لزوم سهیم بودن عموم مردم در اجرای پروژه‌های شهری/ افزایش تخلفات ماده ۱۰۰ شهرداری

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم سهیم بودن عموم مردم در اجرای پروژه‌های شهری، لزوم تقویت ریشه جشنواره فیلم کودک و نوجوان، توجه به اقتصاد فرهنگ در سایه راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک، احداث پارک‌های محله‌ای در مبارکه، کمیته سازش، ابتکاری برای برون‌رفت از دعاوی حقوقی و افزایش تخلفات ماده ۱۰۰ شهرداری را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم سهیم بودن عموم مردم در اجرای پروژه‌های شهری

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان، اظهار کرد: رونق‌بخشی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر به‌خصوص مناطق محروم مهم‌ترین سیاست این دوره مدیریت شهری است؛ در این راستا مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سطح مناطق محروم شهر در سال ۱۴۰۲ به تعداد کافی و مورد نیاز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای برقراری گفت‌وگوهای میدانی بین مسئولان شهری و آحاد مردم به شهرداری اصفهان پیشنهاد استفاده حداکثری از نظرات مردم داده شد که امیدواریم برنامه‌ریزی آن از سوی شهرداری انجام و پیشنهادات نخبگان شهر در اجرای پروژه‌ها محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات از نقطه نظرات ساکنان و مردم منطقه بهره‌مند شود تا مردم احساس کنند که در اداره شهر سهیم هستند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: معتقدیم عموم مردم به‌ویژه صاحب‌نظران و نخبگان شهر باید در اجرای پروژه‌های شهری سهیم باشند و نظرات آنها در اجرای پروژه‌های اعمال شود، زیرا به طور حتم زمانی که مردم در پروژه‌های توسعه شهری سهیم باشند، همکاری و همراهی بهتری با مسئولان شهر خواهند داشت.

لزوم تقویت ریشه جشنواره فیلم کودک و نوجوان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم امضای تفاهم‌نامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان شهرداری اصفهان با بنیاد سینمایی فارابی، اظهار کرد: امسال اتفاق خوبی که در رابطه با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شاهد هستیم این است که عمیق و دغدغه‌مند پیش برویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این‌که ظهور و بروز هنرمندان می‌تواند ازجمله دستاوردهای این جشنواره باشد، تصریح کرد: امسال فضایی که برای جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به‌وجود آمده است، عرصه رو به جلویی را برای جشنواره رقم می‌زند و به‌لحاظ کارکردی و محتوایی به افق ترسیمی برای جشنواره نزدیک می‌شویم که لازمه آن تقویت سینمای کودک و نوجوان است.

صالحی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری بر زیست‌بوم کودک و نوجوان از دغدغه‌های مدیریت شهری است. در روند برگزاری ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان کارهای خوبی صورت گرفته است، اما ریشه جشنواره به‌لحاظ تولید باید تقویت شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد درخشش استعدادهای نوظهور و تحول و خلاقیت در این عرصه باشیم. مسیری که تا به امروز در جشنواره بین‌المللی در عرصه مخاطب آمده‌ایم، به ما نشان می‌دهد و متذکر می‌شود که باید یک چرخش کامل را در حوزه ذائقه تولیدی فیلم‌ها داشته باشد تا با استفاده از ابزار جشنواره و تولید فیلم در عرصه حکمرانی بتوانیم به‌خوبی از ظرفیت شهر اصفهان استفاده کنیم.

توجه به اقتصاد فرهنگ در سایه راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مردم شهر اصفهان از ما به‌عنوان نمایندگان پارلمان شهری در رابطه با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان پیگیری و مطالبه‌گری داشتند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای مردم اصفهان یک نوستالژی است. در حقیقت برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان و برای کودکان یک نوع سرمایه‌گذاری است که راه نجات کودکان و نوجوانان را در شرایط امروز مهیا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان در کنار برگزاری جشنواره امسال گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ در سایه راه‌اندازی این صندوق، کاری بزرگ و مهم است. در حقیقت حمایت از کارآفرینان که در عرصه تولید فیلم سینمایی حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، اقدامی شایسته است.

احداث پارک‌های محله‌ای در مبارکه

عبدالله وکیلی، رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به تکمیل عملیات احداث پارک محله‌ای درچه اظهار کرد: پارک‌های محله‌ای در راستای اجرای سیاست محله‌محوری احداث می‌شود تا زمینه انجام فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی برای ساکنان فراهم شود. توسعه پارک‌های محله‌ای و افزایش امکانات رفاهی و بازی در سطح اماکن عمومی برای استفاده ساکنان و سایر شهروندان سطح محلات، افزایش رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان این‌که دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی در پارک‌ها بر اساس نیاز جامعه به انجام فعالیت‌های جسمانی و توسعه فرهنگ سلامتی و تندرستی نصب شده است، گفت: ورزش در پارک‌ها نقش بسزایی در ایجاد روحیه شادابی و آرامش شهروندان دارد.

به گزارش ایمنا، عملیات احداث پارک محله‌ای درچه با نصب وسایل ورزشی، روشنایی، مبلمان شهری و رسیدگی به فضای سبز، به ایستگاه آخر رسید و در اختیار شهروندان این محله قرار گرفت.

کمیته سازش، ابتکاری برای برون‌رفت از دعاوی حقوقی

مهدیه سامعی، رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و شکایت‌های مردمی شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر، اظهار کرد: با توجه به این‌که مباحث حقوقی، نظارتی و رسیدگی به شکایات مردمی در توسعه و پیشبرد امور مربوط به مدیریت شهری بسیار تأثیرگذار است، شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر تلاش کرده است با برنامه‌ریزی و نظارت‌های مستمر بر فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری، مطالبات شهروندان را در این زمینه پوشش دهد که در این مسیر تا امروز اقدامات جدی و خوبی صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که رضایت کامل شهروندان را به همراه داشته باشد، فاصله زیادی داریم.

سامعی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر در بدو آغاز به کار دوره ششم، ایجاد کمیته سازش ذیل کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و شکایت‌های مردمی بود. روند کار کمیته سازش به این صورت است که اگر شهروند شاکی و مشارالیه در خصوص سازش از طریق گفت‌وگو نظر مثبتی داشته باشد، به جلسه این کمیته فراخوانده می‌شود و توافق از طریق گفت‌وگو به دست می‌آید. همچنین در پرونده‌ای اگر محکومیت شامل حال شهرداری یا شهروند باشد، همواره به هر دو طرف پیشنهاد می‌کنیم که این پرونده‌ها ترکیب شود و نماینده حقوقی شهرداری و معاون مالی و امور قراردادها با حضور طرف مقابل تشکیل جلسه بدهند و با یکدیگر به تعامل برسند و با سازش و مذاکره این مشکلات برطرف شود.

افزایش تخلفات ماده ۱۰۰ شهرداری

علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: یکی از روش‌های جلوگیری از ایجاد تخلفات در ساخت‌وساز، کاربرد بازبینی در طرح تفصیلی است؛ گزارش‌ها و تحلیل‌ها نشانگر این است که این رویه در عمل مؤثر نیست، زیرا اگر سطح اشغال یک ساختمان را از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش دهیم، باز هم برخی سازندگان ۷۰ درصد سطح اشغال را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: سازندگان همواره به‌دنبال این هستند که از شرایط موجود بیشترین بهره را ببرند، در حالی که نباید ضوابط و مقررات را در این زمینه نادیده گرفت، از این‌رو شورای اسلامی شهر اراک افزایش جرایم را برای کاهش تخلفات در اولویت سیاست‌های خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شورای ششم اراک این است که در تدوین دفترچه عوارض ارائه خدمات سال ۱۴۰۱ میزان جرایم تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش یابد تا از این طریق بتوان از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر جلوگیری کرد.

کد خبر 625252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.