امیدآفرینی در دانش‌آموزان همان جهاد تبیین است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امروز اگر بتوانیم در دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه ایجاد امید کنیم، همان جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی فوقی عصر امروز یکشنبه سیزدهم آذر، در نشست مدیران و مبلّغان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان اصفهان که با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان، مبلّغان و مدیران مدارس صدرا و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در مجموعه باغ زرشک اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست تشریح آیین‌نامه‌های جدیدی است که از سوی سازمان صدرا اعلام شده تا ظرفیت‌های ویژه برای تربیت نسل جوان و نوجوان به‌کار گرفته شود.

وی افزود: ضرورت برگزاری این مدل نشست‌ها در این است که در این عملیات، در راستای تعلیم و تربیت، هماهنگی داشته باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: قصد داریم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها بعضی از تعارضات کمی که در عملیات‌های تعلیم و تربیت وجود دارد را مرتفع کنیم.

حجت‌الاسلام فوقی تصریح کرد: امروز اگر بتوانیم در دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه ایجاد امید کنیم، همان جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم.

وی افزود: نقش مبلّغان در ایجاد امید در مدارس زیاد است. چرا که پس از ۴۰ سال، شاهد ناامیدی و افسردگی در بخش نوجوانان و جوانان هستیم و باید این مشکل را برطرف کنیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: به قول شهید بهشتی، نباید در سخت‌ترین مراحل هم افسرده باشیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم خروجی خوبی پس از این جلسه داشته باشیم.

امیدآفرینی در دانش‌آموزان همان جهاد تبین است

باید مدارس صدرا را به مدارس تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرد

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه در مجموعه مدارس صدرا، مدارس خوبی داریم که می‌توانند جزو مدارس انقلاب و تراز قرار گیرند، اظهار کرد: ۵۶۰۰ مدرسه در سطح استان داریم که در این مدارس، ۲۴۰۰ مربی پرورشی به فعالیت مشغول‌اند و با کمبود مربیان پرورشی روبه‌رو هستیم؛ اما با تمام این اوصاف باز هم طرح و برنامه در زمینه‌های فرهنگی و پرورشی داریم و باید محکم و استوار بایستیم.

وی افزود: پیگیر آن هستیم که پس از ۴۳ سال، یک مدرسه شاخص در استان اصفهان داشته باشیم. چرا که هنوز مدرسه تراز انقلاب اسلامی نداریم و باید امکانات چنین مدارسی را فراهم کنیم؛ اما قصد اضافه کردن عنوان نداریم و مدارس صدرا توانایی این کار را دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: زیرساخت‌های مدارس صدرا کمی مشکل دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه مدارس قرآنی باز در حال شکل‌گیری است که بر هیئت امنایی بودن آن تاکید است، گفت: از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهیم که مدارس صدرایی که در تراز انقلاب هستند را معرفی کنند.

نم‌نبات افزود: می‌توان مدارس صدرا را به مدارس تراز انقلاب اسلامی تبدیل و آنها را به جامعه معرفی کرد.

گفتنی است در حال حاضر، ۱۴ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، شهرضا، خوانسار، نجف‌آباد، لنجان و برخوار با تعداد ۱۰۳۳ دانش‌آموز دایر است‌.

کد خبر 624475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.