ساماندهی امور جوانان در سراسر استان و در سطح شهرستان‌ها که پیرو آن مصوبات درحال اجرا است. درحوزه حقوقی و املاک و همینطور مهندسی اعتبارات خوبی جذب شد که سعی می‌شود در سال مالی پیش رو بتوانیم آنها به بهره‌برداری برسانیم.

وی ضمن درخواستی از معاون وزیر و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع اماکن ورزشی و دربحث ماده ۸۸ چالش‌های بسیاری داریم. هیئت‌های ورزشی ما که سکان‌دار تخصصی هر رشته در استان هستند با چالش کمبود اماکن ورزشی مواجه هستند که باید از طریق مزایده این اماکن را به آنان واگذار کنیم. درخواستی که دارم این است که این‌روزها که مجلس شورای اسلامی مشغول تدوین بودجه است این موضوع به شکلی حل و فصل شود تا براساس قانون الویت واگذاری را با اختیارات ادارات ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها بتوانیم مدیریت اماکن را در ید هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها ببینیم. همچنین در بحث مالیات بر ارزش افزوده درخواست داریم ورزش در برنامه هفتم توسعه همچنان در حوزه اجرا و مسائل زیرساختی و عمرانی بهره‌مند شود.

ورزشکاران همیشه و در سال‌های بعد انقلاب محل طمع دشمنان بوده‌اند

در ادامه بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش اظهارکرد: ورزشکاران ویژگی ممتازی نسبت به دیگر افراد جامعه برای ما دارند. آنها با ریاضت به هدف‌هایشان می‌رسند. بسیاری از ورزشکاران نسبت به هم‌سن و سالان خود زحمات بیشتری را متحمل می‌شوند. این ورزشکاران به جایگاهی می‌رسند که همیشه و در سال‌های بعد انقلاب محل طمع دشمنان بوده‌اند. یکی از برنامه‌های جدی و طراحی‌های خبیثانه دشمن به سمت ورزشکاران است. درهمین غائله‌های اخیر مشاهده کردید که ورزشکاری واکنشی نشان می‌داد و دشمن از آن سواستفاده می‌کرد. واقعیت ورزشکاران ما همان صحبت‌های مقام معظم رهبری است که فرمودند عموم ورزشکاران ما درخط انقلاب، دارای سلامت رفتار و علاقمند به کشور هستند. کمتر از یک درصد ورزشکاران کشور اسیر طراحی دشمن شده‌اند اما مابقی پایبند به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: اینکه ورزشکار ما مورد طمع دشمن است ما را موظف می‌کند تا تمام وقت و سرمایه گذاری خود را برای آنان بگذاریم. به هر لحاظ آن‌ها آماده پذیرش حقیقت هستند و قلوب این ورزشکاران آماده این موضوع است مگر آنانی که حرف‌هایی می‌زنند تا از کنار آن برگ سبزی به ایشان داده شود تا پشت به وطن‌شان کنند که این افراد موضوع بحث ما نیست. امروز در عرصه ورزش وظیفه ما دوچندان شده است. هیچ دوره‌ای دشمن آنقدر نسبت به این حوزه به عنوان افراد مرجع توجه نکرده بود. این توجه باعث می‌شود تا عنایت ویژه‌ای از سوی ما به ورزشکاران احساس شود.

اصفهان ظرفیت ورزشی عالی دارد

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش تصریح کرد: استان اصفهان دارای افق بسیار روشن در حوزه ورزش است. همانطور که اشاره شد اصفهان ظرفیت ورزشی عالی دارد. این ظرفیت وظیفه بنده، مدیرکل ورزش و جوانان استان چندین برابر می‌کند. به طبع آن این موضوع تلاش روسای هیئت‌های استانی را می‌طلبد. ورزش از نگاهی یک نهاد تعاملی است، این مبتنی بر تعامل همه دستگاه‌های ورزشی و غیرورزشی است. ورزش هرگز یک دستگاه اختصاصی نیست. عملاً در هر استان مدیرکل ورزش و جوانان نقش هماهنگ کننده مسائل برای بالا بردن ظرفیت دارد. همه جایگاه‌ها و ادارات باید کمک کنند تا ورزش به خوبی در جامعه متبلور شود.

شکوه‌فر خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت امروز ۴هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور داریم. میزان تکمیل بودن این پروژه‌ها از ۵درصد تا ۹۵ را شامل می‌شود و نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان را دربر می‌گیرد. اگر همین امروز این میزان اعتبار را در اختیار داشته باشیم تا دوسال آینده می‌توانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. بودجه وزارت ورزش تنها ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است و نه تخصیص. بنابراین با این فرمان ۲۵ سال نیاز داریم پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. درهمین خصوص شخص رئیس جمهور دستور داد گلنگ زنی نداریم. همچنین دو دستور از سوی آقای رئیسی برای وزارت ورزش ابلاغ شد. اول توزیع عادلانه منابع و امکانات و ظرفیت‌های ورزشی و دوم مردمی سازی ورزش.

دستور رئیس جمهور مبنی برآماده سازی آمایش سرزمینی در حوزه ورزش

وی ادامه داد: تا ابتدای دولت سیزدهم چیزی تحت عنوان آمایش سرزمینی وجود نداشت مگر موارد محدود در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها. در اولین روزهایی که در وزارت‌خانه مستقر شدیم رئیس جمهور دستور داد تا آمایش سرزمینی در حوزه ورزش نوشته شود. این موضوع به‌طور علمی انجام شده و حتی مورد تایید هم قرار گرفت. در رابطه با اماکن شخص وزیر ورزش هم اعتقاد دارد باید آنها در اختیار هیئت‌ها باشد. موضوع ماده ۸۸ در دولت و مجلس درحال پیگیری است و امیدوارم به زودی این موضوع حل و فصل شود. درحال حاضر ظرفیت‌مان محدود است اما تا همین لحظه تمام ابلاغ‌های وزارت ورزش به ادارات ورزش و جوانان این بوده که هیئت‌های ورزشی در الویت قرار بگیرند. هرگز نگاه تجاری به اماکن ورزشی نداشته‌ایم. در بودجه سنواتی از قبل اجاره اماکن نزدیک ۸۰ میلیارد به دست می‌آید که سود اصلی نصف این میزان هم نیست. این میزان دردی از ما دوا نمی‌کند اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا اماکن ورزشی در اختیار هیئت‌های ورزشی باشد. نامه نگاری‌های زیادی شده است. نمونه آن بعد از آزاد سازی سواحل شمال کشور مکان‌هایی را در اختیار فدراسیون‌های آبی و هیئت‌ها قرار دادیم تا بتوانند برنامه‌هایی را در این اماکن اجرا کنند. هیئت‌های ورزشی نور چشم وزارت ورزش هستند و این نهادها را همکاران خوب خود می‌دانیم. بنابراین هیچ نگاه تجاری به اماکن ورزشی نیست و الویت اصلی ما هیئت‌ها هستند.

امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم هیئت‌های ورزشی دارای اماکن اختصاصی باشند

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش خاطرنشان کرد: البته این را باید اشاره کرد برای نگه‌داری این اماکن به نیروی انسانی نیز نیاز است. امروزه توجه ویژه وزیر ورزش به هیئت‌های ورزشی و دغدغه‌های آنهاست و مطمئن باشید در این موضوع شکی وجود ندارد. امیدوارم تا پایان این دولت هیئت‌های ورزشی به سطحی برسند که هرکدام دارای اماکن اختصاصی خود باشند. موضوع بعدی اساسنامه‌های هیئت‌هاست که بعضاً در قرائت و تفسیر آن دچار مشکلات هستیم. در گذشته سندی را پشت درهای بسته نوشتند و حتی برخی مدیران وزارت ورزش از آن بی‌خبر بودند. اما در این دوره شش ماهی می‌شود کمیته حقوقی تشکیل و از تمامی فدراسیون‌ها نظر خواهی شده تا بتوانیم اصلاحیه اساسنامه را به هیئت دولت ببریم.

۲۰ استان کشور از صندوق‌های مسئولیت‌های اجتماعی بهره‌مند است

وی ادامه داد: درخصوص صندوق‌های مسئولیت‌های اجتماعی یا بنیاد بهمن باید به این نکته اشاره کنم که در ۲۰ استان کشور این صندوق با مدیریت شخص استاندار وجود دارد. این صندوق‌های مسئولیت‌های اجتماعی هرجا تشکیل شده موفقیت آمیز بوده است. صنایع و معادن استان آسیب‌هایی را به شهرها می‌رسانند و در کنار آن باید مبالغی را تحت عنوان مسئولیت اجتماعی پرداخت کنند. حتی زمانی با وزیر محترم صمت جلساتی داشتیم تا این موضوع را به صورت ملی حل کنیم. اصفهان استان برخورداری در این خصوص بوده و هست. متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که برخی معادن کشور به سمت تیم‌داری در فوتبال رفته‌اند. درحالی که ورزش مختص یک فدراسیون نیست بلکه باید همه فدراسیون‌ها از مسئولیت اجتماعی متنعم باشند. مدیران و مسئولین ارشد باید ظرفیت این موضوع را به صورت متمرکز فراهم کنند تا همه ورزش استان توامان پیش برود.

شکوه‌فر اظهارکرد: قلبا معتقدم کار مقدسی از سوی روسای ادارات ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود. عموم دستگاه‌ها روزهای آخرهفته آزاد هستند اما یکی از دستگاه‌هایی که شبانه روز درحال تلاش است و حتی روزهای آخرهفته نیز مشغول برگزاری رویدادهاست همین ادارات ورزش و هیئت‌ها هستند. این افراد ایثار می‌کنند تا جمله مقام معظم رهبری یعنی «امر به ورزش، امر به معروف است» نمایان شود. وظیفه خود می‌دانم دست تک شما را از طرف خود و مقام عالی وزارت به گرمی بفشارم چراکه کاری که می‌کنید ایثار و فداکاری است.

آمریکایی‌ها به دنبال تکمیل سه راهکار علیه کشورمان هستند

در پایان عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شخصیت‌هایی که امروز در این جلسه دور هم جمع شده‌اند یاوران حوزه ورزش و جوانان هستند و این یعنی ده‌ها هزار نفر از افرادی محسوب می‌شوند که در اصفهان اثر گذاری دارند. این جلسه اگرچه آمار و نفرات محدودی دارد اما قطعاً پشتوانه مردمی و اثر گذار زیادی را می‌توان از آنها توقع داشت. هدف برگزاری این نشست تهیه یک گزارش برای وزیر ورزش است و ایشان به آقای شکوه‌فر اختیار تام داده‌اند و بنده در جلساتی که با دیگر فرمانداران شهرستان‌های استان اصفهان دارم این اختیار را تکمیل می‌کنم.

وی افزود: آمریکایی‌ها سندی تحت عنوان امنیت ملی دارند و ما نیز همانند آن را در کشور داریم اما آنها سه راهکار را به طور ویژه دنبال می‌کنند که به ترتیب اخلال، اجبار و تغییر نظام را در بر می‌گیرد. آمریکا در حال حاضر بحث اخلال و منزوی سازی، بی سواد سازی، تضعیف اقتدار و مشروعیت ایران را دنبال می‌کند و این مسئله فقط مختص کشور ما نیست و شامل چین و روسیه هم می‌شود.

عباس مقتدایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از طریق بمباران رسانه کاری کردند که در ایران خیلی از افراد پذیرای حرف‌های آنها باشند اما واقعیت جامعه چیز دیگری را نشان می‌دهد. آمریکا یک مرکز بین المللی برای سرمایه گذاری‌های خصوصی، مشارکت زنان در اقتصاد و تربیت بانوان تاجر دارد و علاوه بر آن یک مؤسسه دموکرات ملی برای امور بین المللی را هم تأسیس کرده‌اند. بیانیه مشترک بایدن و مکرون (آمریکا و فرانسه) پنهانی نبود و ۲ کنوانسیون ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین در حفاظت از سفارتخانه‌ها را قانونا نادیده گرفتند و استفاده از کلید واژه‌هایی مثل شجاع، زنان، گستردگی و پاسخگو ساختن نظام مواردی بود که در ارتباط با افراد ضدنظام ارائه می‌کردند.

دشمن قصد دارد تقویت ایران و آسیا را خدشه دار کند

وی ادامه داد: آنها به دنبال این هستند نقش و اصالت ورزش و حضور ما در عرصه‌های بین المللی را از بین ببرند زیرا فضایی که در اختیار ماست را ندارند و علی‌رغم هزینه‌های زیاد ناکام ماندند. آمریکا هم اکنون برای چین درحال برنامه ریزی است و این نشان می‌دهد آنها قصد دارند تقویت ایران و آسیا را خدشه دار کنند. در سازمان شانگهای که ایران موفق شد به آن راه پیدا کند کمک کردیم قاره آسیا تقویت شود و در کل می‌خواهم بگویم باید به نقش و تأثیر گذاری ورزش بیشتر توجه کنیم و یک سری هیئت‌ها در سطح محلی و فدراسیون‌ها در جایگاه بین المللی می‌توانند کمک کننده باشند.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: خواهشی که دارم این است بانوانی که در زمینه ورزش فعال هستند، دیدگاه‌های خود را به ما ارائه دهند تا آنها را در قالب یک گزارش استفاده کنیم و انشالله بتوانیم کار ویژه ای را برای استان اصفهان انجام دهیم. اگر اصفهان تقویت شود بدون تردید هفت یا هشت استان توانایی استفاده از ظرفیت‌های این شهر را دارند و درحال حاضر قصد داریم بودجه‌های مشخصی را به هیئت‌های ورزشی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: بدون تردید در حوزه ورزش روسای ادارات و هیئت‌های ورزشی تأثیر گذاری فراوانی دارند و شاید در این زمینه افراد دیگری هم باشند اما این افراد جایگاه مهم‌تری داند و امیدوارم بتوانیم گامی برداریم تا جایگاه ایشان تقویت شود.

کد خبر 625279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.