کرواسی صفر- بلژیک صفر/ حذف شیاطین سرخ با شاهکار لوکاکو!

تیم ملی بلژیک در شبی که لوکاکو، مهاجم این تیم چندین موقعیت مسلم را از دست داد با توقف مقابل کرواسی نتوانست جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲، امروز پنجشنبه دهم آذر، از ساعت ۱۸:۳۰، تیم‌های کرواسی و بلژیک در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دور سوم گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های کرواسی و بلژیک

ورزشگاه: احمد بن علی (الریان)

گل‌ها: -

اخطار: لیاندر دندونکر (دقیقه ۶۷) از بلژیک

کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، جوزیپ یورانوویچ، دژان لوورن، ژوسکو گواردیول، بورنا سوسا، متئو کواچیچ (۲+۹۰- لوورو مایر)، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا (۶۴- برونو پتکوویچ)، آندری کراماریچ (۶۴- ماریو پاسالیچ) و ایوان پریشیچ

سرمربی: زلاتکو دالیچ

بلژیک: تیبو کورتوا، تیموتی کاستانیه، توبی آلدرویرلد، یان فرتونخن، توماس مونیه (۸۷- ادن هازارد)، لیاندر دندونکر (۷۲- یوری تیلمانس)، اکسل ویتسل، یانیک کاراسکو (۷۲- جرمی دوکو)، کوین دی بروین، لیاندرو تروسارد (۵۹- تورگان هازارد) و دریس مرتنز (۴۶- روملو لوکاکو)

سرمربی: روبرتو مارتینز

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)

شرح بازی:

دو تیم در حالی به مصاف هم می رفتند که با توجه به شرایط جدول و البته برد احتمالی مراکش مقابل کانادا، یکی از دو تیم کرواسی و بلژیک باید حذف می شد. دو تیمی که رتبه های دوم و سوم جام جهانی گذشته را تصاحب کردند. در این دیدار در ابتدا و البته در اکثر دقایق نیمه نخست این کرواسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات بیشتری روی دروازه بلژیک ترتیب می داد. با توجه به برد احتمالی مراکش مقابل کانادا، تساوی کرواسی و بلژیک منجر به صعود قطعی کرواسی می شد اما با این وجود بلژیک به جز دقایق پایانی نیمه نخست زیاد میلی به حمله و گلزنی نشان نمی داد و بیشتر روی ضد حملات برنامه ریزی داشت که یکی دو موقعیت خوب نیز از این طریق بدست آورد. شاید مهم ترین اتفاق نیمه نخست پنالتی رد شده کرواسی در دقیقه ۱۸ بود جایی که پس از اعلام پنالتی به سود این تیم، VAR در تصمیمی بسیار سخت گیرانه صحنه قبل از خطای پنالتی را آفساید مهاجم کرواسی اعلام کرد، آفسایدی که بسیار بسیار میلی متری بود و اعتراض بازیکنان کرواسی را پس از اعلام آن در پی داشت.

در نیمه دوم بلژیک که می دانست چیزی برای از دست دادن ندارد هجومی بازی را آغاز کرد اما در سوی دیگر کرواسی نیز به بازی دفاعی رو نیاورد و بلافصله حملات بلژیک را با خلق موقعیت های جدی گلزنی پاسخ می داد. شیاطین سرخ اروپا البته با به زمین آمدن لوکاکو به نظر خطرناک تر شده بودند و حملات خطرناکی رو دروازه کرواسی ترتیب می دادند که یکی پس از دیگری با بدشانسی یا موقعیت سوزی های لوکاکو در دهانه دروازه کرواسی از دست می رفت. در حالی که بازی زیبا و پرموقعیت دو تیم گلی در پی نداشت در ۱۰ دقیقه پایانی بلژیک رو به بازی انتحاری آورد و باز هم چندین موقعیت خوب گلزنی خلق کرد که در اتفاقی عجیب باز هم لوکاکو در زدن ضربات آخر ناکام بود تا بلژیک از رسیدن به گل باز بماند و این کرواسی باشد که پس از مراکش ۷ امتیازی، با ۵ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوم به دور بعد صعود کند.

تیم های اول و دوم این گروه در مرحله بعد به صورت ضربدری با تیم های گروه E رو در رو خواهند شد.

دقایق حساس:

دقیقه یک- بلافاصله پس از شروع بازی، یک توپ بلند به پریشیچ، مهاجم کرواسی، رسید که ضربه بسیار خطرناک او با اختلافی بسیار کم از کنار تیر دروازه بلژیک به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱- در یک حمله خطرناک از سوی بلژیک، توپ ارسالی مرتز از سمت راست، در سمت چپ محوطه جریمه کرواسی در موقعیت خوب به کاراسکو رسید که ضربه او پس از برخورد به مدافع کرواسی راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۴- در یک ضد حمله خطرناک از سوی بلژیک، پاس دی بروین در آستانه ورود به محوطه جریمه به مرتنز رسید، اما او که در موقعیتی خوب می‌توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه را باز کند، با ضربه‌ای بی‌دقت توپ را به آسمان فرستاد.

دقیقه ۱۶- آنتونی تیلور، داور انگلیسی مسابقه خطای کاراسکو روی کراماریچ را پنالتی به سود کرواسی اعلام کرد، اما پس از حدود سه دقیقه، با کمک VAR صحنه قبل از خطا، آفساید اعلام شد تا پنالتی لغو شود و بازی به نفع بلژیک به جریان بیفتد.

دقیقه ۴۹- بلژیک که نیمه دوم را هجومی آغاز کرده بود روی یک ارسال از سمت راست و ضربه سر لوکاکو در تیر دوم اولین خطر را روی دروازه کرواسی خلق کرد، ضربه ای که در دستان دروازه بان کرواسی آرام گرفت.

دقیقه ۵۰- شوت فنی کواچیچ از روی خط محوطه جریمه بلژیک با واکنش کورتوا راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۴- کرواسی که پس از فشار اولیه بلژیک روی دروازه این تیم خیمه زده بود دو بار در عرض یک دقیقه با شوت های محکم کراماریچ و مودریچ از نزدیکی خط محوطه جریمه خطر ساخت اما هر دو بار این کورتوا بود که توپ را برگشت داد.

دقیقه ۶۰- با پاس در عمق دی بروین، کاراسکو به محوطه جریمه کرواسی نفوذ کرد که در ابتدا مدافعان بلژیک توپ را دور کردند اما در ادامه و در مقابل دروازه خالی از دروازه بان توپ به لوکاکو رسید اما ضربه محکم او با برخورد به درون تیرک دروازه و طی کردن کل عرض دروازه تبدیل به گل نشد تا صحنه ای عجیب رقم بخورد.

دقیقه ۶۲- توپ ارسالی دی بروین از سمت چپ در حالی که با اشتباه دفاع و دروازه بان، از دروازه بان کرواسی رد شده بود با ضربه سر لوکاکو از مقابل دروازه خالی همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت!

دقیقه ۶۹- شوت دی بروین از زاویه ای بسته در کنج محوطه جریمه را دروازه بان کرواسی مهار کرد.

دقیقه ۸۷- توپ سرگردان در محوطه جریمه کرواسی به مونیه رسید که او هم بلافاصله توپ را به لوکاکو پاس داد اما او که در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد در گلزنی ناکام بود و توپ با برخورد به پای تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- بلژیک که سراپا حمله شده بود این بار با ارسال نرم تورگان هازارد از سمت راست محوطه جریمه خطرساز شد، ارسالی که در تیر دور و در مقابل دروازه خالی مقابل لوکاکو قرار گرفت اما کنترل بد موقع و ضعیف لوکوکا باعث شد توپ جلوی دروازه بان فرود آید و توسط او روی خط دروازه جمع شود.

دقیقه ۲+۹۰- روی یک ارسال از سمت چپ محوطه جریمه، توپ سرگردان در محوطه شش قدم می رفت تا با ضربه لوکاکو به تور دروازه بچسبد اما این گواردیول، مدافع کرواسی بود که از جلوی پای لوکاکو توپ را دفع کرد.

اتفاق ویژه:

بلژیک، تیم سوم دوره قبل جام جهانی در حالی از مسابقات حذف شد که به عقیده بسیاری، این آخرین شانس نسل طلایی بلژیک برای موفقیت در جام جهانی بود.

بهترین بازیکن:

لوکا مودریچ و همچنین تیبو کورتوا بازیکنان برتر این میدان بودند.

کد خبر 623767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.