اسپانیا یک- آلمان یک/ فرار ژرمن‌ها از کابوس

تیم های اسپانیا و آلمان در دیداری جذاب به تساوی یک بر یک رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _یکشنبه، ششم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های اسپانیا و آلمان در ورزشگاه البیت شهر الخور به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته دوم گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های اسپانیا و آلمان

ورزشگاه: البیت (الخور)

تماشاگر: ۶۸۸۹۵ نفر

گل‌ها: آلوارو موراتا (دقیقه ۶۲) برای اسپانیا؛ نیکلاس فولکروگ (دقیقه ۸۳) برای آلمان

اخطار: سرخیو بوسکتس (دقیقه ۴۴) از اسپانیا؛ تیلو کرر (دقیقه ۳۷)، لئون گورتزکا (دقیقه ۵۸)، جاشوا کیمیش (دقیقه ۶۰) از آلمان

اسپانیا: اونای سیمون، رودری، دنی کارواخال، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا (۸۳- آلِخاندرو بالده)، سرخیو بوسکتس، گاوی (۶۶- نیکو ویلیامز)، پدری، دنی اولمو، مارکو آسنسیو (۶۶- کوکه) و فران تورس (۵۴- آلوارو موراتا)

سرمربی: لوئیس انریکه

آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، دیوید رام (۸۷- نیکو شلوتربک)، تیلو کرر (۷۰- لوکاس کلوسترمان)، جاشوا کیمیش، لئون گورتزکا، سرژ گنبری (۸۵- یوناس هافمن)، توماس مولر (۷۰- نیکلاس فولکروگ)، جمال موسیالا، نیکولاس سوله و ایلکای گوندوگان (۷۰- لروی سانه)

سرمربی: هانسی فلیک

داور: دنی مکلی (هلند)

شرح بازی:

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌رفتند که شکست ژاپن مقابل کاستاریکا در دیگر دیدار این گروه، روی این بازی تاثیر گذاشته بود. در حالی که تا پیش از شکست ژاپن، پیش بینی می‌شد این بازی برای آلمان حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت اما پیروزی عجیب کاستاریکا مقابل ژاپن شانس بزرگی به آلمان داد تا حتی با نتیجه تساوی هم از شانس بالایی برای صعود برخوردار باشد. در سوی دیگر اسپانیا که در بازی نخست با هفت گل کاستاریکا را در هم کوبیده بود می‌دانست با تساوی هم صدرنشین گروه می‌ماند و در صورت تساوی مقابل ژاپن در بازی آخر به احتمال فراوان به عنوان صدرنشین گروه صعود می‌کند. همین موضوع باعث شده بود دو تیم آنچنان برای گلزنی به آب و آتش نزنند و احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

با این حال دو تیم در نیمه نخست بازی زیبایی به نمایش گذاشتند و چند موقعیت خوب روی دروازه دو تیم شکل گرفت که البته هیچکدام منجر به گل نشد. خطرناک‌ترین موقعیت اسپانیا در دقایق ابتدایی بازی با شوت اولمو شکل گرفت جایی که تنها تیر دروازه مانع گل اسپانیا شد، در سوی دیگر آلمان هم پا به پای اسپانیا روی دروازه این تیم موقعیت‌های خطرناکی خلق می‌کرد که مهم‌ترین آن گل آفسایدی بود که رودیگر روی ارسال کیمیش به ثمر رساند، گلی که توسط VAR رد شد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم بازی متعادل اما جذاب دو تیم ادامه پیدا کرد تا اینکه پس از تقریباً یک ربع از آغاز بازی این اسپانیا باشد که روی یک حمله سریع و ارسال تیز زمینی از سمت چپ توسط موراتا به گل برسد. آلمان که با شکست در این دیدار سرنوشت صعودش در روز آخر دست اسپانیا می افتاد برای جبران گل خورده و به تساوی کشاندن بازی فشار مضاعفی روی دروازه اسپانیا آورد. آلمان با تعویض های فلیک پس از دریافت گل به اصطلاح جان تازه ای گرفت و پس از اینکه یکی دو موقعیت خیلی خوب را از دست داد، بالاخره در دقیقه ۸۳ با ضربه فولکروگ بازی را به تساوی کشاند تا به نوعی از کابوسی که در دوره قبل هم گرفتارش شده بود فرار کند.

اوقات دیدنی بازی اما دقایق پس از گل تساوی آلمان بود، جایی که دو تیم بدون ترس برای زدن گل برتری حمله می کردند اما در حالی که شانس های خوبی برای گلزنی وجود داشت، هیچکدام به گل نرسیدند تا تساوی یک بر یک، نتیجه پایانی این بازی باشد.

با این نتیجه اسپانیا با چهار امتیاز، ژاپن و کاستاریکا با سه امتیاز و آلمان با یک امتیاز به ترتیب رده های اول تا چهارم گروه را مال خود کرده اند. در روز آخر بازی های این گروه اسپانیا به مصاف ژاپن می رود و آلمان پذیرای کاستاریا خواهد بود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶۲- اسپانیا) - حمله بی نقص اسپانیا از سمت چپ در نهایت با ارسال زمینی جوردی آلبا برای موراتا در چند قدمی دروازه همراه شد تا او که تازه به زمین آمده بود دروازه آلمان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۸۳- آلمان) - پشت مدافعان اسپانیا و در موقعیتی تک به تک توپ به فولکروگ رسید تا او با یک ضربه محکم و مهارنشدنی بازی را به تساوی بکشاند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- در یک صحنه فوق العاده خطرناک شوت سرکش و محکم دنی اولمو از پشت محوطه جریمه آلمان پس از برخورد به دست مانوئل نویر، به تیر افقی دروازه آلمان برخورد کرد.

دقیقه ۱۰- روی یک ضد حمله خطرناک پاس در عمق گورتزکا گنبری را در موقعیت تقریباً تک به تک با اونای سیمون قرار داد اما ضربه او را سیمون دفع کرد و در ادامه نیز اعلام آفساید گنبری بازی را متوقف کرد.

دقیقه ۲۲- حرکت در عرض آلبا پشت محوطه جریمه آلمان و ضربه پای راست محکم او که از کنار دروازه نویر با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- حمله خطرناک آلمان منجر به موقعیت شوتزنی برای گنبری از گوشه محوطه جریمه اسپانیا شد که ضربه پای چپ فنی او از کنار تیر عمودی دروازه اسپانیا به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- ضربه آزاد آلمان از سمت راست توسط کیمیش روی دروازه اسپانیا فرستاده شد و این رودیگر بود که از نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه سر دروازه اسپانیا را باز کرد اما ثانیه‌هایی بعد پس از خوشحالی بازیکنان آلمان، این گل به لطف VAR و اعلام آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه ۶۴- در یک ضد حمله موقعیت خوبی برای اسپانیا به وجود آمده بود و در حالی که موقعیت شوتزنی خوبی برای آسنسیو از درون محوطه جریمه به وجود آمده بود اما شوت او فضای بالای دروازه را شکافت تا اختلاف دو برابر نشود.

دقیقه ۷۳- با یک پاس در عمق، موسیالا در موقعیت تک به تک با اونای سیمون قرار گرفت اما ضربه محکم او را سیمون با جاگیری خوب دور کرد تا موقعیت عالی آلمان برای به تساوی کشاندن بازی از دست برود.

دقیقه ۵+۹۰- فرار لروی سانه پشت مدافعان اسپانیا او را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما سانه پس از پشت سر گذاشتن سیمون، در حالتی نامتعادل توپ را ارسال کرد که با دفع مدافعان اسپانیا توپ راهی کرنر شد.

بهترین بازیکن:

آلوارو موراتا که گل اسپانیا را به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

کد خبر 622772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.