طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته با حضور اعضا، نمایندگان قوه قضائیه، نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس به ادامه رسیدگی به جزئیات طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در ادامه رسیدگی عناوین مأموریت‌های این سازمان، در ماده (۱) این طرح، بند (ح) ماده (۱) به تصویب رسید. بر اساس این بند تصویب شده در کمیسیون، از جمله مأموریت‌های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضائی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده‌های قضائی خواهد بود.

عمویی تاکید کرد: رسیدگی به سایر بندهای باقیمانده این طرح شش ماده‌ای در جلسات آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل مصوبه کمیسیون، این طرح جهت بررسی به صحن علنی مجلس گزارش خواهد شد.

کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه هفدهم مهرماه به تصویب اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس رسیده بود.

کد خبر 622852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.