حرکت کند شاخص به سمت مقاومت ۱.۴۲۰ میلیون واحدی

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد سه هزار ۱۶۷ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۷ هزار ۳۷۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴۶۲ واحد در سطح ۴۱۳ هزار ۱۱۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل امروز با سرعت کمی به سمت مقاومت یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد در حال حرکت است، انتظار داریم روند شاخص کل تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد در شنبه هفته آینده حرکت کند، رشد قیمت دلار تا سطح ۳۶ هزار تومان نیز این انتظار را تقویت کرده است، در بازار بورس امروز نمادهای، فملی، وبانک، کگل، شپنا، شتران و نوری بیشترین تأثیر مثبت و خودرو بیشترین تأثیر منفی را داشت، در بازار بورس امروز نمادهای غصینو، شبصیر، ودی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای بپاس، فغدیر، فزر و خدیزل بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد سه هزار ۱۶۷ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۷ هزار ۳۷۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴۶۲ واحد در سطح ۴۱۳ هزار ۱۱۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۸۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۹۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۸ هزار ۱۵۲ و ۷۳ هزار ۱۲۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۹۶۳ و دو میلیارد ۸۶۴ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- افران

۲- وبانک

۳- پالایش

۴- خودرو

۵- کمند

بیشترین حجم معامله

۱- افران

۲- خودرو

۳- خگستر

۴- خساپا

۵- شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱- وبانک

۲- غشان

۳- فجر

۴- ساراب

۵- فنوال

بیشترین کاهش قیمت

۱- مداران

۲- حتوکا

۳- دفارا

۴- دکوثر

۵- ولملت

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد

تحلیل: پیش بینی یک روند تعادلی را خواهیم داشت. تا زمانی که شاخص کل بین دو سطح یک میلیون ۴۰۰ و ۴۲۰ هزار واحد محصور باشد، احتمال تغییر روند مؤثر وجود نخواهد داشت ولی به نظر می‌رسد که بتواند در هفته آینده از مقاومت عبور کند.

اخبار مهم

مأموریت کمیسیون صنایع درباره آبونمان مخابرات

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل چهار نیز خلاف شرع است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: کمیسیون صنایع مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

شرایط مشارکت در بورس بین‌الملل مناطق آزاد اعلام شد

مشارکت در «بورس بین‌الملل مناطق آزاد» برای کلیه متقاضیان منتشر و شرایط آن از جمله داشتن سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورویی و داشتن منابع یا درآمد ارزی با منشأ خارجی اعلام شد.

مجمع عمومی به طور فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مشارکت ۶۹.۱ درصد از سهامداران برگزار شد

در این مجمع، هیأت‌مدیره و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و بازرس علی‌البدل پیشنهاد شدند. نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار مخالفت کرد و گفت: در راستای دستورالعمل بورس و حمایت از حسابرسان دوره برگزار کرده‌ایم که تحت نظر جامعه حسابرسان هستند و نظارت کافی بر آنها داریم. نباید پس از چهار ماه به شرکت اجازه دهیم که بعد از اجرای امور کاری و قرار گرفتن در روال کاری، حسابرس را تغییر دهد. در حالی که چند روز دیگر حسابرس باید گزارش تلفیقی ۶ ماهه را ارائه کند، بعید به نظر می‌رسد که حسابرسی که امروز انتخاب می‌شود، بتواند گزارش ۶ ماهه را در زمان مناسب ارائه کند و نگران این تخلف هستیم.

با این حال با رأی مثبت مجمع، مسئولیت حسابرسی از شرکت وانیان نیک تدبیر سلب و به سازمان حسابرسی محول شد. در این مجمع یکی از سهامداران نسبت به اینکه شرکت فولاد، شرکت خصوصی است و نباید مشمول اجراییات کمیته حسابرسی وزارت اقتصاد قرار بگیرد، اعتراض کرد.

با عرضه همه خودروها در بورس کالا، بساط بخت آزمایی جمع می‌شود

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست با خبرنگاران گفت: عرضه خودرو در بورس کالا با پیگیری‌های مختلف به سرانجام رسید و با همراهی وزارت صمت و خودروسازان شاهد رشد عرضه‌ها هستیم. همچنین در تلاشیم با عرضه تمام خودروها در بورس کالا، بساط بخت آزمایی خودرو و روش‌های عجیب فروش جمع شود.

وی افزود: این روند برگشت ناپذیر بوده و رو به توسعه است و با این روش هم تولیدکننده و هم مصرف کننده تکلیف خودشان را می‌دانند و همه فرآیندها شفاف می‌شود. عشقی همچنین در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا نیز گفت: پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شده اما هنوز نهایی نشده است البته سازوکارهای لازم فراهم شده و مشکلی از نظر عرضه وجود ندارد و به محض اینکه این موضوع نهایی شود می‌توانیم با هماهنگی وزارت صمت عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را انجام دهیم.

کد خبر 623533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.