اقدامات شهرداری برای ارتقای کیفیت زندگی در محله «راران»

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه «راران» یکی از محله‌های منتخب این منطقه در طرح محله‌محوری است، گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای کیفیت زندگی و انجام عملیات عمرانی از جمله زیرسازی و روکش آسفالت محله راران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور اظهار کرد: محله‌های شهری به مثابه کوچک‌ترین واحد سازمان فضایی شهر در پایداری شهری نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد محله‌محوری با مبنا قرار دادن محله‌ها در مدیریت شهر، آن‌ها را همچون منابعی پویا در راه ایجاد توسعه، انسجام اجتماعی و هویت‌بخشی به‌کار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات محله‌محور در منطقه، تصریح کرد: به دنبال سیاست مدیریت شهری جدید مبنی بر محله‌محوری، «راران» یکی از محله‌های منتخب برای اجرای این طرح در منطقه ۱۵ انتخاب شد، در این راستا با برگزاری جلسات مختلف با اهالی و معتمدان محل و بازدیدهای انجام شده، احصای مشکلات صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به مطالبات شهروندان و کیفیت نامطلوب آسفالت معابر، همچنین نبود پیاده‌رو در این محله، در حال حاضر ۱۲ هزار مترمربع از معابر راران به صورت اساسی آسفالت شده است که طی این عملیات عمرانی حجم زیرسازی شامل اجرای خاک‌ریزی، احداث لایه زیر اساس و لایه اساس چهار هزار مترمکعب بوده، همچنین حدود ۳۳۰۰ متر نیز جدول‌گذاری معابر انجام شده است.

نظری‌پور در خصوص پیاده‌روسازی محله راران خاطرنشان کرد: این عملیات به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در دست اقدام است و تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در اختیار اهالی این محله قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به باززنده‌سازی مادی راران اظهار کرد: در مرحله نخست، عملیات ساماندهی و لایروبی آن انجام شده است، در این راستا کاشت ۱۵۰ اصله درخت، هرس و تیمار درختان درگیر با آفات چوب‌خوار از جمله مواردی است که در خصوص احیای فضای سبز اطراف این مادی در یک مرحله انجام و در مرحله بعدی، بدنه‌سازی مادی راران به طول ۴۰۰ متر و دیواره سنگی آن نیز احداث شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص روند اجرای طرح‌های محله‌محور در این منطقه، گفت: ضمن تکمیل پروژه‌های محله راران و گورت، محله‌های قلعه برتیانچی و سفلی نیز برای تداوم طرح‌های محله‌محور منطقه، در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات عمرانی از جمله زیرسازی و روکش آسفالت محله راران اختصاص یافته است.

کد خبر 624103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.