شهرکرد به نقطه عطف نرسیده است

شهردار شهرکرد گفت: این شهر پتانسیل‌های زیادی دارد و دارای هویت، تاریخ و فضای بکر است اما از شهرکرد غافل بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم آن را به نقطه عطف برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مدیریت شهری یکی از حوزه‌هایی است که وظایف گسترده‌ای بر عهده دارد و باید به منظور ارائه خدمات بهتر، ارتباط دوسویه با شهروندان تقویت شود.

وی افزود: اگر شکاف ایجاد شده را برطرف و ارتباط با شهروندان را بیشتر کنیم، به طور قطع می‌توانیم در حوزه‌های مختلف شهر موفق‌تر عمل کنیم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه مدیریت شهری از یک نهاد صرفاً خدماتی باید به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در شهر رخ می‌دهد باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما تاکنون به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی بسیاری از نیازهای مردم پاسخ داده نشده است.

واحدیان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های پیشگیرانه، اضافه کرد: در طرح‌های جامع شهری و طرح‌های تفصیلی علاوه بر حوزه‌های شهرسازی و گردشگری، باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: لازم است در طرح‌های جامع و تفصیلی به اوقات فراغت جوانان و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر توجه شود تا بتوانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. شهرکرد پتانسیل‌های زیادی دارد و دارای هویت، تاریخ، قدمت و فضای بکر است، اما از این شهر غافل بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم شهرکرد را به نقطه عطف برسانیم.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهروندان شهرکرد مردمانی بسیار فهیم، مظلوم با ذات و سرشت پاک هستند اما نتوانسته‌ایم پاسخگوی نیازشان باشیم؛ چراکه شکاف زیادی میان شهروندان و مدیریت شهری ایجاد شده است و باید با دیدگاه اجتماعی و فرهنگی به مسائل نگاه کنیم.

واحدیان با بیان اینکه دست مدیریت شهری در جیب مردم است، گفت: مردم باید شاهد باشند هزینه‌ای که از آن‌ها دریافت می‌شود صرف مسائل عمرانی شهر می‌شود تا شیرینی خدمات را در شهر بچشند.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان حالشان خوب باشد، حال شهر نیز خوب است، افزود: در کنار رویکردهای مطرح دیگر باید رویکرد پیشگیرانه نیز مدنظر قرار گیرد و با فرهنگ‌سازی از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم و در این راستا همکاری لازم را با پلیس انجام می‌دهیم.

کد خبر 624350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.