لزوم بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: همان‌گونه که با علم و فناوری جنگ را به پیروزی رساندیم، امروز نیز با علم و فناوری برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع مشکلات کشور از دستاوردهای آن دوران استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که در موزه ملی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته تعداد ۹۰۰ مقاله توسط سازمان‌های کشوری و لشکری ارسال شد که یک‌سوم این مقاله‌ها پذیرفته و ۷۰ پیش‌نشست نیز برگزار شد که بر این اساس امروز هشت نشست تخصصی را برگزار خواهیم کرد.

سرلشکر صفوی افزود: در دفاع مقدس در شرایطی به پیروزی نهایی دست یافتیم که فرماندهی کل قوا را مرجعی جامع‌الشرایط، خردمند و حکیم عهده‌دار بود، به نحوی که علاوه بر مدیریت جنگ، صحنه بین‌المللی را هم اداره می‌کرد؛ علاوه بر این از چنان نفوذ کلامی برخوردار بود که به‌واسطه آن دو میلیون بسیجی به جبهه‌ها اعزام شدند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: در دفاع مقدس ارتش، نیروی هوایی و دریایی و نیروهای تخصصی زمینی در عملیات نگاه داشتن تجهیزات نظامی تلاش بسیاری کردند، زیرا ۸۵ درصد صنایع دفاعی ما وابسته بود، اما تلاش این عزیزان باعث شد تا در هشت سال دفاع مقدس، این تجهیزات دفاعی کشورمان، عملیاتی باقی بمانند؛ این نشان می‌دهد که علم و دانش فرماندهان ما از دانش فرماندهان بعثی بیشتر بود؛ به عبارت دیگر اگر توانستیم عملیات‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر را انجام دهیم، نشان‌دهنده برتری طرح‌ریزی عملیات و نبوغ فرماندهان ما بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سپاهی که نیرویی امنیتی بود، هم در جبهه می‌جنگید و هم سازمان رزم ایجاد کرد و هم در ساخت تجهیزات دفاعی بومی تلاش می‌کرد. به عنوان مثال اگرچه در آغاز دفاع مقدس از ساخت خمپاره‌انداز هم ناتوان بودیم اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت در اواسط جنگ توانستیم موشک بالستیک بسازیم؛ امروز با استفاده از تجربیات آن دوران موشک‌های بالستیک ساخته‌ایم که باعث شده است در این حوزه قدرت برتر منطقه و حتی فرامنطقه‌ای شویم؛ علاوه بر این اگر امروز جزو برترین تولیدکنندگان پهپاد هستیم، این موفقیت دستاوردی است که کسب آن از دی ماه سال ۶۵ آغاز شد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که با علم و فناوری جنگ را به پیروزی رساندیم، امروز نیز با علم و فناوری برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع مشکلات کشور از دستاوردهای آن دوران استفاده کنیم.

کد خبر 624908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.