انگلیس-سنگال/سه‌شیرهای فرصت‌طلب یا ترانگای قاتل خاموش؟

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم انگلیس و سنگال در دیداری حساس به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، انگلیس و سنگال امشب _یکشنبه سیزدهم آذرماه _ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، در ورزشگاه البیت و با قضاوت «ایوان بارتون» به مصاف یکدیگر می‌روند.

جالب است بدانید ورزشگاه میزبان تقابل شاگردان گرت ساوت گیت و آلیو سیسه، همان ورزشگاهی است که مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در آن برگزار خواهد شد و می‌تواند حساسیت این دیدار را بیشتر کند، زیرا یکی از دو تیم انگلیس و سنگال باید در این مرحله خود را مهیای بازگشت به کشورشان یا رسیدن به مرحله بالاتر سازد.

آمار و ارقام کلی دو تیم در جام‌جهانی

انگلیس به عنوان پنجمین تیم برتر فیفا، شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام‌جهانی را پشت سر می‌گذارد و میانگین سن ۲۷ برای بازیکنان این تیم نشان می‌دهد که شاگردان ساوت گیت تجربه بالایی برای از پیش رو برداشتن رقیب خود دارند.

بهترین نتیجه سه‌شیرها در ادوار جام‌جهانی، کسب عنوان قهرمانی در سال ۱۹۹۶ بوده است، این موضوع ثابت می‌کند انگلیس برای تکرار دوباره سناریوی قهرمانی انگیزه فراوانی دارد.

تیم سنگال نیز هم‌اکنون در جایگاه ۱۸ رنکینگ فیفا قرار دارد و برای سومین بار است که مزه رقابت‌های جام‌جهانی را می‌چشد. شاگردان آلو سیسه با یک تیم جوان راهی این آوردگاه جهانی شده‌اند و با میانگین سن ۲۵ سال یکی از جوان‌ترین تیم‌های این دوره را در اختیار دارند.

سنگال در طول سه مرتبه حضور در دیدارهای جام‌جهانی تنها در سال ۲۰۰۴ موفق شده تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و به غیر از این، دستاورد بزرگ دیگری نداشته است، همین مسئله سبب می‌شود آن‌ها در برابر انگلیس پرانگیزه ظاهر شوند.

انگلیس-سنگال/سه شیرهای فرصت طلب یا ترانگای قاتل خاموش؟

عملکرد انگلیس و سنگال در بازی‌های اخیر جام‌جهانی

شاگردان گرت ساوت گیت با یک عملکرد نسبتاً مطلوب روبه‌روی حریف نه چندان قدرتمند خود صف‌آرایی می‌کنند زیرا سه شیرها در ۱۰ بازی گذشته خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی موفق به کسب پنج پیروزی، سه باخت و دو تساوی شده‌اند و حاصل آن ۲۱ گل زده و ۱۰ گل خورده بوده است.

این آمار ثابت می‌کند سنگال برابر یک تیم هجومی کار دشواری برای صعود به مرحله بعد دارد. همچنین انگلیس با میانگین ۵۸ درصد مالکیت توپ تقریباً در تمام دیدارهای گذشته خود صاحب توپ و میدان بوده است، همین موضوع باعث شده تیم‌هایی که برابر آن‌ها قرار می‌گیرند متکی به ضد حملات باشند تا آمار ثبت سه کلین شیت از ۱۰ بازی برای سه‌شیرها بر جای بماند.

بازی مالکانه و هجومی شاگردان گرت ساوت گیت زمانی جلوه بیشتری پیدا می‌کند که مطابق با آمار و ارقام‌می‌توان ثابت کرد سه‌شیرها در فاکتورهایی مثل پاس، دقت پاس و شوت در چارچوب یک سر و گردن بالاتر از شاگردان آلو سیسه هستند زیرا انگلیس در ۱۰ تقابل پیشین خود میانگین ۵۷۸ پاس با دقت ۸۶ درصدی و میانگین ۱۳ شوت در هر بازی را از آن خود کرده‌است.

در سوی مقابل تیم سنگال شش بازی اخیر خود در جام‌جهانی را با یک آمار مشابه و نزدیک به انگلیس پشت سر گذاشته و حاصل تلاش شاگردان آلو سیسه در دیدارهای اخیر جام‌جهانی کسب ۳ پیروزی، ۲ باخت و یک تساوی بوده است و عملکرد نه چندان مطلوب آن‌ها در خط حمله و دفاع نشان می‌دهد که به احتمال فراوان انگلیس کار سختی برای گلزنی به این تیم نداشته باشد، زیرا آن‌ها در شش بازی تنها ۹ گل به ثمر رسانده‌اند و با هشت مرتبه باز شده دروازه‌شان تفاضل منفی یک را به جا گذاشته‌اند.

سنگال در هیچ یک از این مسابقات موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است، این موضوع ثابت می‌کند که آن‌ها علی‌رغم به نمایش گذاشتن یک بازی تدافعی با بحرانی به نام نظم دفاعی روبه‌رو هستند. ناگفته نماند که شاگردان آلو سیسه با در اختیار داشتن میانگین ۴۴ درصد مالکیت توپ موفق شده‌اند آمار ۳۶۰ پاس با ۷۷ درصد دقت و میانگین ۱۲ شوت را در کارنامه جهانی خود ثبت کنند.

انگلیس-سنگال/سه شیرهای فرصت طلب یا ترانگای قاتل خاموش؟

مسیر انگلیس برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی

به نظر می‌رسید شاگردان گرت ساوت گیت با قرار گرفتن در گروه B مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تقریباً کار آسانی برای رسیدن به مرحله حذفی داشته باشند چراکه به لحاظ مهره و کیفیت برتری دو چندانی نسبت به رقبایی همچون ولز، آمریکا و ایران داشتند.

انگلیس در اولین بازی گروهی خود به مصاف تیم ملی ایران رفت و در یک بازی انتحاری با نتیجه شش بر دو، رقیب آسیایی را شکست داد و یک گام محکم برای قرار گرفتن در صدر جدول برداشت.

سه شیرها در دومین مسابقه خود روبه‌روی آمریکا صف‌آرایی کردند و با ارائه یک بازی کسل کننده و بدون خلق موقعیت به تساوی بدون گل رضایت دادند تا از مجموع این دو رقابت ۴ امتیاز را کسب کرده باشند.

سومین تقابل شاگردان ساوت گیت رویارویی با ولز بود که با نتیجه سه بر صفر به سود تیم صدر نشین به پایان رسید و یک صعود شیرین برای انگلیس رقم خورد. در هر حال انگلیس با قرار گرفتن در یک گروه نسبتاً آسان یکی از بهترین خطوط حمله جام‌جهانی را شکل داد و نکته جالب توجه این است که هری کین در ثبت این آمار نقشی ایفا نکرد.

انگلیس-سنگال/سه شیرهای فرصت طلب یا ترانگای قاتل خاموش؟

سنگال چگونه به یک هشتم رسید!

تیم سنگال نیز در گروه A رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار داشت و تنها قرعه سنگین آن‌ها رویارویی با هلند بود که هم‌اکنون یکی از تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی است.

شاگردان آلو سیسه با شکست دو بر صفر مقابل هلند استارت کار خود در جام‌جهانی را ناامید کننده زدند اما حضور رقبای کم‌جانی مثل اکوادور و قطر در گروه A سبب شد آن‌ها شانس صعود به مرحله حذفی را داشته باشند.

سنگال دومین بازی خود را با پیروزی در مقابل میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ یعنی قطر پشت سر گذاشت و با سه امتیاز به عنوان تیم صعودکننده تا هفته دوم مرحله گروهی در جایگاه دوم جدول ایستاد.

شاگردان سیسه نیز در آخرین دیدار گروه A اکوادور بدون مهره را شکست دادند و نهایتاً با کسب ۶ امتیاز از سه بازی برگزارشده به عنوان تیم دوم در مرحله یک هشتم نهایی حضور پیدا کردند.

انگلیس-سنگال/سه شیرهای فرصت طلب یا ترانگای قاتل خاموش؟

به‌گزارش ایمنا، دیدار تیم‌های سنگال و انگلیس اگرچه در ظاهر نتیجه از پیش مشخص شده دارد و روی کاغذ صعود سه‌شیرها به مرحله بعد قطعی است، اما نباید فراموش کرد در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی شاهد شگفتی‌هایی بودیم که شکست انگلیس برابر سنگال می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

کد خبر 624300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.