ضرورت بررسی دقیق وضعیت نمای ساختمان‌های تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس لایحه‌ای که شهرداری تدوین کرده است تصمیماتی برای خارج شدن نمای ساختمان‌ها از یکنواختی پیش‌بینی شده است، گفت: این لایحه دست معماران را باز می کند که در نماسازی از احجام استفاده کنند و البته نمای ساختمان باید با دقت بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یک‌شنبه ششم آذرماه _ در یکصدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نمای بعضی از ساختمان‌ها، اظهار کرد: نمای بعضی ساختمان‌ها همچون پادگان‌های نظامی شده است که این موضوع باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا هر گونه خطا جرم است.

وی تصریح کرد: بر اساس لایحه‌ای که شهرداری تدوین کرده است تصمیماتی برای خارج شدن نمای ساختمان‌ها از یکنواختی پیش‌بینی شده است و این لایحه دست معماران را باز می‌کند که در نماسازی از احجام استفاده کنند.

حمیدرضا صارمی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در خصوص لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی افزود: مباحث گوناگونی درباره ارتقای سیما و منظر شهری پایتخت اثر گذار است و در این لایحه سعی شده است که فضای خلاقانه‌ای برای معماران جهت شکل‌گیری فضای زیبا در ساختمان‌های تهران ایجاد شود.

مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این لایحه با بیان اینکه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی مشمول تمام ساختمان‌های تهران نمی‌شود و ممکن است در بعضی ساختمان‌ها با توجه به نگاه معمار در بخشی از پلاک‌های در حال ساخت، مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: این نوع معماری کیفیت فضای ساخت را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر رأی موافق لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی را به تصویب رساندند.

کد خبر 622677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.