مراکش ۲ _ کانادا یک/ مسیر صعود ولید الرکراکی از کانادا گذشت

در هفته سوم رقابت‌های گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های مراکش و کانادا روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدار تیم‌های مراکش و کانادا از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در جریان است.

هفته سوم گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های مراکش و کانادا

ورزشگاه: الثمامه

گل‌ها: حکیم زیاش (دقیقه ۴) مراکش

یوسف النصیری (دقیقه ۲۳) مراکش

نایف (گل به خودی، دقیقه ۴۰) کانادا

اخطار: هویلت (دقیقه ۷) کانادا

آدکاگبه (۲+۴۵) کانادا

ترکیب مراکش:

یاسین بونو، شرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزدین اوناهی، عبدالحمید سدیری، سفیان بوفال و یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرکراکی

ترکیب کانادا:

میلان بوریان، آلیستیر جانستون، سم آدکوگبه، کمال میلیر، استیون ویکتوریا، جونیور هویلت، تایون بیوکانان، مارک آنتونی کایه، کایل لانین، آلفونسو دیویس و جاناتان اوسوریو

سرمربی: جان هردمن

داور: رافائل کلاوس

شرح بازی:

نیمه اول دیدار مراکش و کانادا کم موقعیت اما مهیج دنبال شد، شاگردان ولید الرکراکی برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد رقابت‌ها از همان دقایق ابتدایی بازی ،هجومی و زهردار ظاهر شدند.

 برخلاف شیرهای اطلس، تیم کانادا تا دقیقه ۳۰ بازی عملکرد ضعیف و پر اشتباهی را از خود به نمایش گذاشت و همین مسئله سبب شد آنها با شکست دو بر یک نیمه اول را به پایان برسانند.

بدون تردید یکی از عوامل اصلی شکست تیم جان هردمن در نیمه نخست این رقابت اشتباهات فاحش میلان بوریان دروازه‌بان تیم کانادا بود زیرا این‌ بازیکن علاوه بر خروج اشتباه در دقیقه ۴ که زمینه ساز گل اول مراکش توسط حکیم زیاش شد، در بیشتر شروع مجددها،ضربات کرنر و ایستگاهی ضعیف و پر اشتباه ظاهر شد.

مراکش در نیمه اول به لحاظ توپ و میدان داری برتری نسبی به حریف نچندان قدرتمند خود داشت و بیشتر سعی می‌کرد از طریق ارسال‌های بلند و استفاده از فضای پشت مدافعان کانادا به دروازه حریف نزدیک شود.

در هرحال ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی سه گل را به همراه داشت و همه گل‌ها توسط اشتباهات فردی نایف آگرد و میلان بوریان به ثمر رسید و همین موضوع باعث می‌شود در نیمه دوم شاهد یک بازی جذاب تر باشیم‌.

در نیمه دوم؛ مراکش در لاک دفاعی فرو رفته بود و شاگردان ولید الرکراکی سعی داشتند برتری دو بر یک خود مقابل کانادا را حفظ کنند تا سه امتیاز این رقابت آنها را به مرحله حذفی جام‌جهانی برساند.

تیم کانادا اگرچه در نیمه اول کم کار ظاهر شد و تنها در پانزده دقیقه پایانی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه شیرهای اطلس خلق کرد اما در ۴۵ دقیقه دوم بازی ترس و بازی محتاطانه را کنار گذاشته بود و به لحاظ خلق موقعیت و ایجاد حملات پی‌درپی عملکرد بهتری نسبت به مراکش داشت.

بدون شک اگر شاگردان جان هردمن در نیمه دوم علاوه بر خلاقیت عمل، در ضربات نهایی دقت بیشتری به خرج می‌دادند توانایی متوقف کردن شاگردان ولید الرکراکی را داشتند.

پیروزی مراکش روبه‌روی کانادا صعود آنها به عنوان تیم اول گروه F را رقم‌ زد و جان هردمن نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۴- خروج ناموفق میلان بوریان از دروازه تیم کانادا و پاس اشتباه این بازیکن سبب شد حکیم زیاش اولین گل این دیدار را به‌ثمر رساند.

دقیقه ۲۳- حکیم زیاش در نزدیکی هجده قدم مراکش با یک ارسال بلند، یوسف النصیری را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان کانادا قرار داد و این بازیکن با پشت سر گذاشتن دو مدافع، گل دوم شیرهای اطلس را به‌ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- توپ آنتونی کایه با فاصله نزدیک از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵ _ گل یوسف النصیری آفساید اعلام شد.

دقیقه ۵۵ _ ارسال بازیکن کانادا از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف کم بیرون رفت.

دقیقه ۷۱ _ خروج ناموفق یاسین بونو هنگام ارسال ضربه کرنر و شلوغی محوطه جریمه مراکش سبب شد مهاجم کانادا با یک ضربه سر دروازه حریف را تهدید کند اما مدافعان مراکش از روی خط توپ را دور کردند.

نکات ویژه:

کد خبر 623764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.