ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند رویکرد اصلی کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند رویکرد اصلی کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امیری امروز - پنجشنبه دهم آذرماه - در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند با هدف راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات با کیفیت کسب جایگاه در بازار و دست‌یابی به درآمد پایدار از رویکردهای اصلی این نهاد است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی از جمله طرح‌های اشتغال با سرمایه اندک و سودآوری بالا است، افزود: طرح‌های اشتغال صنایع دستی شامل فرش، گلیم، فیروزه‌کوبی، منبت‌کاری و تراش سنگ‌های قیمتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته حمایتی طرح‌های صنایع دستی، ادامه داد: متقاضیان پس از تأیید طرح توسط کارشناسان اشتغال برای دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل با کارمزد چهار درصد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به نظارت کارشناسان اشتغال بر روند اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی دارندگان طرح‌های اشتغال نیز توسط راهبران اشتغال در نمایشگاه‌ها عرضه و زمینه فروش آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

امیری با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت دو سال و در مناطق محروم تا چهار سال خواهد بود و دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله نیز ببه عنوان بسته تشویقی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

کد خبر 623731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.