تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان در پایانه اتوبوسرانی شهید هاشمی‌نژاد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تملک زمین مجاور پایانه اتوبوسرانی شهید هاشمی‌نژاد به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، شاهد تسهیل سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی عبوری از این پایانه به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهیم بود.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه میدان شهدا در شبکه حمل‌ونقل و ترافیک مشهد، یکی از مهمترین نقاط شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: وجود دو پارکینگ غیرهمسطح و دو پایانه مهم اتوبوسرانی در ضلع شمال‌شرق و شمال‌غرب میدان اهمیت این میدان را چند برابر کرده است.

وی افزود: علاوه بر این موارد دو زیرگذر شرقی_غربی و ایستگاه سه خط قطار شهری نیز از این میدان عبور می‌کند و از سوی دیگر، مجاورت با حرم مطهر و اتصال شش معبر مهم شهری به این میدان، در کنار وجود کاربری‌های مهمی همچون شهرداری، شورای اسلامی شهر و مجموعه‌های تجاری و اداری، اهمیت حمل‌ونقل و ترافیک میدان را مضاعف کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقش اجتماعی میدان شهدا نیز قابل توجه است که در مناسبت‌ها و ایام مختلف خود را نشان می‌دهد و جمعیت زیادی در این میدان تجمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از سفرهای به میدان شهدا یا توزیعی از این میدان به سطح شهر، از طریق پایانه‌های اتوبوسرانی از جمله پایانه "شهید هاشمی‌نژاد" انجام می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آمار روزانه بیش از هزار وسیله نقلیه از جمله اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس، از این پایانه خارج می‌شوند و به نقاط مختلف شهر در قالب هشت خط مستقر در این پایانه سفر می‌کنند و بیش از هزار سرویس نیز از خطوط عبوری این محدوده عبور می‌کنند.

فرهمندی افزود: این سرویس‌ها و ناوگانی که مردم از آن استفاده می‌کنند، در یک گره مهم ابتدای خیابان شهید هاشمی‌نژاد قرار دارد و نقطه‌ای که محل خروجی پایانه شهید هاشمی‌نژاد بوده است، به جهت نبود قوس مناسب برای خروج ناوگان اتوبوسرانی، دچار مشکل و گره ترافیکی است.

وی تصریح‌کرد: از ابتدای احداث پارکینگ و پایانه شهید هاشمی‌نژاد، بحث بازگشایی و تسهیل خروجی پایانه و پارکینگ یکی از برنامه‌های مدنظر بود، اما به دلایل مختلف، طی سال‌های گذشته این اتفاق نیفتاده بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در دوره ششم، یکی از اهداف اجرایی مدیریت شهری که می‌تواند زمان سفر مردم را کاهش دهد، مورد توجه قرار گرفت، گفت: بر همین اساس برای رفع گره ترافیکی پایانه شهید هاشمی‌نژاد، توافقی با مالک زمین مجاور پایانه صورت گرفته و به‌زودی شاهد تخریب و بازگشایی ملک خواهیم بود که موجب تسهیل خروج از پارکینگ و پایانه شهید هاشمی‌نژاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به جهت موقعیت خاص جغرافیایی و اقتصادی این محدوده، طبیعی است که این بازگشایی با هزینه بسیار زیادی برای مدیریت شهری همراه باشد، لذا بر اساس گزارش شهرداری، تملک ملک و عملیات عمرانی آن بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

فرهمندی افزود: این هزینه، در کنار سایر هزینه‌هایی است که مدیریت شهری برای تسهیل استفاده شهروندان از حمل‌ونقل همگانی و کاهش خودرومحوری و آسیب‌های ناشی از آن انجام می‌دهد.

کد خبر 623319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.