سرگذشت‌پژوهی شهدا مورد توجه قرار بگیرد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس، فهم و درک باشد؛ نهضت روایتگری باید متناسب با ذائقه و روحیات جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار عبدالرضا آزادی که در آئین تجلیل از خادمین کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام سخن می‌گفت، برپایی این کنگره را حرکتی بزرگ، مبتکرانه و تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: بدون‌شک برگزاری کنگره شهدا را نباید پایانی برای پاسداشت شهیدان والامقام دانست، چراکه این حرکت باید به فرایندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه‌داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچ‌گاه نباید متوقف شود.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بزرگداشت شهیدان برای آینده این نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است و راز اقتدار این ملت نیز از همین موضوع ناشی می‌شود. یاد شهیدان باید زنده و پیام شهدا منتقل شود و زبان هنر بهترین شیوه برای این منظور است، باید تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این امر را به میدان بیاوریم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم. امید عامل و نیروی محرکه هر حرکت و فعالیتی است و اگر آن‌را از ملت‌ها بگیرند، بدون شک مستکبران بر آن‌ها مستولی خواهند شد. بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب هر پنج سال یک‌بار این کنگره‌ها برگزار شود، استان ایلام نیز باید از هم اکنون خود را برای کنگره دوم در سال ۱۴۰۶ آماده کند.

سردار آزادی گفت: تدوین نقشه راه و استفاده از هیئت اندیشه‌ورز در برپایی کنگره‌های شهدا باید در دستور کار باشد. سرگذشت‌پژوهی شهدا به‌ویژه شهدای دوران دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و بانک آثار، اسناد و سوژه‌های شهدا نیز گردآوری شود تا از این طریق بتوان آثار فاخر از جمله کتاب و فیلم‌های سینمایی تولید کرد. دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس، فهم و درک باشد، نهضت روایتگری باید متناسب با ذائقه و روحیات جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

سردار آزادی همچنین بر ایجاد نمایشگاه و غرفه دائمی کتاب دفاع مقدس در بهترین نقاط شهرها برای اثربخشی هرچه بیشتر آن‌ها تاکید کرد.

کد خبر 624675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.