ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه B جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران سه‌شنبه _هشتم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل آمریکا قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، سه‌شنبه _هشتم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم ملی ایران در دیداری تعیین‌کننده مقابل آمریکا قرار می‌گیرد. شاگردان کی‌روش برای صعود به مرحله بعد رقابت‌ها به چیزی جز کسب سه امتیاز در این دیدار فکر نمی‌کنند و آمریکا هم پس از تساوی بدون گل برابر انگلیس، شانس صعود پیدا کرده است و همین مسئله سبب می‌شود یک بازی هجومی و جذاب را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم.

دروازه؛ بیرانوند فرصت را از دست نمی‌دهد

علیرضا بیرانوند روبه‌روی انگلیس به دلیل مصدومیت از ناحیه بینی مجبور به ترک زمین شد و سیدحسین حسینی به جای او درون دروازه قرار گرفت. حسینی برابر شاگردان ساوت گیت عملکرد نه چندان جالبی را از خود به نمایش گذاشت. در بازی دوم ایران برابر ولز نام سیدحسین حسینی به عنوان دروازه‌بان اصلی در لیست کی‌روش قرار گرفت اما بر خلاف بازی اول خود موفق به ثبت کلین شیت شد.

با این حال حدود چند روز پیش اخباری مبنی بر حضور بیرانوند در لیست اولیه کی‌روش مقابل آمریکا به گوش می‌رسید و این بازیکن در تمرینات تیم کشورمان هم با انگیزه ظاهر شد و به احتمال فراوان سه‌شنبه شب شاهد بازگشت علیرضا بیرانوند به ترکیب تیم ملی باشیم.

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

مدافعان؛ بادیگاردهای تیم‌ملی به صف شدند

با توجه به اینکه دیدار با آمریکا برای تیم کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی یک امتیاز این بازی هم می‌تواند شاگردان کی‌روش را به مرحله بعد برساند، بدون تردید خط دفاعی ایران نقش بسزایی در این بازی خواهد داشت. بیشتر فوتبال‌دوستان معتقدند کی‌روش روبه‌روی آمریکا یک ترکیب دفاعی را راهی میدان می‌کند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم کشورمان به کادر فنی فعلی ایران پیشنهاد کرده بود یک بازی هجومی را از خود ارائه دهند اما به دلیل تفکرات دفاعی کی‌روش و حائز اهمیت بودن این رقابت برای آمریکا یکی از عوامل تأثیرگذار برای کی‌روش پست دفاع خواهد بود و به همین دلیل به احتمال زیاد سرمربی تیم ملی همان ترکیب برنده خود مقابل ولز را در لیست اصلی قرار می‌دهد.

بنابراین احتمالاً شاهد حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و سیدمجید حسینی در پست دفاع میانی و قرار گرفتن رامین رضائیان و میلاد محمدی در سمت راست و چپ تیم کشورمان باشیم‌.

خط هافبک؛ مهندس‌های کهنه‌کار

به دلیل اینکه سیستم مورد توجه کی‌روش ۳_۳_۴ است و از دو وینگر و یک مهاجم نوک استفاده می‌کند به احتمال فراوان شاهد حضور سه هافبک در خط میانی تیم ملی خواهیم بود. از آن جایی که یکی از نقاط قوت تیم کشورمان حضور هافبک‌های خلاق و بازی‌ساز در خط میانی است و کادر فنی تیم ملی هم در دو بازی قبلی خود از بازیکنان ثابت و با تجربه‌ای در این پست استفاده کرده است امکان دارد کی‌روش نام احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌الهی و احمد نورالهی را در ترکیب اولیه خود قرار دهد تا هم سیستم مورد علاقه خود و هم بازی هجومی و دفاعی را به طور همزمان پیاده کرده باشد.

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

مهاجم؛ مثلث مهارنشدنی آماده آتش‌بازی

قطع به یقین یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین پست‌های تیم ملی برای مصاف با رقبا پست مهاجم و وینگر است، زیرا کی‌روش علاقه بسیار زیادی به سبک بازی مهدی طارمی و سردار آزمون دارد و این دو بازیکن نیز از لژیونرهای موفق کشورمان در لیگ‌های اروپایی محسوب می‌شوند. به همین دلیل روبه‌روی آمریکا نیز باید منتظر قرار گرفتن سردار آزمون علی‌رغم مصدومیت جزئی وی در خط حمله و مهدی طارمی و علی قلی‌زاده به عنوان وینگر باشیم‌.

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

کد خبر 623060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 1
    ایول بیروعالیه
  • کیان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 1
    آمریکا ایران
  • محمدرضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 0
    سامان قدوس رو چرا نمیارید داخل بابا بزارید یه نیمه بازی کنه
  • اسماعیلی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 0
    اگروحید امیری توبازی نباشد کار سختی با آمریکا داریم پیروزی غیر ممکن خواهد شد ممنون