تبدیل‌شدن خرم‌آباد به معبر گردشگری با توسعه مراکز اقامتی

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: بهره‌برداری از هتل بام و هتل صخره‌ای می‌تواند خرم‌آباد را از گذر گردشگری به معبر گردشگری تبدیل کند.

اسدالله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هتل بام جزو زیرساخت شهر و توسعه گردشگری لرستان است و باید برای رفع مشکل آن اقدام کرد زیرا شهری که فاقد اقامتگاه باشد، کارکرد گذر به خود خواهد گرفت. شهر خرم‌آباد به دلیل فقدان اقامتگاه در خود همیشه کارکرد شهر گذرگاه داشته است به همین جهت باید در تکمیل ساخت هتل بام اهتمام ورزید.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از هتل بام و هتل صخره‌ای می‌تواند خرم‌آباد را از گذر گردشگری به معبر گردشگری تبدیل کند اما مشکلاتی سر راه این دو پروژه وجود دارد که باید رفع شود.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با اشاره به مشکلات پروژه هتل بام خرم‌آباد اظهار کرد: نزدیک به هشت ماه مدیرعامل مجموعه بودم، در این مدت همه زیرساخت‌های بهره‌برداری از این هتل فراهم شد اما با مشکل اساسی که صادر نکردن پروانه ساخت از سوی شهرداری بود، مواجه شدیم که همین امر باعث توقف روند ساخت هتل شد.

وی ادامه داد: به‌واسطه مبلغ بالای هزینه صدور پروانه که نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان بود، روند ساخت هتل متوقف شد و تاکنون روند ساخت این هتل به دلیل وجود مشکلات فراوان متوقف مانده است.

بیرانوند خواستار یک شورای مشورتی بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری و شورای اسلامی شهر شد و افزود: تشکیل این شورا باعث رفع مشکلات ساخت هتل بام خرم‌آباد خواهد شد.

کد خبر 622543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.