غنا صفر _ اروگوئه ۲/غنا در لفافه انتقام گرفت!

دو تیم غنا و اروگوئه در جنگ کسب عنوان دومی گروه به مصاف هم رفتند اما در نهایت کره جنوبی با پیروزی برابر پرتغال، همراه با این تیم راهی مرحله بعد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال غنا و اروگوئه در گروه H رقابت‌های جام جهانی قرار دارند که امروز _جمعه یازدهم آذرماه_ در آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۱۸:۳۰ رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان مسابقه تیم ملی اروگوئه به پیروزی رسید.

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی (H) جام‌جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ملی غنا و اروگوئه

ورزشگاه: الجنوب (شهر دوحه)

داور: دنیل زیبرت

گل‌ها: دی آراسکائتا (دقیقه ۲۶ و ۳۲) برای اروگوئه

کارت زرد: داروین نونیز (دقیقه ۲۰) و سوارز (دقیقه ۶۰) و کواتس (دقیقه ۸۷) از اروگوئه، سلمانا (دقیقه ۸۶) و سیدو (دقیقه ۹۰+۹) از غنا

کارت قرمز:

ترکیب تیم ملی غنا: اتی، سیدو، آمارتی، سالیسو، بابا، پارتی، عبدالصمد (۷۲- کوفی کیه ره)، کودوس (۹۰+۸ ایساهاکو)، آندره آیو (۴۶- بوکاری)، جردن آیو (۴۶- سلمانا)، ویلیامز (۷۲- سمنیو)

سرمربی: اوتو آدو

ترکیب تیم ملی اروگوئه: روچت، وارلا، خیمنز، کواتس، اولیورا، پلیستری (۶۶- د لا کروز)، والورده، بنتانکور (۳۴- وسینو)، دی راسکائتا (۸۰- گومز)، سوارز (۶۶- کاوانینونیز (۸۰- کانوبیو)

سرمربی: دیگو آلونسو

شرح‌بازی:

تیم ملی غنا که سال‌ها منتظر انتقام حذف از جام جهانی ۲۰۱۰ برابر اروگوئه بود، بالاخره برابر این تیم در جام جهانی قرار گرفت تا بتواند حرکت سوارز که منجر به حذفشان شده بود را جبران کند. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، تیم ملی غنا تا یک قدمی صعود پیش رفت اما لوئیس سوارز با دست خود توپ را از روی خط دروازه تیمش برگشت داد تا داور او را اخراج کند و یک پنالتی به بازیکنان غنا رسید. با این حال ضربه پنالتی تبدیل به گل نشد تا غنا از جام جهانی کنار برود. در مسابقه امشب، غنا بازی را نسبتاً بهتر آغاز کرد و حتی صاحب یک ضربه پنالتی نیز شد که جردن آیو این فرصت گلزنی را از دست داد و دقایقی بعد از آن اروگوئه موفق شد به گل اول مسابقه برسد. در ادامه بازیکنان اروگوئه به فشار خود روی دروازه حریف ادامه دادند تا بازی دو بر صفر شود. هر دو گل اروگوئه در نیمه اول را دی آراسکائتا به ثمر رساند.

در نیمه دوم شاگردان دیگو آلونسو با اندیشه حفظ نتیجه پا به زمین مسابقه گذاشتند و در ۱۵ دقیقه ابتدایی با وجود اینکه غنا توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت ولی موفق به ایجاد موقعیت نشد. پس از آن غنا بالاخره موفق شد موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف خود ایجاد کند اما هر بار توپ‌های این تیم تبدیل به گل نشد و اروگوئه نیز که از نتیجه راضی بود، با حساسیت خاصی بازی را دنبال کرد. در نهایت تلاش‌های هر دو تیم در نیمه دوم ثمر بخش نبود تا بازی با همان دو گل نیمه اول به پایان برسد. با این حال، تیم ملی غنا که تنها ۲ گل برابر اروگوئه دریافت کرد، تلویحاً باعث حذف این تیم از جام جهانی شد؛ چرا که کره جنوبی در بازی همزمان موفق شد با نتیجه دو بر یک پرتغال را شکست دهد و به دلیل گل زده بیشتر راهی مرحله حذفی شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۶- اروگوئه) - در شرایطی که اروگوئه تا آستانه گل خوردن رفت و تیم ملی غنا یک پنالتی را از دست داد، توپ پس از یک ارسال به سوارز رسید تا او پس از یک حرکت عرضی اقدام به شوت‌زنی کند. در میانه راه در شرایطی که توپ در حال رسیدن به دروازه بود، جیورجیان دی آراسکائتا راحت‌ترین کار را کرد و با ضربه سر از روی خط آن را پس از واکنش ناقص زیگی، گلر غنا، تبدیل به گل کرد.

۲-۰ (دقیقه ۳۲- اروگوئه) - بار دیگر پاس دقیق سوارز برای جیورجیان دی آراسکائتا با شوت محکم و دقیق این بازیکن همراه شد تا اروگوئه به گل دوم برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶: شوت جردن آیو از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه اروگوئه زده شد و سنگربان این تیم توپ را در حالی که یک بازیکن مسیر دید او را سد کرده بود، دفع کرد. در ادامه پرچم آفساید بالا آمد تا ریباند این فرصت نادیده گرفته شود.

دقیقه ۲۰: آندره آیو نتوانست تیمش را از روی نقطه پنالتی به گل برساند و روچت جهت ضربه کاپیتان غنا را تشخیص داد و به خوبی مانع وارد شدن توپ به دروازه شد.

دقیقه ۲۳: نونیز در موقعیت تک به تک با سنگربان غنا گرفت و توانست توپ را از وی عبور دهد، اما با دخالت مدافعین و عکس‌العمل سریع زیگی توپ از دهانه دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۳۵: ضربه محکم کودوس با بلوکه شدن توسط خیمنز راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۷: غنا موقعیت خوبی برای جبران یکی از گل‌های خورده داشت ولی کودوس در موقعیت آفساید قرار داشت و فرصت از دست رفت.

دقیقه ۶۳: شوت پلیستری پس از کار گروهی دیدنی بازیکنان اروگوئه با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: شوت والورده به شکل خطرناکی راهی دروازه غنا شد اما دروازه‌بان این تیم توانست با دفع ناقص از گل خوردن تیمش جلوگیری کند.

دقیقه ۸۱: شوت محکم مهاجم غنا از پشت محوطه جریمه در آستانه تبدیل شدن به گل قرار داشت که واکنش خوب روچت باعث شد تا توپ وارد دروازه نشود.

دقیقه ۴+۹۰: شوت کاوانی با فاصله بسیار کمی از دهانه دروازه به بیرون رفت.

کد خبر 623944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.