مهم‌­ترین نکات در انتخاب پیراهن مردانه مناسب

پیراهن یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در یک استایل مردانه به‌شمار می‌رود که هر مردی باید حداقل چند طرح از آن را در کمد لباس خود داشته باشد.

پیراهن مردانه در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که اغلب آقایان برای استایل‌های رسمی از طرح ساده آن و برای استایل‌های غیررسمی از نوع طرح‌دار آن استفاده می‌کنند.

حال سوال اینجاست که چطور پیراهن مردانه مناسب خود را انتخاب کنیم؟ وقتی برای خرید به بازار مراجعه می‌کنید یا به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی می‌روید ممکن است زیبایی یک پیراهن و یا تخفیف خوب آن نظر شما را جلب کند اما قبل از خرید بهتر است به برخی موارد توجه کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. در اینجا مهم‌ترین نکات در انتخاب پیراهن مردانه مناسب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فاکتورهای تعیین‌کننده یک پیراهن مردانه مناسب

مهم­ترین نکات در انتخاب پیراهن مردانه مناسب

انتخاب پیراهنی شیک و باکیفیت استایلی جذاب‌تر را برای شما می‌سازد. در این قسمت مواردی که برای انتخاب پیراهن مناسب لازم است بررسی شود را مطالعه می‌کنیم.

  1. توجه به کیفیت پیراهن
  • در هنگام خرید پیراهن مردانه باید در نظر داشته باشید لباس‌هایی که از پارچه‌های محکم و نرم تهیه می‌شوند، معمولاً بسیار خوش‌دوخت بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند. در واقع باید گفت که لباس‌های مرغوب از پارچه‌های دولایه دوخته می‌شوند.
  • توجه به خطوط دوخت کناری نکته دومی است که باید دقت کرد. لباس‌هایی که از کیفیت خوبی برخوردار هستند معمولاً در قسمت پهلو فقط یک خط امتداد یافته دارند. دوخت این خطوط به ۲ صورت مخفی و نامرئی انجام می‌شود. درحالیکه اغلب پیراهن‌های موجود در بازار دارای ۲ ردیف خط دوخت در قسمت پهلو و کناری می‌باشند.
  1. توجه به سایز لباس

اندازه بودن لباس از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب پیراهن مردانه است زیرا اگر پیراهن شما اندازه نباشد، ارزشی نخواهد داشت. پیراهنی که در آن احساس راحتی کنید و فرم اندام شما را به زیبایی نمایش دهد، کاملاً برای شما اندازه است. برای این منظور می‌توانید دوخت لباس را به یک خیاط ماهر بسپارید اما اگر وقت و شرایط این کار را ندارید، بهتر است از بین لباس‌های آماده انتخاب کنید. ۳ نوع استاندارد برای پیراهن مردانه وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد.

  • اسلیم فیت: در دوخت این سایز ۱۲ سانتی‌متر به اندازه دورسینه اضافه می‌شود و برای آقایانی با اندام ورزشکاری و لاغر مناسب می‌باشد.
  • فیت معمولی: سایز معمولی برای آقایان متوسط رو به چاق و با اندام عضلانی مناسب است. در این سایز ۱۶ سانتی‌متر به قسمت دورسینه اضافه می‌شود.
  • سایز بزرگ: این سایز برای آقایان درشت هیکل و چاق طراحی شده که به قسمت دورسینه ۲۰ سانتی‌متر اضافه شده است.

البته اندازه بودن پیراهن تنها مربوط به تنه نبوده و جزئیات دیگری مثل سایز سرشانه، بازو، سرآستین و فاصله یقه از گردن را نیز شامل می‌شود. برای انتخاب سایز مناسب بهتراست در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید.

  • هنگامی که به قصد خرید پیراهنی آن را پرو می‌کنید در نظر داشته باشید که تمام دکمه‌ها را ببندید. اگر بین یقه و پیراهن ۲ الی ۳ انگشت فاصله باشد آن پیراهن سایز مناسبی دارد.
  • هنگام پرو بازوان خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. اگر سرآستین دور مچ شما پیچ نخورد و اندازه شما بود بدانید که آن پیراهن سایز شما است.
  • دقت کنید که پیراهن نباید آنقدر تنگ باشد که از قسمت کمر و دور سینه جمع شود و یا آنقدر گشاد باشد که از قسمت‌های کناری با دست کشیده شود.
  1. پارچه پیراهن

جنس پارچه پیراهن از مواردی است که موقعیت و شرایط پوشیدن آن را تعیین می‌کند. برای مثال بیشتر آقایان از پیراهن‌های رسمی در ادارات، فضاهای بسته و مجالس رسمی استفاده می‌کنند. پیراهن‌های مردانه عموماً از پارچه‌های زیر دوخته می‌شوند.

  • پنبه ظریف: از الیاف بسیار سبک بوده و برای استفاده در هوا گرم مناسب است زیرا به‌خوبی هوا را از خود عبور داده و رطوبت را نیز جذب می‌کند. این پارچه بسیار نرم است و زمانی‌که اتو شود، ایستادگی خوبی دارد.
  • لینن: این پارچه از انواع پنبه است که برای دوخت لباس‌های روزمره و راحت کاربردی است.
  • الیاف مصنوعی: نایلون و پلی‌استر از رایج‌ترین انواع این الیاف هستند که در مقابل چروک شدن و لکه مقاوم بوده و قیمت مناسب‌تری هم دارند. اما در مقایسه با پنبه خنک و قابل تعریق نیستند.
  • فلانل: از این پارچه برای دوخت پیراهن‌های ساده و غیررسمی استفاده می‌شود.
  1. نوع طرح یقه

یقه در پیراهن مردانه در انواع مختلفی طراحی می‌شود که هر مدل نقش متفاوتی در زیبایی چهره دارد. درحالت کلی یقه مردانه به ۵ مدل خلاصه می‌شود.

  • یقه باز: در این مدل، نوک‌های یقه حداقل ۱۰ سانتی‌متر از هم فاصله دارند. پیراهن‌های یقه باز برای آقایانی با صورت کشیده مناسب است.
  • یقه خیلی باز: فاصله دو نوک یقه در این مدل ۱۴ سانتی‌متر می‌باشد. استفاده از کراوات در این مدل استایلی شیک را خواهد ساخت.
  • یقه کلاسیک: این مدل برای آقایانی با صورت گرد مناسب می‌باشد زیرا میزان باز بودن این یقه ۸ سانتی‌متر است و صورت را کشیده‌تر جلوه می‌دهد.
  • یقه دکمه‌دار: پیراهن‌هایی با این یقه معمولاً اسپرت و نیمه‌جرسمی هستند زیرا وقتی نوک یقه با دکمه به پیراهن متصل می‌شود، به آن حالتی غیررسمی می‌دهد.
  • مدل بالدار: رسمی‌ترین نوع یقه، یقه بالدار است که پیراهن‌هایی با این یقه معمولاً با کت و شلوار مجلسی پوشیده می‌شود.
  1. توجه به جادکمه

جزئیات به‌کاررفته در پیراهن در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است. جادکمه یکی از مهم‌ترین جزئیات است که ساختار جلو پیراهن شما را می‌سازد و ۳ نوع متفاوت دارد.

  • استاندارد: این نوع جادکمه بسیار رایج است و معمولاً ۳ تا ۵ سانتی‌متر عرض دارد.
  • مخفی: در این مدل دکمه‌ها مخفی بوده و زیر جادکمه قرار دارند. جادکمه مخفی در پیراهن‌های خیلی رسمی و مجلسی به‌کار می‌رود.
  • بدون جادکمه: از این مدل هم در پیراهن‌های رسمی و پیراهن‌های اسپرت استفاده می‌شود که ظاهری ساده‌تر را می‌سازد.
  1. توجه به دکمه‌ها

دکمه جزء کوچکی در پیراهن است که نقش غیرقابل انکاری در استایل آن دارد. بااینکه باز و بسته کردن دکمه‌های تخت راحت‌تر است و دکمه‌های ضخیم مقاومت بالاتری دارند اما انتخاب دکمه کاملاً به شرایط لباس وابسته است. دکمه‌ها در ۳ دسته قرار دارند.

  • دکمه چوبی: این نوع دکمه معمولاً در لباس‌های اسپرت استفاده می‌شود.
  • دکمه پلاستیکی: استفاده از این دکمه به‌دلیل قیمت ارزان و استحکام بالا بسیار رایج است.
  • دکمه مرواریدی: این نوع دکمه از جنس صدف بوده و باکیفیت‌ترین و گران‌ترین نوع دکمه است. دکمه مرواریدی در لباس‌های سطح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

قطعاً با رعایت نکات گفته شده پیراهنی را خریداری خواهید کرد که استایل شیک‌تر و مناسب‌تری را برای شما بسازد. اگر به دنبال خرید پیراهن مردانه مناسب هستید می‌توانید به سایت مدلا مراجعه کنید تا با دنیایی از پیراهن‌های مردانه شیک در رنگ‌بندی متنوع مواجه شوید.

کد خبر 623315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.