بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: بسیج نمونه‌ای از تحقق مردم‌سالاری دینی است همچنین می‌تواند بسترساز تحقق مردم‌سالاری دینی در دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: خداوند به دل امام عزیز (ره) انداخت برای اینکه این کشور در مقابل قدرت‌های بزرگ دوام بیاورد نیاز به نیروی مردمی پرقدرتی همچون بسیج دارد. غفلت از تشکیل ارتش بیست میلیونی سقوط ما را در پی خواهد داشت.

وی افزود: امام راحل (ره) فرمودند: ارتش بیست میلیونی چشم طمع دشمنان را کور کرده و این حضور جوانان شجاع و همیشه در صحنه است که از اسلام و انقلاب راسخ و استوار دفاع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب هم در سال ۷۸ فرمودند: بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (عج) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (عج) یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. کجای دنیا چنین نیروی مردمی و از خودگذشته وجود دارد.

عمومهدی گفت: در حوادث اخیر خیلی از خواص سکوت کردند و هزار بهانه برای این سکوت آوردند، اما آن‌هایی که با دست خالی در برابر اوباش و اغتشاشگران ایستادند و جانفشانی کردند همین بسیجیان بودند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در جایی دیگر فرمودند بسیج پاره تن مردم است، اظهار کرد: بسیج برآمده از مردم است و کاری را که ولی خدا انتظار دارد، انجام می‌دهد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است. بسیج نمونه‌ای از تحقق مردم‌سالاری دینی است همچنین می‌تواند بسترساز تحقق مردم‌سالاری دینی در دنیا باشد.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های بسیج در صحنه‌های مختلف اداره و کمک به نظام اسلامی افزود: اولین مورد حضور فعال در عرصه دفاع نظامی در نبرد هشت ساله تحمیلی بود چرا که مستکبران چشم دیدن پیشرفت و ترقی ایران را نداشتند و این بسیج بود که در مقابل آنان ایستادگی کرد.

عمومهدی گفت: اگر نظام سلطه بخواهد نگاه چپ به نظام اسلامی داشته باشد همین جوانان اجازه نخواهند داد آنان به خواسته پلید خود برسند.

وی افزود: عده‌ای در داخل به دنبال براندازی هستند و می‌خواهند ایران اسلامی دوباره جیره‌خوار غرب باشد؛ این بسیج است که در برابر این گروه‌ها و افراد ایستاده است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: بسیج در عرصه سازندگی فعالیت‌های متعددی داشته به‌گونه‌ای که دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در بسیج فعالیت مستمر دارند.

وی آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستای استان، جهاد روشنایی و نصب نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق محروم را از جمله فعالیت‌های بسیجیان عنوان کرد و گفت: بسیج جامعه زنان در بحث تحکیم خانواده و مشاوره به خانواده‌های عزیز در محلات و همچنین در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی، طرح‌ها و برنامه‌های خوبی اجرا کرده است.

کد خبر 622054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.