اصلاح ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار و ۱۹۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۰۴ رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد یک هزار و ۶۱۶ واحد در سطح ۴۱۶ هزار و یک واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز نیز مانند روز گذشته چهار هزار واحد اصلاح داشت. براساس تحلیل تکنیکال انجام شده پیش‌بینی می‌شود روند شخص کل تا سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد ادامه داشته باشد، بازار بورس امروز در ابتدا روند پرعرضه‌ای را داشت و سپس وضعیت تقاضا بهبود پیدا کرد.

گروه خودرو همچنان پرتقاضا است، در بازار بورس امروز نمادهای میدکو، کگل، وپاسار، فملی، رمپنا و شتران بیشترین تأثیر منفی را داشتند و فارس بیشترین تأثیر مثبت، در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، بپاس، صبا، زاگرس و شراز بیشترین تأثیر منفی و نمادها سمگا و مارون بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، ارزش معاملات نیز مانند روز گذشته در سطح سه هزار میلیارد تومان بود.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار و ۱۹۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۰۴ رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد یک هزار و ۶۱۶ واحد در سطح ۴۱۶ هزار و یک واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۰۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۳۰ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۱۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۳۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۲ هزار ۴۲ و یک میلیون ۴۱ هزار ۴۱۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۲۴۴ و سه میلیارد ۴۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- کمند

۲- خگستر

۳- خودرو

۴- خساپا

۵- وساپا

بیشترین حجم معامله

۱- خگستر

۲- خودرو

۳- خساپا

۴- دانا

۵- شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱- وساپا

۲- ورنا

۳- شفارس

۴- وبیمه

۵- دانا

بیشترین کاهش قیمت

۱- کپشیرح

۲- کگل

۳- میدکو

۴- ولملت

۵- دلرح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد

تحلیل: احتمال افت تا سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد و سپس حرکت به سمت محدوده یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد وجود خواهد داشت.

اخبار مهم

فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

ایران خودرو با ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و تارا به بورس کالا می‌آید

ایران‌خودرو شنبه هفته آینده (نوزدهم آذر) با عرضه ١۶٠٠ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵٠٠ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک به بورس کالا می‌آید.

جزئیات عرضه

۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با قیمت پایه ۴٠۴ میلیون تومان

۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ٣٧۴ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان

یک هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

۲۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان

۲۵۰ دستگاه تارا دستی با قیمت ٣٠٩ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان عرضه می‌شود.

درصد پیش پرداخت سفارش خرید تمامی خودروها ۵۰ درصد و تاریخ تحویل آنها شانزدهم اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.

شرایط خرید

هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفاً برای یک خودرو را دارد. خریداران باید شرایط سنی ١٨ سال تمام را داشته باشند. اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

تحلیل جهانی روی

عرضه: روند افزایشی هزینه پردازش فلز روی داخلی چین ادامه دارد. هفته گذشته, ۴۵۰۰ یوآن به ازای هر تن بود اما برای فلز وارداتی ۲۷۰ دلار به ازای هر تن است. به جز برخی از تولیدکنندگان که تولید خود را از سر نگرفته‌اند، مابقی تولیدکنندگان تولیدات خود را کاهش داده‌اند. تخمین زده شده است واردات فلز روی در ماه دسامبر در حدود دو هزار الی سه هزار تن حفظ خواهد شد.

تقاضا: در زمستان، آماده‌سازی پروژه‌های مربوط به این فلز در شمال منطقه یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد و تقاضای گالوانیزه کردن فلزات به فصل تعطیلات خواهد رفت. در کوتاه مدت تقاضا برای گالوانیزه کردت فلزات اندکی بهبود میابد زیرا آخر ماه دسامبر به تعطیلات سال جدید خواهند رفت.

از جنبه موجودی: تا دوم سامبر (جمعه گذشته) کل موجودی شمش روی ۵۱ هزار تن بود که کاهش ۳۴۰۰ تنی نسبت به جمعه قبل دیده می‌شود.

چشم‌انداز: بازار انتظاراتی از انتشار اخبار جدید سیاسی دارد اما همچنان تقاضا ضعیف خواهد بود. عرضه در سراسر چین نسبت به سال گذشته کاهشی خواهد بود و تولیدات تجمعی در انتهای سال کمتر از سال گذشته خواهد بود.

انتظار کاهش محدودیت‌های کووید ۱۹ و افزایش قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن در معاملات هفته گذشته رشد حدود هشت دلاری را ثبت کرد و به ۱۰۷ دلار رسید که بالاترین سطح قیمت چهار ماهه اخیر است. رشد قیمت سنگ آهن در نتیجه فضای مثبت کلی حاکم بر بازارهای چین در نتیجه احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی رخ داد. به دنبال اعتراضات در چین برخی شهرهای چین از روز دوشنبه محدودیت‌های کووید ۱۹ را کاهش داده‌اند و تست‌های دسته جمعی را برداشته‌اند و نیازی به نتایج منفی تست برای ورود به اماکن عمومی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیست. موجودی انبار سنگ آهن چین در نتیجه بهبود جو حاکم افت بیش از دو میلیون تنی داشت و به ۱۲۹.۴ میلیون تن رسید. موجودی انبار فولاد در ۴۰ شهر اصلی چین در اواخر اکتبر با کاهش حدود ۴۰۰ هزار تنی به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

واردات سنگ آهن چین در ۹ ماهه ابتدایی سال با افت ۲.۳ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۸۲۲.۵ میلیون تن رسیده است. تولید داخلی محصول در این مدت زمان کاهش ۰.۵ درصدی داشته و به ۷۳۲ میلیون تن رسیده است.

تحلیل جهانی استایرن

قیمت استایرن CFR چین در هفته گذشته با رشد ۵۸ دلاری به ۱،۰۰۲ دلار در هر تن رسید. یکی از فعالان این بازار دلیل رشد قیمت این محصول را بهبود محدودیت‌های چین پیرامون کووید -۱۹ دانست و پیش‌بینی کرد این شرایط پایدار نیست و چشم انداز بازار این محصول هنوز مشخص نشده است.

وی در ادامه بیان کرد حاشیه سودها همچنان پایین است و حجم فروش این محصول در منطقه آسیا کم می‌باشد. بنزن نیز به عنوان محصول بالا دست استایرن در هفته گذشته رشد حدود ۱۴ دلاری داشته است که می‌تواند محرک دیگر افزایش نرخ استایرن باشد. یکی دیگر از منابع در چین بیان کرد یک واحد استایرن به مدت ۲۰ روز به اورهال می‌رود که می‌تواند سمت عرضه را تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر 624922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.