انگلیس ۳_سنگال صفر/ جمع هشت تیم برتر جهان با انگلیس جمع شد

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ، تیم‌های انگلیس و سنگال روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدار تیم‌های انگلیس و سنگال از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در جریان است.

دیدار تیم‌های انگلیس و سنگال

مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

ورزشگاه: البیت

گل‌ها: هندرسون (دقیقه ۳۹) انگلیس

هری کین (دقیقه ۲+۴۵) انگلیس

بوکایو ساکا (دقیقه ۵۶) انگلیس

اخطار: کولیبالی (دقیقه ۷۵) سنگال

ترکیب انگلیس:

جوردن پیکفورد، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، جوردن هندرسون، هری کین، بوکایو ساکا، فیل فودن و جود بلینگهام

سرمربی: گرت ساوت گیت

ترکیب سنگال:

ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، بولایه دیا، عبدو دیالو، اسماعیل یاکوبز، اسماعیالا سار، یوسف سابالی، نمپالیس مندی، پاسه سیسه، کرپین دیاتا و ایلیمان اندیایه

سرمربی: آلیو سیسه

داور: ایوان بارتون

شرح بازی:

در نیمه اول شاهد یک بازی فیزیکی و متکی به پاس های ترکیبی در میانه میدان بودیم و بازیکنان هر دوتیم در ۳۰ دقیقه ابتدایی سعی داشتند از طریق ارسال از جناحین موقعیت های متعددی را بر روی دروازه حریف ایجاد کنند اما در خلق موقعیت جدی ناکام بودند.

تیم سنگال برخلاف تصور عموم فوتبال دوستان به خوبی روبه‌روی سه شیرها ایستادگی کرد و در یکی دو موقعیت شانس باز کردن دروازه انگلیس را داشت اما درخشش جوردن پیکفورد مانع از فروپاشی دروازه شاگردان ساوت گیت شد.

از دقیقه ۳۵ به بعد انگلیس بازی هجومی خود را به نمایش گذاشت و از طریق پاس های ترکیبی، همکاری تیمی و ضد حملات موفق شد با گل‌های هری کین و هندرسون با نتیجه دو بر صفر نیمه اول را پشت سر بگذارد و با یک برد نسبتاً قاطع در ۴۵ دقیقه ابتدایی صعود خود به مرحله یک هشتم را رقم بزند.

در نیمه دوم انگلیس کاملا با برنامه و هجومی کار خود را آغاز کرد و با خلق چند موقعیت در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم تب و تاب بازی را در اوج نگه داشته بود اما سنگال به دلیل فروپاشی دروازه‌اش در نیمه اول، سبک و سیاق دفاعی به خود گرفته  و سعی داشت از طریق ضد حملات به محوطه جریمه انگلیس نزدیک شود.

شاگردان گرت ساوت گیت پس از به ثمر رساندن گل سوم و قطعی کردن صعود خود به مرحله یک هشتم تلاش کردند با پاس‌های تک ضرب و گردش توپ در میانه زمین، بازی را اداره کنند.

برنامه سه شیرها در نیمه دوم استفاده از اشتباهات فردی بازیکنان سنگال و موقعیت ‌های خاص بود و به همین شیوه موفق شدند با سه گل در جمع هشت تیم برتر جام‌جهانی حضور پیدا کنند.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۳۹ _ بازی سازی هری کین از میانه میدان سبب شد جود بلینگهام با حرکت از کنار زمین و یک پاس در عمق هندرسون را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

دقیقه ۲+۴۵ _ ضد حمله انگلیس توسط جود بلینگهام و صاحب توپ کردن فیل فودن توسط این بازیکن و پاس برای هری کین باعث شد کاپیتان انگلیس در یک موقعیت دو به تک دروازه سنگال را باز کند.

دقیقه ۵۶ _ بوکایا ساکا از طریق پاس در قُطر فیل فودن در محوطه جریمه سنگال، گل سوم انگلیس را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۳ _ ضربه بغل پا اسماعیلا سار از کنار دروازه انگلیس بیرون رفت.

دقیقه ۳۲ _ جوردن پیکفرد ضربه بولایه دیا در نزدیکی دروازه را دفع کرد.

دقیقه ۵۵ _ شوت هری کین توسط دروازه‌بان سنگال مهار شد.

دقیقه ۷۴ _ شوت مستقیم پاپه سا از روی ضربه ایستگاهی با فاصله نزدیک از کنار دروازه انگلیس گذشت.

اتفاق ویژه:

کد خبر 624509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.