بسیج خود را موظف می‌داند دغدغه رهبری را حل کند/به دنبال فعال کردن اقشار مختلف جامعه هستیم

مسئول ورزش بسیج کشور گفت: بسیج خود را موظف می‌داند دغدغه رهبری را حل کند. علاوه بر پرداختن به مهارت و حرفه‌های ورزشی قصد داریم ارزش‌های اخلاقی و فرهنگ پهلوانی را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنجشنبه دهم آذرماه_ سرهنگ دوم پاسدار روح الله معظم در نشست خبری رئیس سازمان بسیج کشور با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج و درحاشیه جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج و مساجد و محلات کشور برگزار شد اظهارکرد: اصفهان این روزها میزبان جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج، مساجد و محلات است که مسابقات آن در رشته‌های آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، دارت و شنا با حضور ۲۸ استان و ۶۵۰ ورزشکار در حال برگزاری است. در زمینه برگزاری مسابقات اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، هیئت‌های تنیس رو میز، شنا و انجمن‌های ورزشی همکاری خوبی با ما داشتند.

بسیج خود را موظف می‌داند دغدغه رهبری را حل کند/به دنبال فعال کردن اقشار مختلف جامعه هستیم

به گفته مقام معظم رهبری سپاه باید در امور مختلف به دولت کمک کند

در ادامه سرهنگ پاسدار سید فخرالدین میر افضل مسئول سازمان ورزش بسیج کشور، در رابطه با این جشنواره، اظهار کرد: فلسفه حضور ما در اصفهان جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج و مساجد و محلات فرهنگی است، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "سپاه باید در امور مختلف به دولت کمک کند" و ورزش هم یکی از این امور است، بسیج خود را موظف می‌داند دغدغه رهبری را حل کند. علاوه بر پرداختن به مهارت و حرفه‌های ورزشی قصد داریم ارزش‌های اخلاقی و فرهنگ پهلوانی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های ورزش بسیج، ترویج تحرک است. آمار نشان داده با فقر حرکتی رو به رو هستیم که می‌خواهیم ورزش‌های مختلف را در کشور فعال کنیم و این موضوع کمک سایر نهاد هارا می‌طلبد. یکی از اهداف ما فعال کردن پایگاه‌های بسیج است، برخی رشته‌ها تجهیزات و فضای خاصی می‌خواهند، اما رشته‌هایی هستند که تجهیزات خاصی نمی‌خواهند و می‌توان آن‌ها را در این پایگاه‌ها فعال کرد.

۵۰۰ نفر در جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج به رقابت می‌پردازند

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور، افزود: جشنواره‌ای که در حال برگزاری است از هفته دفاع مقدس شروع شده، نفرات منتخب در هفته‌های تربیت بدنی و ۱۳ آبان با هم به رقابت پرداختند و در نهایت از حدود ۱۰ هزار نفر، ۵۰۰ نفر به این جشنواره راه یافتند. ورزشکاران از همه رده سنی در این رقابت‌ها حضور دارند که وقتی به شهر خود بازمی‌گردند، می‌توانند به سبک همین جشنواره مسابقاتی را برگزار می‌کنند.

میرافضل با بیان اینکه در ورزش قهرمانی به دنبال شناسایی نخبگان ورزش هستیم، خاطرنشان کرد: با شناسایی نخبگان ورزشی می‌توانیم از آن‌ها در باشگاه‌های مقاومت استفاده کنیم. ۳۱ استان با بیش از ۵۰۰ ناحیه داریم که به دنبال راه انداختن باشگاه مقاومت ناحیه‌ای هستیم، با این کار ورزشکاران حرفه‌ای شناسایی و بر اساس استعدادها لیگ ورزشی راه اندازی می‌شود و در نهایت منتخبان در باشگاه مقاومت مرکز هر استان به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند. با برنامه‌هایی که برای ورزش بسیج تدوین شده است، در آینده شاهد افتخار آفرینی ورزشکاران بسیجی هستیم.

بسیج خود را موظف می‌داند دغدغه رهبری را حل کند/به دنبال فعال کردن اقشار مختلف جامعه هستیم

دومیدانی در الویت ما قرار دارد

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم در رشته‌های پایه، رزمی و رشته‌هایی که نیاز است به آن کمک کنیم فعال‌تر باشیم، البته لیگ دو و میدانی در اولویت ما قرار دارد زیرا ظرفیت زیادی دارد و نیاز است که به آن پرداخته شود. در سال جاری هر برنامه‌ای که برای آقایان داشتیم، برای بانوان هم برگزار کردیم، اینکه در گذشته اقدامات کمتری برای بانوان صورت می‌گرفت را نمی‌توانیم انکار کنیم، اما درحال حاضر شرایط فرق کرده است برای مثال هفته گذشته یک همایش اقتدار در قم برای آقایان برگزار شد که چنین برنامه‌ای برای بانوان در مشهد داریم و به دنبال این هستیم خواهران بسیجی را در سطح حرفه‌ای به جامعه ورزش معرفی کنیم.

مسئول سازمان ورزش بسیج کشور با اشاره به اینکه به دنبال فعال کردن اقشار مختلف جامعه هستیم، گفت: دانش آموزان جز اقشاری هستند که برای فعال‌تر شدن آن‌ها نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر با معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش داریم، امیدواریم بستر اقشار را فعال‌تر کنیم. این درحالی است که دو مدل تیم نظامی داریم، یک تیم نظامی است که از سوی تصمیم شورای نیروهای مسلح مجوز دارد در تیم خود از سرباز استفاده کند، اما در مدل دوم برای بازیکنان بسیجی هیچ مانعی نداریم و برای حضور در لیگ‌های کشوری باید حامی مالی و ظرفیت فراهم باشد.

حدود ۵ هزار ورزشکار بسیجی در باشگاه مقاومت فعالیت می‌کنند

میرافضل گفت: اعتباری را برای تجهیز بسترهای ایجاد شده مانند تشک رزمی، ست بدنسازی و تجهیزات سبک برای باشگاه‌های رزمی درنظر گرفتیم که امسال محقق خواهد شد و محل‌هایی که در روستاها مشخص شده تجهیز خواهند شد و در برنامه سال‌های آینده هم قرار دارد. در خصوص اعتبارات دقیق نمی‌توانم صحبت کنم زیرا پیش‌بینی اعتبار با چیزی که محقق می‌شود، تفاوت دارد. در باشگاه مقاومت از استان‌های مختلف کشور حدود ۵ هزار بسیجی داریم که فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهند، اما در ورزش همگانی آمار خیلی بالایی فعال هستند و برای آمار دقیق قصد داریم شناسنامه ورزشی الکترونیک ایجاد کنیم تا فعالیت‌های ورزشی، قهرمانی و دوره‌های آموزش یک فرد به صورت کامل ثبت شود.

وی در رابطه با تعداد نفراتی که از استان‌های مختلف کشور برای جشنواره حضور پیدا کرده‌اند، گفت: تعداد افراد شرکت کننده بر اساس سهمیه بوده است و هر ۱۰ ناحیه یک پایگاه می‌توانست در جشنواره شرکت کند. با توجه به این موضوع استان‌های پرجمعیت، نفرات بیشتری در این رقابت‌ها دارند، اما برای معرفی برترین‌ها استان را معرفی نمی‌کنیم بلکه پایگاه بسیج را معرفی خواهند شد.

کد خبر 623759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.