اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای آبادانی بیشتر منطقه ۱۲

نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» که امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزار شد؛ مجموع پروژه‌های آماده افتتاح و آغاز فعالیت، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که شامل احداث خیابان صنعتگران، طرح توسعه پارک مادر، ورزشگاه مشارکتی نگین، آغاز احداث خیابان جدید در شهرک امیرکبیر و دیگر پروژه‌های عمرانی است.

افتتاح خیابان صنعتگران افتتاح شد

در ابتدای این ویژه برنامه خیابان صنعتگران در این منطقه با حضور مدیران شهری و ساکنان منطقه ۱۲ به بهره‌برداری رسید. همچنین کلنگ احداث خیابان جدید در شهرک امیرکبیر با حضور خانواده شهید مدافع وطن علی شاه سنایی به زمین زده شد.

بهره‌برداری از ورزشگاه مشارکتی نگین

امروز ورزشگاه مشارکتی نگین با حضور مدیران شهری و اهالی منطقه ۱۲ به بهره برداری رسید؛ این ورزشگاه شامل سالن توپی در ۹۰۰ مترمربع، سالن بدن‌سازی در ۴۵۰ مترمربع، سالن رزمی در ۲۵۰ مترمربع، سالن بیلیارد در ۲۵۰ مترمربع، استخر آب‌درمانی در ۲۵۰ مترمربع و سالن بازی‌های دیجیتال در مساحت ۱۵۳۷ مترمربع، فضای تجاری ۴۰۰ مترمربع و انبار ۱۰۰ مترمربعی با مشارکت بخش خصوصی و صرف هزینه ۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

مجموعه اقدامات مدیریت شهری برای کاهش بار ترافیکی شهرک امیرکبیر

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به معضل ترافیک شهرک امیرکبیر احداث خیابانی جدید در این شهرک به منظور دسترسی راحت‌تر صنعتگران به محل کار خود و کاهش بار ترافیکی این محدوده در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا خیابان صنعتگران در شهرک امیرکبیر به متراژ ۵۵۰ متر و عرض ۲۸ متر با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان تملک و احداث شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات منطقه ۱۲، ترافیک سنگین خیابان امام خمینی (ره) است، زیرا بیشتر سفرها در این خیابان ابتدای صبح به مقصد خیابان امیرکبیر و توسط صنعتگران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیریت شهری تصمیم گرفت خیابان‌های متعددی به منظور تسهیل در دسترسی صنعتگران به خیابان امیرکبیر ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به احداث خیابان جدید در شهرک امیر کبیر اشاره کرد.

رسالت با بیان اینکه این خیابان در سه فاز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: احداث این خیابان در شهریورماه سال آینده در سه فاز انجام و به شهرک مهدیه ختم می‌شود و تاکنون نیز ۴۵ میلیارد تومان برای آزادسازی آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: به موازات خیابان صنعتگران نیز موضوع احداث خیابان زرین به طول یک کیلومتر و عرض ۳۶ مطرح شده است که بخشی از آزادسازی‌های آن انجام شده و تا سال آینده تکمیل می‌شود، احداث این خیابان نیز در کاهش بار ترافیکی این محدوده مؤثر خواهد بود و دسترسی صنعتگران را به خیابان امیرکبیر تسهیل خواهد کرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرک امیرکبیر دفع آب‌های سطحی است که در این راستا از سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ متر کانال دفع آب سطحی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال احداث شده است.

رسالت با بیان اینکه اتصال خیابان امیرکبیر سوم به بزرگراه معلم به طول ۳.۵ کیلومتر و تعریض این خیابان از دیگر اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: خیابان امیرکبیر سوم یکی از مسیرهای شریانی مهم منطقه است که همواره تصادفات زیادی در آن رخ می‌داد، بر این اساس اقدامات اصلاحی از جمله تعریض خیابان و آسفالت آن از نوع سرباری پلیمری جدید با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اتصال پارک مادر به بوستان نگین به وسعت ۱۰ هزار مترمربع گفت: یکی از مشکلات شهرک نگین، وجود زمین‌های خاکی بود که در این راستا برای رفع این مشکل اتصال بوستان مادر به بوستان نگین برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه هزینه تملک و احداث این پروژه ۲۶ میلیارد تومان است، افزود: کلنگ طرح توسعه بوستان مادر در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به زمین زده شد و در این مدت نیز عملیات عمرانی پروژه به سرعت انجام شد و امروز در اختیار شهروندان این منطقه قرار گرفت.

رویکرد جدید مدیریت شهری بر افتتاح پروژه‌های محله محوری

رسالت تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های این پارک می‌توان به کاشت درختان و چمن‌های گرمسیری با گونه‌هایی با نیاز آبی کم اشاره کرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود در مراسم رسمی افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ در ورزشگاه مشارکتی نگین نیز اظهار کرد: منطقه ۱۲ شهرداری از بزرگترین مناطق شهری اصفهان محسوب می‌شود که دارای ۱۰ محله و جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۲ به وسعت ۸۲۰۰ هکتار یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهری اصفهان محسوب می‌شود.

رسالت با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری بر افتتاح پروژه‌های محله محوری تصریح کرد: بر این اساس امروز بالغ بر ۱۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های محله‌محوری افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مشارکتی که در سطح منطقه ۱۲ اجرا و امروز افتتاح شد، ورزشگاه نگین به متراژ سه هزار مترمربع است که برای تملک و احداث آن بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است مشارکت شهرداری در عرصه تملک و صدور پروانه ساختمانی ۳۶ درصد و ۶۴ درصد سهم مشارکت بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: ورزشگاه مشارکتی نگین در سه طبقه احداث شده که شامل بخش‌های تجاری، قسمت‌های ورزشی و فرهنگی است.

رسالت با بیان اینکه در زیر زمین ساختمان ورزشگاه، استخری به منظور آب درمانی طراحی و همچنین سالن بدنسازی اجرا شده است که به زودی پس از دریافت مجوز، افتتاح می‌شود، گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری رونق پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات است.

وی افزود: اجرای روکش کلی و ترمیم آسفالت معابر سطح منطقه ۱۲ به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و احداث پیاده‌رو و جدول گذاری در سطح منطقه ۱۲ با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به متراژ ۵۲۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود ۷۰ درصد پروژه‌های محل محور در منطقه ۱۲ افتتاح و مابقی پروژه‌ها به دلیل معارضات ملکی هنوز محقق نشده است که قول پیگیری و تحقق آن را تا پایان سال خواهیم داد.

نورصالحی: عموم مردم باید در اجرای پروژه‌های شهری سهیم باشند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت شهدای امنیت اظهار کرد: رونق‌بخشی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر به خصوص مناطق محروم مهمترین سیاست این دوره مدیریت شهری است؛ در این راستا مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سطح مناطق محروم شهر در سال ۱۴۰۲ به تعداد کافی و مورد نیاز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای برقراری گفت‌وگوهای میدانی بین مسئولان شهری و آحاد مردم به شهرداری اصفهان پیشنهاد استفاده حداکثری از نظرات مردم داده شد که امیدواریم برنامه‌ریزی آن از سوی شهرداری انجام و پیشنهادات نخبگان شهر در اجرای پروژه‌ها محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات از نقطه نظرات ساکنان و مردم منطقه بهره‌مند شود تا مردم احساس کنند که در اداره شهر سهیم هستند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: معتقدیم عموم مردم به‌ویژه صاحب‌نظران و نخبگان شهر باید در اجرای پروژه‌های شهری سهیم باشند و نظرات آنها در اجرای پروژه‌های اعمال شود، زیرا به طور حتم زمانی که مردم در پروژه‌های توسعه شهری سهیم باشند، همکاری و همراهی بهتری با مسئولان شهر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری ارتباط بهتری با آحاد مردم برقرار شده است، اظهار کرد: مدیریت شهری عزم جدی دارد که در سال آینده نیز با شناسایی کمبودها و رفع آن‌ها به مناطق کم‌برخوردار رسیدگی بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری برای خدمت‌گزاری به مردم اظهار امیدواری کرد: آنچه نیاز نوجوانان و جوانان امروز است با احداث این پروژه‌ها تأمین شود.

قاسم‌زاده مطرح کرد: توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان اظهار کرد: در نهمین برنامه افتتاحیه پروژه‌های شهری در قالب برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز خیابان صنعتگران در شهرک امیرکبیر افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت، همچنین کلنگ احداث یک خیابان نیز در این محدوده به زمین زده شد که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: احداث این دو خیابان در کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) بسیار تأثیرگذار است و رفت و آمد به شهرک صنعتی امیرکبیر را که یک گلوگاه محسوب می‌شود، راحت‌تر می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ورزشگاه مشارکتی نگین گفت: اجرای این طرح تجربه خوبی در حوزه مشارکتی بود، چرا که در این راستا با مشارکت شهرداری و مردم ظرفیتی به شهر اضافه شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بعدی در منطقه شش برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: در مناطق دیگر نیز با افتتاح طرح‌ها بتوانیم خدمتی ارزشمند را به عنوان هدیه به مردم تقدیم کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هویت موضوع مهمی است، تصریح کرد: هویت ملی، اعتقادی، انقلابی و شهری از مهم‌ترین این هویت‌ها است، در این راستا باید از هر عنصری که هویت ما را پررنگ‌تر می‌کند، مراقبت کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر عناصر هویتی همچون اعتقادات و تمامیت ارضی ما مورد هجوم قرار گرفت که باید مراقب آنها باشیم، زیرا هویت، یک ملت را مسنجم خواهد کرد.

وی ورزش باستانی را یکی از همین عناصر هویتی برشمرد و اظهار کرد: در ادوار مختلف مدیریت شهری سعی کردیم توزیع عادلانه خدمات تحقق یابد، البته فضاهای ورزشی با همین نگاه در مناطق مختلف ایجاد شده است، امروز نیز در منطقه ۱۲ شاهد افتتاح یک ورزشگاه بزرگ به صورت مشارکتی هستیم.

استفاده از ظرفیت اماکن عمومی شهر برای گفت‌وگو با مردم

حجت‌الاسلام سیدروح‌الله فیاض، امام جمعه شمال شهر اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم، یک توفیق الهی است، بنابراین امیدواریم پروردگار این توفیق را از آنها سلب نکند تا آنها بتوانند تا آخرین نفس به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اصول حکمرانی اسلامی گفت: زمان تحقق جمهوری اسلامی و بعد از آن به همه دنیا اعلام کردیم که با الگوی حکمرانی اسلامی جامعه را اداره می‌کنیم، در این الگو مسئول خادم مردم است و خدمت به مردم را یک افضل و کرامت الهی می‌داند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان ادامه داد: در این دوره از مدیریت شورا و شهرداری به تعبیر رهبری مردم در اصفهان رایحه خوش خدمت را استشمام کردند، چراکه مسئولان شهری شبانه‌روز در حال جهاد و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان جامعه اسلامی باید در بین مردم حضور یابند و با آنها مراوده کنند، تصریح کرد: ارتباط مسئولان با مردم به ویژه در مناطق محروم باید بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام فیاض اظهار کرد: محله‌هایی در منطقه ۱۲ وجود دارد که زیبنده نظام اسلامی نیست که بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اختلاف بین دو محله در یک منطقه وجود داشته باشد؛ در این راستا تعامل و مراوده با مردم به‌ویژه در مناطق محروم می‌تواند از شدت مشکلات بکاهد و احساس بی‌عدالتی و بی‌توجهی را در میان مردم برطرف کند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه ارتباط مسئولان شهری با مردم خوب است اما باید بیشتر شود، گفت: مسئولان استانی و شهری باید ارتباط چهره به چهره همراه با الفت با مردم داشته باشند و بخشی از آلام آن‌ها را تسکین دهند.

حجت‌الاسلام فیاض اظهار کرد: بیشترین اماکن عمومی شهر در اختیار شهرداری قرار دارد و لازم است این مراکز به‌ویژه در شرایط سیاسی و اجتماعی امروز کشور، بستری برای گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم و جهاد تبیین باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های باستانی در کشور یک ضرورت است و شهرداری می‌تواند با توجه به این عرصه، در جهت توسعه هویت ملی و دینی گام بردارد.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین این نیست که من برای طلبه‌ها و بسیجی برای بسیجیان حرف بزند؛ یک سوی جهاد تبیین عموم مردم هستند. باید با اقشار مختلف مردم صحبت کنیم و با یک برنامه منسجم فرهنگی گفت‌وگوی عمومی در شهر را تحقق بخشیم.

کد خبر 625090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.