نقش انجمن‌های علمی‌دانشجویی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: استفاده از پتانسیل انجمن‌های علمی‌دانشجویی می‌تواند در بهبود فضای پژوهشی موثر باشد. قرارگیری انجمن‌های علمی در کنار یکدیگر به توسعه هرچه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان و امور پژوهشی کمک خواهد کرد.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اینکه اگر پژوهش در مسیر صحیحی قرار نگیرد در کتابخانه‌ها باقی خواهند ماند، اظهار کرد: توانمندسازی پژوهش را باید از مهم‌ترین ابعاد این موضوع قرار داده شود تا در ادامه شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی افزود: توانمندسازی پژوهشگر مقدمه سایر تحولات است که خودباوری را در افراد تقویت می‌کند بنابراین پژوهشگر تا آخرین مرحله دلگرم خواهد بود؛ باید در نظر داشت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان توسعه بازارهای ملی و بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان لازمه رسیدن پژوهش به مرحله نهایی است؛ همیشه مشکلاتی در امور اداری و کارهای علمی وجود دارد.

وی ادامه داد: درصورتی‌که با نگاهی ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان توجه کنیم در ادامه شاهد توسعه روزافزون آن خواهیم بود. استفاده از پتانسیل انجمن‌های علمی‌دانشجویی می‌تواند در بهبود فضای پژوهشی مؤثر باشد. قرارگیری انجمن‌های علمی در کنار یکدیگر به توسعه هرچه بیشتر اقتصاد دانش بنیان و امور پژوهشی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان در دانشگاه سال‌ها به صورت سنتی بوده است، گفت: پژوهشگران دانشگاهی در کنار استفاده از تجربیات اساتید خود می‌توانند پژوهشی را به‌صورت هدفمند دنبال کنند.

کد خبر 622372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.