پیگیری پروژه تکمیل تصفیه‌خانه در استان کردستان

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تأمین آب شرب پایدار در استان‌های کشور جزو اولویت‌های جدی است و باید در این عرصه از همه ظرفیت‌های دانشی و فنی بهره بگیریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد در نشست مشترک با مدیران ارشد استانی استان کردستان در خصوص پایش آب در این استان، اظهار کرد: حسب تأکیدات ریاست‌جمهوری و وزارت کشور، پایش دو موضوع مهم آب و مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تأمین آب شرب پایدار در استان‌های کشور جز اولویت‌های جدی است و باید در این عرصه از همه ظرفیت‌های دانشی و فنی بهره بگیریم.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی در موضوع تأمین آب شرب استان‌های کشور، توسعه تصفیه‌خانه‌ها است و باید در اجرای پروژه‌های توسعه تصفیه‌خانه با تمام ظرفیت وارد عمل شویم.

در ادامه این نشست کیومرث حبیبی‌کیلک، معاون عمرانی استانداری کردستان به ارائه گزارشی در خصوص بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به شهر سنندج پرداخت و تصریح کرد: این معاونت در راستای رفع مشکلات کمی و کیفی آب شهر سنندج به دلیل تغذیه گرا شدن شدن قشلاق و افزایش جمعیت شهر، پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد. این پروژه با پیشرفت جدی با حضور ریاست جمهوری وارد مرحله بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج شاهد رضایتمندی شهروندان هستیم، ادامه داد: آب شرب شهر سنندج هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، در وضعیت مناسبی قرار دارد و بیش از ۹۰ شهر تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون عمرانی استانداری کردستان با اشاره به ظرفیت‌های تولید برق تصفیه‌خانه شهر سنندج گفت: ایجاد نیروگاه ۱۰ مگاواتی در تصفیه‌خانه و منتهی‌الیه خط و تأمین برق کل منطقه نایسر، ننله و تصفیه‌خانه در آینده از طریق انرژی تولید شده از این آب فرصت مهمی است و به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 624400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.