کدام تیم‌ها در هر ۳ بازی مرحله‌گروهی جام‌های جهانی شکست خورده‌اند؟

به بهانه حذف تیم‌های ملی قطر و کانادا از جام‌جهانی با سه شکست متوالی، تیم‌هایی که چنین آماری در دوره‌های گذشته ثبت کرده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پس از گذشت حدوداً دو هفته اکنون به روزهای پایانی مرحله‌گروهی نزدیک می‌شود و بعد از اتمام بازی‌های گروهی (A، B، C، D، E، F) با انجام دیدارهای سوم گروه‌های G و H، تکلیف ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی و همچنین ۱۶ تیم حذف‌شده از جام‌جهانی رسماً مشخص خواهد شد.

باوجود اینکه هنوز چهار دیدار دیگر تا پایان مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی‌مانده، اما تنها دو تیم قطر و کانادا با تحمل سه شکست پیاپی و بدون‌امتیاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ را ترک کرده‌اند و سایر تیم‌ها دست‌کم یک‌امتیاز را تا پایان هفته دوم یا سوم گرفته‌اند.

قطر به‌عنوان میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲، پس از سه شکست ناامیدکننده برابر تیم‌های ملی اکوادور، سنگال و هلند در نخستین تجربه حضور در جام‌جهانی، نه‌تنها آمار بدترین عملکرد میزبان جام‌جهانی در ۹۲ سال اخیر را ثبت کرد بلکه به تنها میزبانی تبدیل شد که حتی یک‌امتیاز نیز کسب نمی‌کند و با جام‌جهانی خداحافظی کرد.

کدام تیم‌ها در هر ۳ بازی مرحله‌گروهی جام‌های جهانی شکست خورده‌اند؟

همچنین تیم‌ملی کانادا که پس از ۳۶ سال راهی جام‌جهانی شده بود و امیدوار به نمایشی درخشان و تبدیل‌شدن به پدیده جام بود با شکست مقابل بلژیک، کرواسی و مراکش بدون‌امتیاز و به‌عنوان تیم قعرنشین مانند قطر حذف شد.

با این اوصاف، قطر و اکوادور به تنها تیم‌هایی تبدیل شدند که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با سه شکست از سه بازی و بدون‌امتیاز، جام را ترک می‌کنند؛ اما پیش‌تر در جام‌های جهانی گذشته نیز تیم‌هایی وجود داشته‌اند که چنین آمار ضعیفی را از خود به‌جای گذاشتند.

کدام تیم‌ها در هر ۳ بازی مرحله‌گروهی جام‌های جهانی شکست خورده‌اند؟

در ادامه به تیم‌هایی که در یک جام‌جهانی با سه شکست و بدون‌امتیاز از مرحله‌گروهی حذف شده‌اند می‌پردازیم؛

جام‌جهانی ۱۹۹۸: آمریکا و ژاپن

جام‌جهانی ۲۰۰۲: اسلوونی، چین و عربستان‌سعودی

جام‌جهانی ۲۰۰۶: کاستاریکا، صربستان-مونته‌نگرو و توگو

جام‌جهانی ۲۰۱۰: کره‌شمالی و کامرون

جام‌جهانی ۲۰۱۴: کامرون، استرالیا و هندوراس

جام‌جهانی ۲۰۱۸: مصر و پاناما

جام‌جهانی ۲۰۲۲: قطر و کانادا

کد خبر 623863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.