فرانسه ۳ ــ لهستان یک/بنزما چرا؟ یک عدد امباپه لطفا!

فرانسه با پیروزی قاطعانه و با درخشش برابر لهستان به مرحله بعدی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _یک‌شنبه سیزدهم آذرماه_ تیم‌های فرانسه و لهستان مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان، فرانسه موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد و به مرحله بعدی راه یابد.

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های فرانسه و لهستان

ورزشگاه: الثمامه

گل‌ها: ژیرو (دقیقه ۴۴) و امباپه (دقیقه ۷۴ و ۹۰+۱) برای فرانسه، لواندوفسکی (دقیقه ۹۰+۸) برای لهستان

اخطار: شوامنی (دقیقه ۳۲) از فرانسه، برژینسکی (دقیقه ۴۷) و متی کش (دقیقه ۸۸) از لهستان

فرانسه: لوریس، کانده (۹۰+۲- دیساسی)، واران، اوپامکانو، هرناندز، شوامنی (۶۶- فوفاناربیو، دمبله (۷۶- کومان)، گریزمان، امباپه، ژیرو (۷۶- تورام)

سرمربی: دیدیه دشان

لهستان: شزنی، برژینسکی، گلیک، کیویور (۸۷- بدنارک)، کش، شیمانسکی (۶۴- میلیککریچوویاک (۷۱- بیلیک)، فرانکوفسکی (۸۷- گروسیچکیزیلینسکی، کامینسکی (۷۱- زالوسکی)، لواندوفسکی

سرمربی: چسواو میشنیویچ

داور: خسوس والنزوئلا

شرح بازی:

تیم ملی فرانسه که چشم به پیروزی در مسابقه یک هشتم نهایی داشت، خود را آماده رقابت با لهستان کرد. لهستانی‌ها که در مرحله گروهی نیز نشان دادند قدرت تهاجمی خوبی ندارند، در بازی برابر فرانسه چشم به ضدحملات دوختند و تلاش کردند بیشتر در امور دفاعی وظایف خود را به خوبی انجام دهند. فرانسه بازی خود را رو به جلو و تهاجمی آغاز کرد و موقعیت‌هایی نیز روی دروازه حریف خود ایجاد کرد که چندین بار شزنی توانست با کمک مدافعینش این حملات را دفع کند. تیم ملی لهستان نیز روی اشتباه مدافعین فرانسه صاحب موقعیت‌هایی شد اما قدر این فرصت‌ها را ندانست تا بالاخره ژیرو موفق شود در دقیقه پایانی نیمه اول گل اول تیمش را به ثمر برساند.

لهستان که در دقایق پایانی نیمه اول گل اول بازی را دریافت کرده بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در نیمه دوم ورق بازی را برگرداند. تعویض‌های متعددی نیز توسط تیم ملی لهستان انجام شد اما هیچ یک از این تعویض‌ها باعث نشد تا عقاب‌ها بتوانند تأثیر بزرگی بر جریان بازی بگذارند. تنها در دقایقی از نیمه دوم لهستان تلاش کرد تا حملاتی را ترتیب دهد که هر بار دفاع فرانسه موقعیت های حریف را دفع کرد. تیم ملی فرانسه بالاخره در دقیقه ۷۴ توسط امباپه به گل دوم بازی رسید و توانست خیال خودش را تا حد زیادی بابت پیروزی راحت کند. در ادامه مسابقه فرانسه موفق شد در اولین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نیز گل سوم را به ثمر برساند تا امباپه نمایش استثنایی خود را تکمیل کند. در دقیقه پایانی مسابقه، تیم ملی لهستان پنالتی به دست آورد که رابرت لواندوفسکی ضربه اول را خوب نزد و لوریس توپ را مهار کرد. با این حال داور تصمیم به تکرار ضربه گرفت و لوا توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا در نهایت مسابقه با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۴- فرانسه) - پاس اوپامکانو توسط امباپه دریافت شد و این بازیکن نیز با یک پاس در عمق تماشایی از بین دو مدافع لهستان، اولیویه ژیرو را صاحب توپ کرد تا وی اولین گل مسابقه را به ثمر رساند.

۰-۲ (دقیقه ۷۴- فرانسه) - تیم ملی لهستان در شرایط حمله به فرانسه بود که گریزمان موفق شد با یک ضربه بلند توپ را دور کند و در ادامه ژیرو با پاس به دمبله، تیم ملی کشورش را در موقعیت ضدحمله قرار داد. دمبله با یک حرکت در عرض توانست در شرایط خوبی توپ را به امباپه برساند و ستاره تیم ملی فرانسه نیز گل دوم کشورش را به ثمر رساند.

۰-۳ (دقیقه ۹۰+۲- فرانسه) - تورام، بازیکن تعویضی فرانسه پس از یک حمله از سمت چپ با پاس در عرض کیلیان امباپه را در محوطه جریمه لهستان صاحب توپ کرد و ضربه این بازیکن تبدیل به گل شد.

۱-۳ (دقیقه ۹۰+۸- فرانسه) - رابرت لواندوفسکی که پنالتی اول خود را برابر لوریس از دست داده بود، موفق شد تکرار پنالتی را تبدیل به گل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲: تیم ملی فرانسه اولین موقعیت خود را روی یک ضربه آزاد نزدیک به محوطه جریمه لهستان به دست آورد که ضربه گریزمان به بیرون رفت و خطری دروازه لهستان را تهدید نکرد.

دقیقه ۴: سانتر دقیق گریزمان از روی کرنر سمت راست با ضربه سر رافائل واران همراه شد اما این موقعیت نیز خطر جدی برای شزنی نبود.

دقیقه ۶: اشتباه لوریس در ارسال پاس به اوپامکانو و تعلل این بازیکن در دفع توپ ممکن بود برای فرانسه مشکل‌ساز شود اما لواندوفسکی موفق نشد از این موقعیت استفاده کند.

دقیقه ۱۱: امباپه فرار سریعی از سمت چپ انجام داد و سانتر او با عبور از مقابل دروازه شزنی به دمبله رسید ولی شوت این بازیکن پس از اصابت به مدافع لهستان راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۳: شوت تماشایی شوامنی از پشت محوطه جریمه با واکنش مناسب شزنی همراه شد.

دقیقه ۱۷: دمبله در میانه زمین صاحب توپ شد و پس از پیشروی به سمت محوطه جریمه لهستان، شوت فنی زمینی زد که توسط شزنی مهار شد.

دقیقه ۲۲: شوت محکم کانده از سمت راست زمین در اختیار شزنی قرار گرفت.

دقیقه ۳۰: اشتباه فرانکوفسکی در دفع توپ باعث شد تا گریزمان صاحب موقعیت شود و ضد حمله سریع خروس‌ها با پاس در عمق به دمبله اولیویه ژیرو را مقابل دروازه خالی لهستان قرار داد اما ضربه این بازیکن به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۳۳: ضربه ایستگاهی لواندوفسکی از پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی اصابت کرد.

دقیقه ۳۴: مدافع راست لهستان با شوت‌زنی از سمت راست محوطه جریمه فرانسه به دنبال گلزنی بود که ضربه او با فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵: شوت تماشایی امباپه از زاویه بسته را شزنی با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۶: ارسال آنتوان گریزمان از روی نقطه کرنر توسط مدافعان لهستان دفع شد و در ادامه ضربه آکروباتیک اولیویه ژیرو به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: شزنی یک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد و موفق شد روی ضربه تماشایی گریزمان واکنش نشان دهد.

دقیقه ۵۸: ژیرو با یک ضربه آکروباتیک دروازه لهستان را باز کرد، اما قبل از آن داور خطای واران روی شزنی را اعلام کرد.

دقیقه ۵+۹۰: ارسال گلیک از جناح چپ زمین توسط لواندوفسکی با ضربه سر به میلیک رسید و ضربه قیچی برگردان این بازیکن با واکنش تماشایی لوریس به کرنر رفت.

دقیقه ۶+۹۰: پنالتی برای لهستان اعلام شد. هنگام سانتر گلیک، توپ ابتدا به دست اوپامکانو برخورد کرد. لواندوفسکی با مکث پنالتی به دست آمده برای لهستان را زد که هوگو لوریس با شیرجه به سمت چپ این ضربه را مهار کرد. با این حال داور دستور به تکرار پنالتی داد، چرا که لوریس در هنگام زده شدن ضربه جلو آمده بود.

دقیقه ۸+۹۰: تکرار پنالتی برای لهستان! لوریس در زمان ضربه لوا جلو آمده بود.

اتفاقات ویژه:

* اولیویه ژیرو با گلزنی در نیمه اول به رکورد ۵۲ گل زده ملی رسیده و بالاتر از تیری آنری، تبدیل به بهترین گلزن تاریخ تیم فرانسه شد.

کد خبر 624478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.