هیچ اقدامی برای بافت فرسوده شهر لردگان انجام نشده است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هیچ اقدامی برای بافت فرسوده شهر لردگان صورت نگرفته است که امیدواریم سازمان نوسازی کشور نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته لردگان حدود ۲۵ هزار جمعیت داشت که با تصمیم‌گیری انجام شده، چهار روستا به این شهر الحاق و جمعیت شهر دو برابر شد، این در حالی بود که بافت آن روستاها شهری نبود و هیچ زیرساختی برای شهر شدن نداشت، اما با تمام نقصان و ضعف‌هایی که وجود داشت به شهر الحاق شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی جمعیت شهر لردگان دو برابر شد که بودجه این شهر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، البته این بودجه تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت، اما باز هم هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود نداشت؛ با الحاق این روستاها نیز نمی‌توانیم درآمدی کسب کنیم، چراکه ساخت‌وسازها تمام شده بود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: وقتی جغرافیا دو برابر می‌شود، باید بودجه را با لحاظ تورم چهار برابر کرد تا بتوان خدمات لازم را ارائه داد، اما اکنون بودجه را به همان میزان سابق در نظر گرفته‌اند که ۴۰ درصد آن نیز محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این روستاها قبل از اضافه شدن به لردگان ساخت‌وسازها با شرایط روستایی انجام شده بود و هنگامی که به شهر ملحق شدند، نمی‌توانستیم از آنها عوارضی دریافت کنیم، افزود: این روستاها با پروانه روستایی به شهر الحاق شدند، لذا باید با بودجه فعلی به آنها امکانات ارائه می‌شد، اما در این زمینه مشکلات زیادی وجود داشت و زیرساخت‌های آنها باید با امکانات شهری همسان‌سازی می‌شد.

حسین‌پور تاکید کرد: این روستاها سرانه فضای سبز ندارد که مردم بتوانند از این فضاها استفاده کنند، حتی سازمان نوسازی و مدیریت شهری هنوز نتوانسته است برای روستاییان فضای سبز ایجاد کند؛ همچنین هنوز برای این روستاها سرانه فرهنگی پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهر لردگان گفت: برای بافت فرسوده این شهر هنوز هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم سازمان نوسازی کشور نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.

کد خبر 624866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.