دولت و بانک مرکزی برای تامین واگن متروی تهران اقدام کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر وضعیت تأمین واگن مترو مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود تا مشکلات این بخش رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در یکصدودوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن هفته معلولان، اظهار کرد: برای تمام معلولان در زندگی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ارتقای کیفیت را در زندگی این قشر شاهد باشیم. شورا و شهرداری باید برای بهبود زندگی این افراد فعالیت‌های مؤثری انجام دهند، البته تاکنون اقداماتی در این حوزه انجام شده است، اما کافی نبوده است.

وی با اشاره به ۱۶ آذر «روز دانشجو» ادامه داد: دوستان شهید چمران در این روز به شهادت رسیدند و شهید مصطفی چمران مضروب شد و در نوشته‌ای وقایع این روز را تشریح کرده؛ لذا بسیار واضح است که در این روز یک حرکت ضد آمریکایی انجام شده و برای مخالفت با ورود نیکسون به کشور اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی در این روز سه دانشجو را به شهادت رساند و جلوی پای نیکسون قربانی کرد، فردای آن روز با وجود اینکه دانشگاه تعطیل بود و فضای دانشگاه بوی خون می‌داد، نیکسون به دانشگاه آمد و دکترای افتخاری دریافت کرد.

وی گفت: مناسب‌سازی در شهر تهران برای معلولان باید انجام شود و مباحث آن مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان بخشی از پروژه‌ها مد نظر باشد.

چمران افزود: مترو به آسانسور نیاز دارد، شاید نصب آسانسور در تمام ایستگاه‌ها اجرایی نشود، اما در ایستگاه‌های بزرگ باید نصب شود و اول باید به تأمین واگن فکر کرد تا افرادی عادی و معلولان بتوانند استفاده کنند، وضعیت تأمین واگن مناسب نیست و در این زمینه با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم باید لحاظ شود. شهرداری آمادگی لازم برای پیش پرداخت دارد که بخشی از مبالغ را پرداخت کرده است و مابقی را نیز پرداخت می‌کند.

کد خبر 624876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.