مناسب‌سازی شهر دغدغه تمام مدیران است

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مناسب‌سازی دغدغه تمام مدیران و سازندگان شهر است، گفت: با ایجاد فضای مناسب جهت فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان می‌توانیم نگاه و عملکرد تمام مسئولان، سازندگان و مهندسان در جامعه را به سوی مناسب‌سازی در جامعه سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری امروز_ یک‌شنبه سیزدهم آذرماه_ در در یکصدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با استناد به فرازی از وصیت نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر به مناسبت گرامی داشت افراد دارای معلولیت اظهار کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «الله الله ای مالک اشتر تو را به عنوان مدیر ارشد جامعه هشدار می‌دهم درباره طبقه زمین گیران و معلولین، پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است. بخشی از بیت‌ المال و بخشی از غلّه های زمین‌های غنیمتی اسلام را در هر شهری به معلولان و محرومان اختصاص ده. همواره به فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی برمگردان.»

وی با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در راستای اجرای طرح جامع مناسب سازی معابر اقدامات خوبی را انجام داده است، ادامه داد: در سال جاری ۲۸۳ کیلومتر مسیر پیاده رو مناسب سازی شده است که از این میان ۲۴۲ کیلومتر موزاییک‌های هدایت شونده نصب شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۲۵۲ مورد سطح‌سازی دریچه‌ها و ۵۲۳ مورد رفع معارض در پیاده‌روها انجام شده است، گفت: ۱۴۸۸ مورد رفع خطر در تقاطع‌ها و مناسب‌سازی ۵۴ بوستان از مجموع از ۱۱۷ بوستان تهران انجام شده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد فضای مناسب جهت فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان می‌توانیم نگاه و عملکرد تمام مسئولان، سازندگان و مهندسان در جامعه را به سوی مناسب‌سازی در جامعه سوق دهیم و مناسب‌سازی به عنوان یک موضوع و دغدغه برای تمام مدیران و سازندگان تلقی شود.

کد خبر 624401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.