کشت طلای سرخ در این شهرستان مقرون‌به‌صرفه است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نائین گفت: با توجه به نیاز کم زعفران به آب و محدودیت منابع آبی در شهرستان، کشت این محصول در نائین ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

حسن رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مقرون‌به‌صرفه بودن کشت زعفران در نائین اظهار کرد: زعفران برداشت‌شده در نائین به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و زمستان‌های معتدل از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: در سال جاری، ۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی نائین زیر کشت زعفران است و میزان برداشت آن حدود ۲۷۰ کیلوگرم پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نائین با اشاره به افزایش روند کاشت و برداشت این محصول در نائین خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش قیمت جهانی زعفران، برنامه‌های آموزشی جهاد کشاورزی و پوشش هزینه‌های کشاورزان در آینده، شاهد روند افزایشی کاشت و برداشت این محصول باشیم.

رستمی تصریح کرد: با توجه به نیاز کم زعفران به آب و محدودیت منابع آبی در شهرستان، کشت این محصول در نائین ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

به گزارش ایمنا، زعفران طلای سرخی است که کاشت و کشت آن در شهرستان نائین به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی خاص، به‌صرفه و سودمند است و حتی پای گردشگران خارجی را برای تماشای این محصول به شهرستان کشانده است. کاشت گیاه زعفران به شیوه امروزی در شهرستان نائین، قدمتی ۵۰ساله دارد. یکی از ویژگی‌های کاشت زعفران در نائین، ریزمغذی‌های خاک کویری است که موجب می‌شود این محصول به‌صورت ارگانیک عیار زیادی داشته باشد و زمینه برای رقابت در بازارهای فروش فراهم شود.

کد خبر 625014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.