لزوم انتقال خط آند آلومینیوم‌سازی اراک برای کاهش آلودگی هوا

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: علاوه بر لزوم توقف مازوت‌سوزی در اراک، انتقال سیستم آندسازی آلومینیوم نیز باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدوحید میرنظامی در جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری پارلمان شهری اراک برای بررسی موضوع آلودگی هوای این کلان‌شهر که با حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این جلسه ایجاد همگرایی برای کاهش آلودگی هوای شهر است، چراکه علاوه بر لزوم توقف مازوت‌سوزی در اراک، انتقال سیستم آندسازی آلومینیوم باید انجام شود، اما هیچ نماینده‌ای از این واحد صنعتی در جلسه حضور نیافته است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه‌گری‌های شورای اسلامی شهر اراک در راستای اجرای قانون هوای پاک این است که صنایع از برق تولیدی نیروگاه استفاده می‌کنند، در حالی که گردش مالی شرکتی مثل ایرالکو بسیار بالا است و این واحد می‌تواند یک نیروگاه مستقل تأسیس کند و از این طریق بار نیروگاه کمتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: از سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی توقع داریم نسبت به آلودگی‌های ناشی از ایرالکو و شرکت املاح معدنی نیز نظارت بیشتری اعمال شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم از نماینده نیروگاه، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان سمن‌های مردم‌نهاد که در این جلسه حاضر شده‌اند، همچنین از معاونت خدمات شهری شهرداری اراک تقاضا داریم با تعامل و مشارکت ما را یاری دهند تا بتوانیم با همدلی یکدیگر در راه کاهش آلودگی هوای شهر گامی مؤثر برداریم.

کد خبر 624860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.