راهکار جالب شهر کوانتان مالزی برای مقابله با جرائم کوچک

شورای شهر کوانتان، بزرگترین شهر در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی، افراد خاطی شهر را شناسایی می‌کند و در صورت لزوم آن‌ها را به‌صورت حضوری به صحن شورا فرا می‌خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان اهل کوانتان که احساس می‌کنند مایل به رها کردن زباله‌های خود در سطح شهر یا انجام هرگونه اقدامات غیرقانونی، خرابکارانه و فریبکارانه در سطح شهر هستند، باید بر نفس خود غلبه کنند؛ چرا که شورای شهر در حال نظارت بر آن‌ها است.

شورای شهر کوانتان طی برنامه ابتکاری نظارت و اجرای مرکز کنترل خود، تلاش‌های ساکنان خاطی شهر برای جرایم کوچک را به‌صورت زنده در سطح شهر به‌نمایش می‌گذارد و در صورت بی‌توجهی آن‌ها به هشدارها، افراد خاطی را به صحن شورا فرا می‌خواند.

کارکنان شورای شهر پروژه نظارتی خود را در چندین مکان شهر پیاده‌سازی کرده‌اند. آن‌ها از مرکز کنترل به بررسی این نقاط می‌پردازند و با بلندگوهای تعبیه شده به فرد خاطی هشدار می‌دهند.

راهکار جالب شهر کوانتان مالزی برای مقابله با جرائم کوچک

تجربه نمایش نخستین ویدئویی که تلاش‌های یکی از این افراد را نشان می‌دهد مؤثر بودن این اقدام ابتکاری را به اثبات رساند. در این ویدئو فرد خاطی پس از دریافت هشدار از قرار دادن زباله‌های خود روی زمین منصرف شد و به‌سرعت آن را به نزدیک‌ترین سطل زباله منتقل کرد. ویدئویی دیگر نیز نشان داد که کارکنان بخش نظارت شورای شهر کوانتان یک مرد را از چسباندن اطلاعیه روی دیواری در ملأ عام منصرف کردند.

اگر تلاش‌های شورای شهر کوانتان برای جلوگیری از جرایم کوچک خوب عمل کند، این اقدام ابتکاری ممکن است راه‌حلی باشد که سایر شوراهای شهر و شهرداری‌ها می‌توانند در منطقه خود اتخاذ کنند تا از بروز رفتارهای نامناسب اجتماعی پیشگیری به‌عمل آورند.

شهروندان کوانتان از اقدام شورا برای نظارت بر مناطق عمومی استقبال و خاطرنشان کردند این اقدام که در کنار پیشگیری از وقوع جرایم کوچک، حتی می‌تواند آمار جرم و جنایت را هم در سطح شهر و حتی کشور کاهش دهد. برخی از ساکنان از شورا تقاضا کردند از برنامه ابتکاری خود برای شناسایی اماکن تخریب‌شده در شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های نیازمند تعمیر توسط اداره فواید عمومی (JKR) نیز بهره ببرد.

کد خبر 622233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.