موضع‌گیری جدید زاکربرگ نسبت‌به اپل

مارک زاکربرگ با پیوستن به ایلان ماسک به جمع افرادی اضافه شده است که در مورد سیاست‌های اپ‌استور از اپل انتقاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسمارت‌فون جدید مدیاتک و Bullitt، اهداف منحصر به‌فرد ایلان ماسک، معرفی گوشی تاشو Find N2 flip، موضع‌گیری زاکربرگ نسبت به اپل، ویژگی‌های گلگسی S23، اتصال میلیاردها نفر به شبکه 5G و نسخه‌های ساعت هوشمند شیائومی Watch S2 جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

اسمارت‌فون جدید مدیاتک و Bullitt

پیشرفت بعدی فناوری ارتباطات را پس از نسل پنجم یا 5G باید در توسعه قابلیت‌های ارتباطی از طریق ماهواره جستجو کرد؛ این مسیر در حال حاضر نیز تا حدودی پیموده شده است. چنان‌که اپل در خانواده آیفون ۱۴ سیستم ارسال پیغام اضطراری برای درخواست کمک و اشتراک مکان را روی بستر ماهواره راه‌اندازی کرده و T-Mobile و SpaceX نیز به طور مشترک به توسعه سیستم ارتباطی فراگیر بر این بستر مشغول هستند. در همین راستا، شرکت بریتانیایی Bullitt Group سه‌شنبه بیست‌ونهم نوامبر سال جاری میلادی مدعی شده که با ارائه «نخستین نمونه گوشی هوشمند با امکان پیام‌رسانی از طریق ماهواره» از دیگر رقبا پیشی خواهد گرفت.

سیستمی که Bullitt توصیف کرده، پیام‌رسانی یکپارچه را میان کاربر متصل به یک ماهواره و کاربر متصل به شبکه سلولار معمول امکان‌پذیر می‌سازد. سیستم ماهواره‌ای اپل تنها امکان ارسال پیام اضطراری دو طرفه و اشتراک‌گذاری یک‌طرفه موقعیت مکانی را به کاربران ارائه می‌کند.

پیشرفت‌های اخیر نورالینک

شرکت رابط مغز و کامپیوتر ایلان ماسک به نام نورالینک (Neuralink) در حال رقابت برای برتری در زمینه اصلاح فناوری است که هدف آن ایجاد ایمپلنت‌هایی است که امکان ارتباط مستقیم بین مغز انسان و رایانه را فراهم می‌کند.

این سیستم‌ها که رابط‌های مغز و کامپیوتر یا به اختصار BCI نامیده می‌شوند، از الکترودهای کوچکی استفاده می‌کنند که در مغز قرار می‌گیرند تا سیگنال‌های نورون‌های مجاور را بخوانند سپس نرم افزار این سیگنال‌ها را به دستورات یا اقداماتی مانند حرکت مکان‌نما یا بازوی رباتیک رمزگشایی می‌کند. در سال ۲۰۱۹، ماسک ادعا کرد که دستگاه شرکتش در نهایت به مردم اجازه می‌دهد تا به همزیستی با هوش مصنوعی دست یابند.

اخیراً تیم نورالینک مجموعه‌ای از پیشرفت‌های فناوری خود را ارائه کرد و ماسک در این برنامه گفت که نورالینک ارسال مدارک برای یک آزمایش بالینی انسانی را به سازمان غذا و دارو آغاز کرده و امیدوار است تا شش ماه دیگر دستگاه نورالینک در بدن یک بیمار کاشته شود.

معرفی گوشی تاشو Find N2 flip

طبق گزارش‌های اخیر، اوپو در رویداد INNO Day2022 که احتمالاً تا اواسط ماه جاری در چین برگزار خواهد شد از گوشی‌های تاشو بعدی خود یعنی Find N2 و N2 Flip رونمایی خواهد کرد. مدل Find N2 Flip اولین گوشی این برند چینی خواهد بود که با فرم‌فکتوری شبیه به گلکسی زدفلیپ عرضه خواهد شد. اکنون ویدئویی از این دستگاه در ویبو به‌اشتراک گذاشته است که طراحی بخش پشتی و جلویی آن را به‌ما نشان می‌دهد‏.

ویدئو فاش‌شده از Find N2 Flip اوپو نشان می‌دهد این دستگاه به صفحه‌نمایش تاشو با بریدگی پانچ‌هول مجهز خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند این دستگاه به نمایشگر ۶.۸ اینچی تاشو AMOLED E6 مجهز شده است که وضوح آن ۲۵۲۰*۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود و از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. ظاهراً سمت‌راست گوشی میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و کلید پاور یک‌پارچه‌شده حسگر اثرانگشت خواهد بود.

موضع‌گیری زاکربرگ نسبت به اپل

مارک زاکربرگ با پیوستن به ایلان ماسک به جمع افرادی اضافه شده است که در مورد سیاست‌های اپ‌استور از اپل انتقاد کرده‌اند. در اجلاس DealBook از مدیرعامل متا در مورد دیدگاه وی از کمیسیون ۳۰ درصدی اپ‌استور سوال شد؛ البته زاکربرگ نکات خوبی را در مورد اپل بیان نکرده است.

زاکربرگ در مورد سیاست‌های متا در برخورد با قوانین اپ‌استور گفت: "اپل به نوعی خود را به‌عنوان تنها شرکتی معرفی کرده است که تلاش می‌کند به‌طور یک‌جانبه، برنامه‌های موجود در دستگاه‌های مختلف را کنترل کند و من فکر نمی‌کنم چنین پلتفرمی، مکان پایدار یا خوبی برای حضور داشتن، باشد ".

ویژگی‌های جدید گلگسی S23 منتشر شد

موج شایعات و افشاگری‌ها در مورد سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی S23 همچنان ادامه داشته و اکنون نیز افشاگر شناخته شده‌ای به نام «رولند کوئنت»، اطلاعاتی در مورد رنگ‌بندی این گوشی همچنین قاب‌های رسمی سامسونگ برای سری گلکسی اس ۲۳ را منتشر کرده است.

به گفته این افشاگر، پرچم‌دار جدید سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سبز، صورتی کم رنگ و بژ روانه بازار خواهد شد. هنوز خبری از برخی رنگ‌های دیده شده در نسل‌های پیشین مانند قرمز تیره، قرمز، آبی، خاکستری یا سفید نیست؛ البته امکان این وجود داشته که سامسونگ آنها را بعداً روانه بازار کرده یا به صورت انحصاری در وب‌سایت خود به فروش برساند.

این افشاگر اطلاعاتی را نیز مربوط به لوازم جانبی رسمی سامسونگ برای این گوشی‌ها منتشر کرده است. سامسونگ برای تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳، یک کاور چرمی، یک کاور سیلیکونی، یک بامپر کاور، یک قاب از نوع Clear View و همچنین یک قاب شفاف را روانه بازار خواهد کرد. تصویری نیز از یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپری جدید سامسونگ در رنگ بژ فاش شده که بار دیگر عرضه گلکسی اس ۲۳ اولترا در این رنگ را تأیید می‌کند.

اتصال میلیاردها نفر به شبکه 5G

شبکه 5G در آستانه رسیدن به یک نقطه عطف بزرگ است. اریکسون، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در جدیدترین گزارش تغییر پذیری خود مدعی شده که تا پایان سال یک میلیارد مشترک بی‌سیم در سراسر جهان به شبکه 5G متصل خواهند شد. برای مقایسه، شبکه 4G در سال ۲۰۲۲ به حدود پنج میلیارد مشترک خواهد رسید. براساس این گزارش که به تازگی منتشر شده، بین جولای و سپتامبر سال جاری، ۱۱۰ میلیون مشترک در سراسر جهان به شبکه 5G دسترسی پیدا کرده‌اند که با این وجود، تعداد کل مشترکین آن به ۸۷۰ میلیون نفر می‌رسد؛ این تقریباً دو برابر بیشتر از تعداد مشترکان 5G در پایان سال ۲۰۲۱ است که سازنده تجهیزات مخابرات سوئدی تخمین می‌زند ۵۸۰ میلیون نفر باشد.

نسخه‌های ساعت هوشمند شیائومی Watch S2 رونمایی می‌شود

شرکت شیائومی برنامه‌ریزی کرده است که یک رویداد اول دسامبر در چین برگزار کند و محصولات جدید خود مانند ساعت هوشمند Watch S2، هدفون Buds4 و گوشی‌های پرچم‌دار سری Mi13 را رونمایی کند. ساعت هوشمند آینده شیائومی که Watch S2 نام دارد به عنوان جانشین Mi Watch S1 که سال گذشته در چین عرضه شد در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته ساعت جدید برخلاف مدل قبلی خود در اندازه‌های مختلف عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شیائومی از طریق انتشار یک تیزر در Weibo تأیید کرده است که ساعت آینده شیائومی S2 در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که نسخه ۴۲ میلی‌متری ساعت هوشمند شیائومی Watch S2 در رنگ‌های مشکی و طلایی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد در حالی که نسخه ۴۶ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی عرضه می‎‌شود. گفته شده است که محصول ذکر شده با قیمت ۱۳۹ دلار وارد بازار می‌شود.

کد خبر 623828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.