برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، به دولت نامه زده‌ایم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: خرداد امسال به دولت نامه زدیم تا موضوع جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایمنا، حسین قربان‌زاده اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی طی ۴۴۰ روز توانست در ۶۰ بنگاه، آزادسازی وثیقه‌ها را انجام دهد تا مالکیت خصوصی آن‌ها به رسمیت شناخته شود. طی این مدت بیش از ۳۰۰ شرکت به فهرست گروه‌های یک و دو اضافه شد.

وی افزود: ماه آینده مزایده‌های دیگری خواهیم داشت که موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس از همه آن‌ها مهم‌تر بوده است و بلوک مدیریتی این دو باشگاه دی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این سهم مدیریتی واگذار شود. ممکن است ۱۷ درصد، ۳۴ درصد یا ۵۱ درصد باشد. موضوع واگذاری سهام خودروسازان در میان اقتصاددانان دانشگاه شریف و علامه طباطبایی نیز بررسی شد و تا آخر سال، قیمت‌گذاری دستوری محصولات ایران‌خودرو و سایپا حذف و خودرو در بورس عرضه خواهد شد.

قربان‌زاده تصریح کرد: با واگذاری سهام زنجیره‌ای، عرضه سهام خودروسازان انجام خواهد شد. عرضه دو شرکت زمانی است که مجمع این دو شرکت سهام تودلی را عرضه کند. کارگروه سهام عدالت موفق شد سود سهم را از ۲۹ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان برساند.

وی با بیان اینکه درباره نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری استانی در چهار جلسه به‌صورت تخصصی بحث شد، گفت: مدل جدید حقوق مالکانه از شرکت‌های تعاونی تا سرمایه‌پذیر آغازی برای مجامع خواهد بود و با باز شدن نمادها می‌توان آن را در بازار سرمایه معامله کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: خرداد امسال به دولت نامه زدیم تا موضوع جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کند؛ زیرا حدود ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت هستند. حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد در نظر گرفته شده است. این ۳.۵ میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و وزارت رفاه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 623340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.