دستورکار نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها از سوی وزیر کشور ابلاغ شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: «دستورکار نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها»، موضوع تبصره ماده ۱۳ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید ملانوری اظهار کرد: «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» که در تیرماه سال جاری از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، فرصت مغتنمی برای افزایش منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و رفع خلأهای قانونی موجود در بعضی موارد را برای نهادهای مذکور فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در قانون مذکور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موظف است درباره موارد مندرج و تکلیفی، آئین‌نامه‌ها و دستورکارهای لازم را تهیه و به تصویب مراجع ذی‌صلاح قانونی برساند. در این راستا، پس از ابلاغ قانون مذکور، به‌منظور عملیاتی کردن تکالیف و امور محوله، کارگروه‌های تخصصی با مشارکت و همراهی استانداری‌ها و صاحب‌نظران در سازمان تشکیل و با هم‌فکری و بهره‌مندی از خرد جمعی، آئین‌نامه‌ها و دستورکارهای مربوطه تهیه شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: دستورکار نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها، موضوع تبصره ماده ۱۳ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ازجمله مواردی بود که ابلاغ آن باید از سوی وزیر محترم کشور صورت گیرد؛ بر این اساس دستورکار مذکور در قالب ۵ ماده و ۲ تبصره با محوریت ضوابط اجرایی در این زمینه تهیه و ۲۹ آبان از سوی وزیر محترم کشور برای اجرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۳۶ آئین‌نامه مالی دهیاری‌ها، تسهیلات بانکی یکی از منابع درآمدی دهیاری‌ها به‌شمار می‌رود که بهره‌گیری از این روش تأمین مالی و برنامه‌ریزی، هدایت و مصرف درست آن با هدف ایجاد درآمد پایدار در دهیاری‌ها و رونق اقتصادی در روستا، می‌تواند اثرات مثبتی را بر افزایش تولید، توسعه خدمات و تنوع‌بخشی مشاغل روستایی داشته باشد و زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود معیشت روستاییان شود.

ملانوری گفت: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در روستا و افزایش مشارکت مردمی و ذی‌نفعان در اداره امور روستا و تأمین منابع مالی، از مهم‌ترین دغدغه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که «دستورکار نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها» همراه با سایر آئین‌نامه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری و روش‌های تأمین مالی در روستاها که در «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» به آن اشاره شده است، فرصت مناسبی را برای دهیاری‌ها به‌منظور تأمین منابع مالی و دریافت تسهیلات از شبکه بانکی کشور برای پیشرفت همه‌جانبه روستا فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در روستا، افزایش مشارکت روستاییان در اداره امور روستا و نقش‌آفرینی بیشتر مردم در تولید و اشتغال، شاهد پیشرفت روزافزون روستاهای کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم بود.

کد خبر 622748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.