لزوم چاره‌اندیشی برای کاهش حوادث رانندگی در چهارمحال‌وبختیاری

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در این شهرستان شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم که باید برای بهبود شرایط چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محرومیت و مظلومیت به معنای واقعی در استان چهارمحال‌وبختیاری مشاهده می‌شود؛ درآمد شهرداری‌ها و شورای این استان با سایر نقاط کشور قابل مقایسه نیست، اما در چند سال گذشته مناطق محروم استان بیشتر مورد توجه بوده است تا محرومیت‌زدایی شکل گیرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص دو سالن ورزشی چند منظوره جهت استفاده ورزشی در بخش‌های ارمند و خانمیرزا افزود: اختصاص این دو سالن علاوه بر استفاده ورزشکاران می‌تواند در زمان بحران جهت اسکان و تأمین امکانات لازم به‌منظور مقابله با موارد بحرانی در دستور کار اداره ورزش و جوانان و هلال احمر باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه سال‌ها بعد ردپای آن‌ها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: شهرستان خانمیرزا دارای بافت تاریخی است که باید به درستی حفظ شود تا در اختیار میراث‌خواران قرار نگیرد که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

باقری اضافه کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است، لذا این وظیفه ما است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

وی گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، اما شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم، این در حالی است که علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی به شهرها و روستاها اعمال شود، اما تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی در خصوص نحوه توزیع منابع مذکور و سهم اختصاصی به این استان و نحوه هزینه‌کرد آنها اعمال نشده است.

کد خبر 624625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.