توصیه به خانواده‌های شهدا و جانبازان برای تزریق واکسن کرونا

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران و جانبازانی که دارای بیماری پرخطر و زمینه‌ای هستند، شیمی‌درمانی می‌کنند یا از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند، ضروری است که برای تزریق واکسن کرونا زودتر اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا منیعی با اشاره به قوت گرفتن و شایع شدن مجدد ویروس کرونا، اظهار کرد: برخی از کشورها اقداماتی را ازجمله قرنطینه انجام داده‌اند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در کشور ما نیز به زودی شیوع ویروس کرونا رخ دهد، باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی افزود: توصیه ما به آن دسته از ایثارگرانی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، این است که زودتر اقدام به تزریق آن کنند و این واکسن، متفاوت از واکسن‌های تزریق شده قبل باشد، همچنین ایثارگرانی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کنند و این دوز از واکسن شبیه دوز سوم باشد.

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بهداشتی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و اینکه وقتی ایثارگران در محیط‌های در بسته وارد می‌شوند، حتماً ماسک بزنند و سعی کنند کمتر در تجمعات حاضر شوند. اگر به طور مستقیم دست به سطوح دست می‌زنند دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند و دست‌هایشان را ضدعفونی کنند.

منیعی تصریح کرد: از توصیه‌های دیگر ما این است که مسئولان ذی‌ربط در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اپیدمی کرونا نسبت به تهیه ماسک و مواد شوینده هرچه زودتر اقدام کنند، زیرا ممکن است در مرحله اپیدمی کرونا نتوانند این محصولات را تهیه کنند و آمادگی لازم برای این کار داشته باشند.

وی با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم و مناسبت‌ها گفت: ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همایش‌ها یا سمینارهای مختلف شرکت می‌کنند، ضروری است که اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، همچنین از دست دادن و روبوسی با افراد در این شرایط خودداری شود.

منیعی با اشاره به ضرورت رعایت اصول بهداشتی برای جانبازانی که دارای بیماری‌های پرخطر هستند، اضافه کرد: ایثارگران و جانبازانی که دارای بیماری پرخطر و زمینه‌ای ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان و بیماری‌های مزمن هستند، شیمی‌درمانی می‌کنند یا از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند، ضروری است که برای واکسیناسیون زودتر اقدام کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و سعی کنند در یکی دو ماه آینده در مراکز پُرتراکم حاضر نشوند، اگر مجبور به حضور در این مراکز شدند از ماسک استفاده و در صورت بروز علائم بیماری کرونا زودتر به پزشک مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

کد خبر 624390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.